AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
3.370

Är detta verkligen sant ? BMW M3 E46 Coupe så billigt ?

Sida 1 av 2
Jag såg en E46- BMW M3 Coupe 2002 på www.autoscout24.de
Jag skrev till han på engelska, är det sant att bilen kostar 5200 euro, han skrev att den är det och så vidare , att den är i bra skick, sen frågade jag han varför vill han sälja den osv, varför så billigt...
Då svarade han så här, jag vet inte riktigt om jag ska lita på det, låter för bra att vara sant, LÄS !!!!

Dear sir

I buyed the car when i was living in Germany but i muved with my wife in London Uk and i want to sell my car because is european model made in Germany and have the steering on left side .
If you want to buy my car i will send it with Apl Transport Company and i will support the all shipping taxes.
Apl Transport Company will check the papers and the car and after they will make the delivery and they will waranty for me and for my car.
When the delivery is started they will give me a tracking number so you can check online the delivery on the company web site www.apltransport.com and so you see the delivery and if the all are ok.
After you will check the tracking and see that they started the delivery you will go with my payment detailes at the Western Union and you will send me 1000EUR and after you will send me the payment scann.
When you will get the car at your home you will check it 24 hours and after if you not like it you will receive the money back cash in your hand from the company representant with dis transaction and they will come back at my adress with the car and they will take the money from me and give me the car and the papers of car back.
If you will like the car you will make the papers with the shipping agent and after you will have the car registred on your name you wil have to send me the rest of the money.
I wait your e-mail with shipping informations so i can make the delivery.
King Regards

Jag har frågat han om hans telefonnummer, men han har inte svarat på två dagar, skumt !
Kopiera den länken och klistra in den, tryck OK sen..
Där ser ni bilen, riktigt läcker är den, med SMG-låda.
Bara undrar , är det något lurigt på gång eller är det sant, är det sant så sticker jag direkt och köper den?

Länk

tacksam för svar=)

Haha..
Vaders, va tror du ?

Finns inte en channs i universum att du får en m3'a för det priset..
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Klassiskt upplägg för att lura godtrogna! Finns flera trådar om liknande försök tidigare från diverse skumma individer.

Den gemensamma nämnaren brukar vara att de helt plötsligt slutar svara när någon säger att de av en tillfällighet vill/kan träffa personen i fråga eller vill titta på bilen fysiskt...

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
jag blir så arg att folk jävlas på det viset=(

Så var det med en italienare för två veckor sen i autoscout24.de, han sålde sin BMW M3 E46 Convertible 2002, som hade gått 15000 mil för 12000 euro, när jag frågade han varför han vill sälja den, så berättade han en liknande historia, fast han var från italien och att han hade träffat en tjej från England, han skulle flytta till henne i England/ London, och att han behövde en högerstyrd /bil så han måste få sin M3:a såld för att köpa en vänsterstyrd bil, kan vara samma person som jävlas..

Jag har hört att genom Western Union så har folk blivit av med sina pengar!

kan det vara sant, för dem här personerna säger alltid: I must see that you have half of the money first, dem ger addressen till sig själva osv, att jag ska skicka nåt med Western Union att göra, skicka till dem, och så att dem ser att jag har pengar, tycker det låter jävligt skumt!

Ett litet tips: Betala aldrig pengar i förväg!!!!!
aldrig i livet fan, tack för rådet=)

Ri
957
RiBBaN_
V60 T6 R-design -22

Hehe, Bluff och båg AB!

Sugen på M3 E46..
Länken är borttagen om jag ser rätt. Äntligen!

Den e säkert borttagen, men det finns säkert hundra liknande annonser som folk här inne på forumet kommer att fråga om... tro mig... detta va varken den första eller sista...

- UTAN FRI FART STANNAR SVERIGE -
Handlar bara om sunt förnuft, inget annat. Vem slänger pengar i sjön? Problemet med många här på forumet, som det så ofta påpekas, besattheten av att göra "klippet".

Kom ihåg en sak, julafton är bara en gång om året!

Läser för tillfället i München och har kikat lite på BMW:s priser, men vad man egentligen får är mer utrustning för pengarna och bilar som vårdas med kärlek. Sedan att de rullat minst lika mkt som hemma är en annan fråga. Stirra er inte blinda på mätarna bara..sen att folk skruvar lika mkt hemma i ärliga Sverige som i Tyskland, tjaa det är en sak för sig.

Anar man ugglor så räcker det med att klicka en gång uppe i det högra hörnet..

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vill man hitta några bluffannonser så sök t ex på www.mobile och knappa in sökkriterier som inte är sannolika, t ex

Märke: BMW
Pris 3000-15000€ (starta på 3000 för att undvika leasinbilarna)
Årsmodell: 2003 ->
Hästkrafter 200->

Här är ett par:
Länk Inte mycket rätt i infon och bilen är från USA.
Länk Även denna bild är tagen i USA
Länk 313hk?
Länk
Länk Denna är nästan bäst...Nedtrimmad M5 till 1/10 av nypriset ;)

Någon som är intresserad av att göra ett klipp?

___
//Ulf
hahahahhahahahaha

ehhe jag är sugen =)
8200 för en z4 =)
Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
Är det verkligen nån som går på de annonserna?

det finns, kan jag tänka mig, helt klart=)

Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
men att man kan få en bil för 100.000:- som egentilgen kostar 1000.000:- låter ju inte helt normalt.
de borde ju som du iallfall ifrågasätta om det kan vara sant!

om jag ska vara ärlig i början så trodde jag att det var nån seriös, men som sagt " för bra att vara sant " ett stort skämt fan...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.