|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Hur går det med de där bilderna? ;) | |
| denna diskutionen har lett till något helt annat än vad topicen säger :S eller har jag fel ? | |
| jag läste något i denna tråd om att någon skrev att varvstoppet på 328an ska ligga på 6500 varv. är det någon som vet när varvstoppet ska gå i på en standard 328. blev lite förvånad igår när jag drog ur den och varvstoppet högg i runt 7200-7500 varv. aldrig förut känt för att varva bilen över 6000 varv. | |
|
Aquilla 6500 ska det vara. Då är nog din bil chipad med flyttat varvstop. Hade själv en 328 förut och den chipade jag med varvstopet till 7250 |
|
| suttit i en 328 e46 när broshan körde 245 km/h vi var 3 pers i bilen...328 gör säkert 250 men det tar verkligen en massa tid efter 240 så det är inte många sträckor som räcker....jag har också kört bilen men tyvär så har jag inte kört den mer en 170 ime jag inte har körkort...bilen är förvånadsfull snabb men över att en 328 gör 270 tror jag tyvär inte på...kvittar om det så är värsta nedförsbacken.....jag älskar bmw men 328 är inte så snabb så att den gör 270 :/ | |
| någon som har en film på när em drar sin 328 fullt ut ? eller bild ? | |
|
En bild säger ju inget, man kan ju palla upp den och köra varvstopp (ca 255) och sen ta en bild... |
|
|
Men Jonas (ägaren till 328) har redan sagt att det var 250km/h och INTE 270km/h han hade kört!! JAg vet iallafall att varvstoppet går i vid 243km/h (mätarfart) på 325-94 (4dörrars) och vill minnas att varvtalet då var 6800rpm? Vad en 328E36 har för varvstopp vet jag ej, men det lär ju gå att dra till stoppet på den också, vilket görs på rak väg utan lutning och då rimligtvis några km/h mer än 243km/h, dvs 250km/h kan vara möjligt??. |
|
| Konstigt det där när man kör i 200+ .. då håller plötsligt alla i tio i tvågreppet på ratten som man lär sig när man tar körkort ;) | |
| min mätare går bara till 245.........e de för att jag har touring????......den ökar i 230 i allafall.......... | |
| Haha... e ju ganska roligt att läsa alla inlägg. 238:an ska väl göra 235 någonstans sen ska väl spärren stoppa om den är helt original? Vet dock inte hur det är med motorn 99-. Sen spelar fälgtum in för verklig hastighet(gps). Men vad jag ville säga va att min iaf blir märkbart slöare bortåt 230, men drar fint ända upp innan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.