AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.726

Rapport från besök hos BMW Group Göteborg

Sida 2 av 2
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Tråkigt att höra. Erfarenheter från deras verkstads-kundmottagning är tråkigt nog inte häller bra alltid. Men däremot har gubbarna på plåten varit mycket bra och trevliga.

Vi köper upp dom!
Länk
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Grandy, då är vi två! Läste i en annan tråd att åtminstone en eller ett par ur verkstadspersonalen hos BMW-Gbg är både trevliga och duktiga, viket du styrker, så man ska inte dra alla över en kam.

Powermac, tack för länken. Hoppas de får många svar.
Jag tycker att personalen på reservdelar är både kunnig och trevlig samt har en hjälpsam attityd. Så fick jag det sagt. ;)
sw
3
sw
E60
larsssss.hur mycket rabatt fick Du hos den andra handlaren?,
jag har fått 8% på en 530i för 583t.Auto7H Borås.
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
sw, knappt 8% på hela bilen, prissatt till ca 440 kkr.

se även "rabatter på E91?": Länk
Ni
430
Nicke_M
850 CSi
M5 E39
BMW Göteborg är ju väldigt proffsiga måste jag säga, men det gäller ju att "vara redo med plånboken" attityd finns helt klart... Jag servade min M5 där i Måndags. De tyckte jag skulle byta bromsskivor fram, inte för de är ett dugg slita, utan för att det var rost längst ut i mellan flänsarna. "-Det är ju inget man belar med och svarvar bort idag, utan det byter man" sa han...
Lät ju väldigt "lyxigt" så det blev ju inget med det.

Men visst märker man att inte alla kommer överens därinne, det verkar vara lite grupperingar i personalen på verkstaden tyckte jag, sedan var det öppet storgräl mellan personalen och fastighetsskötaren, lät inte helt hundra...:-/

Men slutbetyget blev ändå hel ok, iom att det sköter bilen så proffsigt.

Nicke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.