|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
inte för att varaelak, men jag s'tter mej inte i en alfa... skulle vara en bmw, och har redan bestämt vilken.. riktiga män rattar bmw |
|
|
Stackars... att Aldrig sätta sig i en Alfa är nog smart å andra sidan. Då slipper du fastna för riktig körglädje, och passion!! |
|
|
164 är sköna bilar när de funkar, kanske en senare super? Lite trångsynt att inte testa Alfa tycker jag också. Någon gång måste man ju göra bort sig. Ang riktig körglädje... ok alla bakhjulsdrivna då! Skulle det inte komma bakhjulsdrivet hos Alfa på bred front eller är de bara som de vill skrämmas? En 318is e36, en E36 upplever jag inte som mycket mindre innuti än en e34!! Testa själv! Vilken har du bestämt dig för? -Phil |
|
|
finns flera åsikter från min sida om alfa som jag inte tönker dela med mej av här.. men största felet är åtkomlighet av delar och kunskap hos vänner. Jag har f.ö bestämt mej för 525 -91 eller nyare, fast nu när du nämde 318is så blev jag lite konfundersam... :) ska kolla lite och återkomma =) riktiga män rattar bmw |
|
| 318is e36 är inget dumt val. Drar betydligt mindre än alla e34. Dock inte lika pigga som en 525:a utan går mer i klass med 520. Lite dyrare i inköp än 525 men billigare att äga. | |
| e36 är ju en bra bit större en e30.. borde väl funka med en 318 sedan. | |
|
Bakhjulsdrivna Alfa... Jo, det skulle ju Breran bli :=( Men nu är det ju så att FIAT håller i pengarna, oavsett vad Alfa vill.. tyvärr! |
|
|
Jag vet dock inte om min ekonomi tillåter en E36 (student) Utan att vara tyken så alfatoken, låt oss nu hålla oss till ämnet vilket är bmw, jag vill inte, tänker inte, och vägrar ngnsin äga en alfa riktiga män rattar bmw |
|
|
Kan man kasta sig in i diskussionen? Jag är nämligen i samma situation som SonOfAGun, är på jakt efter en "snål och pigg" beemer. Har funderat på 318is jag, e30-versionen borde väl vara än piggare än e36? Gillar dock skarpt e34 och e36, bästa vore förstås en e36 325. Finns ju några billiga ute men vad verkar vara rimligt? 33000 för en 325 93:a som gått 22000? __________________________ Kör Peugeot 206... hjälp mig hitta en Beemer :) |
|
|
alfatok: Har hört att Ferrari ska ta över Alfa, de har ju gjort ett bra jobb med Maserati. Ursäkta the none BMW inslaget. Håkan |
|
|
köp en 535d nu en stor bil med mycket snabb prestande och billig bränsleförbrukning ni har ju hela livet på er att betala igen lånet, hehe bättre pengar på banken än i tanken: Bmw dieselpower |
|
|
jag hade gärna haft en 540, men då blir ju skatt/försäkring skyhög eller ? Om inte annat, så i runda slängar va skulle det kosta om den står på min kära mor ? för 525an ska väl inte vara allt för dyr, inte vad jag hört än iaf ? Fina pojkar kör BMW |
|
| Skatten baseras på bilens vikt så den skiljer inte nämnvärt mot 520/525. Försäkringskostnaden blir naturligtvs högre. Men kanske inte så mycket som du tror. Surfa in på försäkringsbolagens hemsidor och jämför. | |
|
försäkringskostnaden på 540 i stället för mig är enormt mycket högre. iaf dubbelt så hög.. Men på en 20k kronorsbil är det ju ändå bara trafikförsäkring som gäller. Men jag skulle passa mig för e36 om jag hade en budget på runt 20k. Du kan inte hitta en fin e36 318is för runt 20-30k. Dessutom kommer du bli besviken på draget i den om du provkört 525 12 eller 24v innan. För 20-30k är det till och med svårt att hitta en riktigt fin e34 525. Hjälpte en polare med det nyss. Vi tittade på flera st över 30k och de flesta kändes inte alls så fina som man vill att de ska vara. Tror du får kika på långmilare eller sänka kraven till 520 kanske. Och det kommer vara rost. Men det kan nog vara helt rätt endå! De går ju ffs hur långt som helst.. |
|
|
Icke, jag har bestämt mej för 525 24v =) --------------------- Fina pojkar kör BMW |
|
|
525i 24v är ett bra val, men var snarare beredd på 30-40tkr för ett hyggligt exemplar. /Olof |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Som tidigare nämndes så var inte för alergisk mot rost, det finns nog på nästan alla E34:or i dag. Kolla framförallt balkar samt falserna under sparklådor, och även undersida av dörrar brukar vara rejält angripna! Dessutom brukar midjelisterna dölja en del rost samt vara rostiga inuti. Passa dig för exemplar med kjolpaket, brukar bli en otrevlig överaskning när dessa demonteras. MVH Patrik |
|
jag tycker det verkar som om man kan få ett fint ex för 15-20ooo ? är detta helt omöjligt då ? tycker dom ser ganska fina ut. Jag har inga problem med ytrrost på skärmar och sådär, jag är ganska bra på att lacka samt att min svåger är svetsare. Ska defenetivt inte köpa ngn med kjolpaket, vill göra i ordning bilen från original =) --------------------- Fina pojkar kör BMW |
|
|
Provkör en 530 diesel, innan du rynkar på näsan åt alla dieselbilar. Moderna dieslar kan knappt skiljas från bensinare förutom att de varvar mindre och drar nästan ingen soppa. Det kostar inget att prova. Ut och dräp ! mrMPOWER |
|
|
Hade en gammal e34 tds inte helt dåligt det heller om man nu pratar diesel i den prisklassen. Klar det kanske är svårare att hitta en fin. Men det ljudet och suget MUMMA. Klart kul att bolma ifrån alla. Bara en tanke. Breran är snygg, men felhjulsdriven. Är inte förvånad. Kommer kanske om 10 år till. -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.