AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.155

328 e36 lampa vid 270 km /h !

Sida 1 av 4
alex_328
Hej märkte på min nyköpta 328 95'a att jag har en liten lampa efter lite efter 260 markeringen.. vad är det nför något ?
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Varnar för att man ska fälla upp landningställen så klart!
Det är en ljussensor som används för att justera instrumentbelysningens styrka
alex_328
inte skoj nej men seriöst vad gör den .. vad är den bra för ? ..

provkörde bilen .. hade 210 på motorn vägen o när jag gav spampet så bara fortsatte en att accelerera utan att sega .. misstänker att den är chippad
Faktum är att 95% av alla bilar här inne går bättre än genomsnittet.

Flåklypa
al
499
alaska1
118dA-13
Så accelerationen beror på att den är chipad! Intressant teori! Min går utan vidare upp till 240 på mätaren och den är INTE chipad!
alex_328
Tror inte det är en ljus sensor för att justera belysningen i instrument panelen när jag klan justera den för hand .. på vänster sida under ratten .. brevid dinljus justeringen
Du kan tro vad du vill, men det är en ljussensor för instrumentbelysningen.
Helt klart måste den vara "chipsad" me nåt superchips, för en standard 328 orkar ju knappt upp till 200 ens...Jag gissar på Estrella eller möjligtvis Pringles:-) *ironi*

För övrigt har Mr328 rätt, det är en ljussensor. Du kan ställa in ljusstyrka manuelt men den styr ändå styrkan, dvs äör det riktigt ljust i kupen så ökar den styrkan o tvärtom

alex_328
okej får se det på kvällen nu om det blir riktigt mörkt så ska .. panelen lysa upp då med andra ord

jag har lilla färddatorn i bilen .. men det är typ " kaputt " den gå i gång om jag trycker på A-temp o slockar om jag trycket på "check " ..

om någon har en sånda till salu skulle det glädja mig
Hur tänkte du nu? Det verkar väldigt onödigt att lysa mera om det är mörkt runt omkring.
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Haha Dawwe!
Jodå så att eee....
Skulle inte en BMW med 6:a av nyare modell öka vid 200 så ere dags att köpa både OLW och dip och varför inte avsluta med lite ostbågar av rostfritt!
Också ironi!!!!
Alex_328!
Tror nog inte att du behöver "oroa" dig över att den är "chippad",. det är fullt normalt att den accar efter 200!!
Inte vanligt att man provar i Sverige bara pga våra överbeskattade vägar med gratis gupp och vägspår!!!(lite Ironi igen!)
Dessutom tror jag Farbror blå brukar vara lite småpetiga mot oss vanliga dödliga Svenssons!

MVH Patrik
ch
277
chni
535xd -16
545iT -05
Mr328: När det är ljust så vill man att den skall upplevas ljusare, sedan dimmas den vid mörker för att inte störa mörkerseende så mycket.

Ställ din justering på hälften och håll koll på dimningen på intrumenten när du åker genom en tunnel t.ex. Tar några sekunder för den att justera sig...

/chni
chni: Du behöver nog läsa inläggen en gång till :)
ch
277
chni
535xd -16
545iT -05
Ok, där ser man... :-)

/chni
alex_328
TAckar !

nu till problem 2 !

är det en sjukdom på e36 att färdatorn lägger av ?
jag har lilla färddaton o den funkar inte så jätte bra har förvisso lyckats ställa in tid och datum

sen finns det en knapp man tycker på så kommer det på några prickar vid klockan vad är det ? tror att det står "mode " på kanppen , men jag kan ha fel.

EXT tempen funkar inte utan det står minus 37 Grader .

vart sitter tempgivaren ?

någora tips på hur jag löser problemet ?
Jo
316
Jonas 320
Audi r8 4.2 R-tronic -09
Porsche GT3RS CS vit -10
Ferrari F430 Scuderia -10
Corvette c5
m3 cab 2004
m3 cab 2000 E36

Din 328 år så bra bara för att den är din

Jonas M-power
ru
27
ruffe
320ia-93
Det är inte själva instrumentbelysningen den justerar utan styrkan på digitalsiffrorna på trippmätarna och datorn.
328 är faktiskt pigga, inte för att man äger en,

kan ligga på typ 180 km\h , sen bara stampa, den fortsätter utan problem förbi 220 km\h , sen blir man lite rädd o släpper gäsen =) ,,

Visa användare
268
simon e30
320i e46 -99
328:an når en bit till..
Länk
Länk
Som jag förstått är det en lampa som sitter i slutet av km/h skalan, och den ska lysa ifall något tap fifflat med mätaren (byter chips bakom i den), läste jag någon stanns.

sjysteras inte ljuset automatiskt från sensorn som sitter vid färddatorns display?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.