|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag funderar på att köpa något lik och fixa upp motorn och även trimma lite. Vad finns det för äldre modeller och motorer som kan vara bra alternativ? Någon som ni rekommenderar? | |
| e30 325 | |
|
Låter bra :D, har fundera just på den. Men en med inte mycket rost men skuren motor eller så, hur mycket kan man ge för en sådan? |
|
| ska du trimma den så tycker jag att du ska köpa en som inte är skuren. Om du inte köper en extramotor o trimmar då.. | |
|
Okey, men en motor som man kanske måste se över lite då. Kan man lägga en E30 motor i en E21a utan några förändringar? |
|
|
Det låter lockande men jag måste jobba lite till för att har råd också.. Vad finna det för roliga delar man kan köpa som höjer HK halten? :P |
|
|
"Den som söker, han finner" både här och på www.pure-pf.com, där finns även en FAQ. |
|
| Jau... | |
|
du kan gå in på ppf , där finns bra grejjor =) dom har också välldigt snabba lev , har inte tagigt mer än 2-3 dar tills jag har de hemma. annars om du vill komma billigt undan så finns de alltid massa m20b25 turbokitt till salu på börsen här. så kolla de |
|
| Turbo är väll alltid status att ha men kanske jobbigt att lägga. Jag är inte så händig själv så därför skulle jag vilja lära mig skruva bättre. Så inte far gör allt man ska fixa :p | |
|
man lär sej medans man skruvar bara man har någon som kan hjälpa en när de krisar =) annars är de här forumet guld värt när man har problem efter konverteringen . många här som vet vad dom snackar om när de gäller turbo o bmw |
|
|
Jepp, hjälp kan man alltid få. Men kan man hitta en bra E30 - 325i för 10? |
|
|
en bes i körbart skick är nog ganska svårt så vida de inte äör ett kompis pris , men leta på annonser , en polare var ute efter att göra som du =trimma och så , så vi hitta en e30 318 med 325 motor och drivlina för 6000kr , bes , men med trasig toppackning . så man kan nog hitta |
|
|
en e30 motor i e21 vet jag inte hur de är men motor fästen måste säkerligen byggas om , men de inga problem vi byggde nya motor fästen till min e36 |
|
|
Har en E21a så jag tänkte om det skulle gå. Måste leta ett tag tills man hittar det ultimata objektet. |
|
|
tror de blir smidigast att bygga i e30 kaross med m20b25 motor , om du ska ha ut den i sommar men har du ingen tidspress så är de bara köra på e21.- jag och en polaren med 318\325 byggde hans mototr med snikturbo på ca 2 veckor , tänkt att köra på 0,6 bar =Ca 240Hk |
|
|
Jag tänkte inte försöka bygga klart något till sommaren för det skulle jag nog inte hinna. Så tiden är no limit. E30 karossen är bättre än e21ans så det blir nog den och sedan m20b25 motorn. Det låter ganska snabbt och bra :P Vad är snikturbo för något? |
|
|
oki vi byggde allt så billigt så möjligt , köpte ett kitt för 7000 med adapter grenrör . stålspunna oljeslangar , tryckrör . dump. smt6 piggy back.luftmängdsmätare . mm så köpte vi ett mellan stort ic ,. så de dags att stoppa i motorn i bilen nu , Ps vi sätte ihop motorn i ett kök :D> han fick äta i sängen så länge :) fattades bara att vi drog in 3fas o svetsa i lägenheten hehe =) |
|
| vi svarva även kolvar och bytte alla lager i motorn | |
| Jaså, verkar vara ena riktiga seriösa snubbar om ni börja bygga i köket :P | |
|
ne men de var så att jag skulle hjälpa honom men han hade inte tillgång till garage , bilen stod i garage men fanns inte plats för motorn =) så de blev köket , =) hade du tänkt turbo eller vad? eller sugtrimma? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.