|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, en kompis till mig behövde en ny luftmassemätare till sin Alfa-Romeo. Den var ruskigt dyr på mekonomen och ännu dyrare på Alfa-Romeo. Detta fick till följd att han och jag båda två gav oss ut på jakt efter billigare kanaler. Summa summarum slutade det med att mätaren damp ner på posten efter ett par dagar till en bråkdel av det ursprungliga priset. Efter detta har vi tagit in tre till likadana och företaget vi köper av verkar ha bra koll på vad de säljer och levererar i tid. Detta föranleder min fråga; Tror ni det finns marknadsunderlag för att starta upp en rörelse (d.v.s. är dte bara Alfa-Romeo som har problem med dessa mätare eller har också BMW det?). Skulle vilja ha svar på lite luriga frågor, både på om Du har haft problem med din LMM och vad du har fått betala för den nya. Detta för att dels bilda mig en uppfattning av om problemet är vanligt och dels om det vore lönsamt att starta en dylik rörelse. Givetvis är Du också välkommen att skriva i tråden om Du känner att Du har koll på om det är ett vanligt fel eller om Du bara vill säga att du har bytt men inte vad det kostade. Tack på förhand //Martin | |
|
givetvis vore det kalas om ni även kunde skriva med modell/årsmodell på de aktuella bilarna. Synd att edit inte finns... //Martin |
|
|
Har bytt lmm (HFM) på min diesel en gång och jag misstänker att det är dags igen.. Vid första bytet konstaterade jag att bmw ville ha 3700 + byte osv.. jag fick dock tag i en för 2900 via bosch direkt.. Vet att de tidiga dieslarna (320d -01) haft en hel del problem med dem, men att det kommit en uppdaterad modell, som jag själv har i bilen. Diesel-räsern /Rickard |
|
| LMM problematiken är vida spridd, har sett på Ford, VAG och Mercedes forum att LMM problem är mycket vanliga. Jag ska handla nya till min M5 så småningom men just nu verkar dom fungera rätt OK efter en rengöring i sprit(så långt från spritmissbruk man kan komma ;). | |
| Har aldrig haft problem på bilar som inte körts på oljade sportluftfilter typ k&n, men visst fan är det dyrt med 4 loppor för en wolfram(?) tråd. | |
| Pajade på en Saab 9000 CD som jag hade för några år sedan. Vill minnas att den kostade över 6000 kr... | |
|
En 325:a e36 som jag har ägt fick jag byta LMM på, BMW ville ha 3500 kr eller något sånt (hutlöst dyrt var det i alla fall). Köpte en beggad här på börsen för en 400-hundring tror jag det var? Men på min 3 andra e36:or har jag inte haft problem med LMM så vitt jag vet. Får se hur det går med 323:an, slår väl om till 21 k mil innan denna veckans slut. Kör med vanlig luftbox och ingen öppen historia, kör rätt varsamt så LMM problem borde inte förekomma tycker man ju. |
|
|
Bytt 2ggr på min e39 540 -00. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Tack så här långt för era svar! mvh //Martin |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Är tydligen ett gissel överlag oavsett bilmärke, Bosch Lmm är dyra med de bilar som har Pierburg Lmm kommer visst betydligt billigare undan sägs det. Trots att det gör exact samma jobb. ///MVH Hasso Länk |
|
Till VW/Audi 1,8T kostar den 1100:- !! Men så kan man knappt nysa i närheten av den innan den är trasig. |
|
| Man kan kolla på Bosch numret på LMM'en och hitta billigare hos t.ex. VAG som passar BMW. LMM'en till VW's VR6'or ska passa till S62 tydligen och är mycket billigare än motsvarande från BMW handlaren. | |
| stort problem på många visserligen äldre bmw o volvo, på volvo 850 sitter det bara nån sorts sond i insuget! | |
|
okej. tack igen för alla svar, lutar åt att det blir någon typ av rörelse. mvh Martin |
|
| Hur går det med rörelsen ! Är intresserad som fan för min har precis pajjat ! BMW 540i -96:a. | |
| Är det härifrån ni köpte? Länk | |
| Har försökt att både maila & ringa till Bmw-lelles länk men inte fått nåt svar ! Synd för det var ju riktigt bra priser, nån som har några andra länkar / företag ? | |
| Tyvärr... Har också provat att maila men inget svar här heller :( | |
|
Mina är bytta precis vid 9500mil(M5-99)kostade 7000kr på BMW i Helsingborg,Personligen skulle jag inte montera några lmm som inte är orginal, |
|
| Till S600 W140 kostar LMM 90 000 kronor. | |
| Nitti papp - ja då ska man fan inte klaga över tre-fyra tusen ! Syns Lmm:en på DIS testet (om den e paj alltså)? När jag bytte kamaxelgivaren (syntes att den va paj på dis:en) och skulle åka från BMW så gick bilen som ett arsel så jag åkte tebax å dom gjorde en ny dis test som inte visade nånting ! Hade inte tid att stanna å dribbla med dom just då så jag drog till jobbet - efter ca en mil gick bilen bra igen ! Men nu (efter ca 2 veckor) går den så illa så det går knappt å beskriva (startar-dör-startar-dör-startar-dör inte-varvar upp till ca 2500-dör-kan köra bara jag inte varvar över 2500 !? så jag tog bussen imorse annars hade jag nog sålt bilen på väggrenen för en halv dosa snus. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.