AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.662

BMW Group Göteborg, bluffar som hästhandlare

Sida 1 av 2
Har sedan jag skulle köpa ny bil 2001 haft en dålig känsla för BMW Group Göteborg/Mölndal, vilket då gjorde att köpte bil i Alingsås i stället.

Hur som helst, kikade på en begagnad vagn hos dem häromdan hos dem och inser att:

De annonserar en ägare, bevis säger tio(!)
De annonserar fel årsmodell....
De annonserar fullservice bok, boken säger något annat
De annonserar ett första reg datum, bevis säger något annat

Att fiffla med saker som väldigt enkelt kan kollas upp känns inte så genomtänkt. Nu är väl detta kanske inte något nytt för forumets deltagare, men kan inte låta bli dela med mig av upptäckten.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Vad pinsamt. Visa du inte bevisen för försäljaren? Tryck upp det i nyllet på han och fråga varför dem ljuger i sina annonser för?
Länk? Rätt bil? Vad sa de när du konfronterade dem med ovanstående uppgifter?

/Udo Dirkelsniff

Länk
....han hade inte tid med kunder, så jag gick efter ett tag....
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag är förvånad, men ändå inte...

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Alla bilnasare är hästhandlare det är bara 4 hjul istället för 4 ben.:)

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Precis Hasso! ;D
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Jag håller med om BMW Gbg, jag var spekulant på en 530iMT -06 de hade inne, men säljaren orkade inte ens ringa tillbaks. Efter 9 (!) försök att nå honom tröttnade jag och köpte den 525 iAMT -05 jag kör idag....

mvh Johan
Kan bara hålla med. Dom gör bort sig i slutändan bara.
har varit med om samma slöhet och gick över till hedin bil för en mb som andra bil.
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Inte för att jag direkt tvivlar på uppgifterna - men anklagelser om fiffel mot en bilhandlare (dessutom BMW Group, inte Ärliga Pelles Bil & Skottkärra precis) är ju egentligen rätt allvarligt, och i det här fallet vore det lätt att bevisa med bild på den aktuella annonsen och bilens regnr. Men all sådan bevisning saknas, och uppgiftslämnaren håller sig dessutom anonym. Hur kommer det sig att så många accepterar anklagelserna utan märkbart tvivel? Undrar bara.

Wilhelm Svenselius
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
W2K: Jag tror att de som accepterar anklagelserna har en tidigare relation till BMW Group Göteborg...
Till och med jag som i normala fall är ytterst skeptisk till sådan information sväljer betet med hull och hår...
Länk

Reg nr i annonsen, gå till www.vv.se sedan och "klicka dig vidare" så är väl tre av fyra ganska enkelt bevisade?
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Sanslöst dåligt av BMW Gbg.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Länk
Samma bil igen där även säljaren är nämd.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ska väl tillägga att en BMW firma i norra delan av landet sålde en E61 525T som dom uppgav uttagsdatum istället för årsmodell till min polare som slog till direkt över telefon då priset var bra, nu råkade bilen vara tillverkad mycket tidigare och råkade ha "gamla" motorn vilket inte säljaren uppgav, när sedan polaren upptäckte detta så blev han så klart gramse och avbokade affären, märkbart irriterade på försäljarens fasoner.
Köpte en skåpny Audi A6 i stället, så där förlorade de en kund, värst är väl att jag trimmad honom flera år att köpa en "bil" :).

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
BaderMeinhofWagen: Tack!

Wilhelm Svenselius
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Det går ju inte lita på någon längre!
Och jag som letar efter en annan bmw...får nu ta ett fetttting lån och köpa ny bil då blir man endast lurad på priset!!*Ler

MvH Bmw 4-ever
fyllecaj
ingen som har funderat på att den mänskliga faktorn kan vara inblandad
att en förväxling av regnummer kan ha hänt
eller är det inte möjligt
har någon ringt o kollat med dom innan man anklagat dom för bedrägeri
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
Horribelt om detta stämmer.

Visst får man hoppas att det är den mänskliga faktorn som ligger bakom, dvs rent slarv eller inkompetens, men det får inte hända oavsett vilket.

Har precis postat mina egna erfarenheter från BMW Group Göteborg. Inte lika allvarligt som det här exemplet men tillräckligt för att jag ska undvika dem i fortsättningen.
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Nu när ni upptäckt att så gott som alla fuskar och världen är full av internetmekaniker, vem ska ni handla bilar av nu då?

Mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.