AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.612

Söker bilstereo som optiskt passar e34

Sida 1 av 2
JP
156
JPB
728iA - 99
Hej!

Lyckades trampa sönder panelen till min nuvarande CD/MP3-bilstereo och skal nu köpa nytt. Jag skulle vilja ha en som klarar MP3/WMA och som passar bra in i en E34 med svart standardinredning. Tyvärr verkar det vara ganska svårt eftersom det mesta i bilstereoväg har väldigt mycket "lyx-lull" i fronten och detta passar helt enkelt inte in i en e34 enligt min mening. Vad jag letar efter är en CD/MP3-bilstereo med svart front och röd/orange knappbelysning som diskret passar in (utan en massa detaljer i silver/krom).

Den jag har tittat på är framförallt denna Pioneer: Länk

Har även tittat på en Blaupunkt Essen (men den verkar inte stödja WMA): Länk

Någon som har några andra tips, idéer eller förslag?

(tänkte posta i HiFi-avdelningen, men lade den här då detta har väldigt mycket med just e34:an att göra)

//Jonas
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Clarion DXZ368RMP CD/MP3/WMA-radio. Kolla denna sida

Länk

BMW e lag
JP
156
JPB
728iA - 99
Hoppsan, nu ligger den i bilstereo-delen ändå *s*

cstjawa: Clarion DXZ368RMP ser fin ut, men den har just de där silverdetaljerna jag inte vill ha. Belysningen är väl blå också?

Ingen som har Pioneer DEH-3730MP eller Blaupunkt Essen? Eller andra förslag?

Jag har suttit timtals och letat med inte hittat något annat....

//Jonas
Wa
36
Wallman
540ia-93
Jag köpte en Clarion CD, dock utan mp3, med svart front och exakt rätt orange knappbelysning och displayfärg på Pixmania.com.
Där finns nu en VDO Dayton 1504 mp3 som ser ut att passa bra i en e34.
Mvh
Ulf
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
Panasonics modeller brukar gå att få i helsvart, de har dessutom orange belysning.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-

BMWSC #338
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Nakamichi cd 500 är en klockren och passar garanterad till bmw.
Ska själv köpa en sådan till min ett serie. Har nu liggandes en fin Pioneer Deh-8600 M från min gamla bil, som jag ska sälja på grund av att de inte passar in i inredningen.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Jag köpte en panasonic i sommras,tycker den passar väldigt bra...ser väldigt clen ut.
Den går ju att ändra till vilken färg man vill...finns 2 färger som passar bra till bmw. Den röda då,men de finns en mörk orange färg som passar ganska bra också.
Kan fixa en bild om du intreserad?
Am
569
Ambush
540i/6-94
Kenwoods enheter är oftast ganska diskreta och kan ställas in med rött knappsken och display. Inte riktigt samma röda sken som BMW instrumenten men bra mycket bättre än blått eller grönt sken.
JP
156
JPB
728iA - 99
Haas: en bild vore toppen!

Ambush: skall kolla lite mer på Kenwood

//Jonas
En Becker kanke? Länk

Tror modellen heter 7922. Vet inte vart man kan inhandla den i Sverige dock.

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
7932 verkar den heta utan navigation... Länk

____
You're Solid Gold, I'll See You In Hell
JP
156
JPB
728iA - 99
JA! Det är PRECIS vad jag letat efter :)) Så här skulle mycket väl en "original" navi-cd-mp3-bilstereo kunnat se ut om det funnits på E34:an!

Harman/Becker... vilka grejor. mer info finns på Länk

Har funderat på att skaffa en Tomtom eller liknande navi, men vad fint det skulle vara med en inbyggd...

Mexico Pro 7937 (utan navi) ligger på 325 EUR

Indianapolis 7922 (med navi) ligger på 700 EUR, men det finns några nya på Ebay för ca 400-500 EUR.

Blir hur som helst att köpa från Tyskland.

Hm, detta kommer bli ganska dyrt börjar jag befara nu... Vill-ha-känslorna börjar svalla...

Nån som har en Becker? Någon med erfarenheter från Car Audio-navi?

Nån som tycker jag överdriver *skratt*

//Jonas
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Klart du skall ha en Becker!

behöver inte bli så dyrt heller:

Länk

BMW CS #5139
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Becker är super bra .. bara synd att de inte säljs i sverige men BMW har som orginal men då heter den indianapolis radio navigation.
Ser precis ut som becker. men att den passar inretningen. Men Nakamichi cd 500 är ren som passar bmw och har elektronic som inte är förstört med lysande lamper och där kan du växla orange röd blå grön och volum ratten lyser oxå i önskad färg.. Den är ren i stilen och är svart ..
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
är du efter navi så är becker de du behöver .. helt klart ! den har super radio oxå så du blir inte besviken ..
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
JPB:
Du verkar redan veta vilken stereo du vill ha,men fixar en bild till dig imorrn iaf :)
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Jag har BMW traffic Pro (Samma som Becker fast gjord för BMW så färgen stämmer precis o lite till) och den fungerar klockrent. Med den i bilen förstår jag inte varför man ska ha stora lösa färgskärmar...Ok om det är org-navi men en sådan där som fästes på instrumentpanelen...nej tack.

Ljudet är kanon och inte minst navigeringen.

*BAWORAK*
JP
156
JPB
728iA - 99
Haas: inget är köpt ännu, så en bild emottages gärna :)

SvanteE: håller med! Varför krångla med en massa lösa grejor som skall "skräpa ner" instrumentpanelen :) Hade en Becker BMW 7969 på kroken, men hann inte slå till :( Är det den röda som gäller för att passa in om det är en "vanlig" Becker?

//Jonas
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
De går ju titta från BMW sidan , tror jag !
Kolla på Nakamichi CD 500 oxå så får du en proffs maskin utan onöjdiga finesser.
jag lovar dig att den passar BMW.. Säljes tex Bertilssonautoelectronic.se
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
JPB det finns en variant som kan ställa om från röd/gulorange. Det tvistas om vilken som passar bäst, men dagtid verkar det vara den gul varianten och på natten den som lyser rött.
Men vill du ha den riktiga orange färgen så slå till på en BMW TP. Finns ofta på EBAY.

Här tex INTE BMW:Länk

En till: Länk

*BAWORAK*
JP
156
JPB
728iA - 99
Ok, jag tror jag skall försöka komma åt en Indianapolis, då det är trevligt med MP3/WMA-stöd (som jag hade i min gamla).

Jag får singla slant mellan orange och rött. Tror jag måste springa ner till bilen och ta några kort på OBC:n mm för referens :)

men nog lutar det åt röd...

//Jonas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.