|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Har du pengar ska du köpa en E36a, en klart bättre och nyare bil. Även 320 med 150hk rör på sig Kan du tänka dig en 5-serie är E34 intressant, bilen nästan skänks bort nuförtiden. För 20 får du en riktigt fin bil! Sikta på en 24v(520, 525 90-) är mitt råd. Ta gärna en titt på M535 E28 också, en riktigt fin bil som är kanonkul att köra! E30 är kul bilar men ska du betala över 15k ska du titta efter en 325a. E30 med 4a(318i, 318is)är kul bilar men väldigt trötta och känns lite öststatsmässiga. 320 är mer komfortabel än kul medan 325 rör på sig ordentligt. (tro inte på att 318is är "lilla m3", bilen ska snarast jämföras med ex. golf gti) |
|
|
slutliga uppmaning, e30 kan du få billigt och sen kan du lugnt testa dej fram med chassi, motor etc etc utan behöva oroa dej så värst. lycka till! mvh jon "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" |
|
| hmm... Förstår inte helt vad du menar...? | |
|
köp valffri e30, vilken som. sen kan du bulta på nån gammal lastbilsturbo el dylikt bara för ha lite kul, detta gör du nämligen inte gärna på en bättre begagnad e36. iaf inte jag. med nämda turbo + lite laddluftkylare etc kan du kräma ut närmare 500bhp bara ett tips! "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" |
|
|
Jag skulle låna farsans bil o cykla när inte bil finns tillhands. Spara pengar till en bil som du verkligen vill ha. Annars är 318i bra och räcker gott o väl till sen är 318is ett bra tips om man vill lite mer kör glädje. De är roliga båda 2 ! |
|
|
Jag har en 318iS och den är riktigt kul att köra.. snygg då det är en coupé. Men som första bil kan jag nog inte riktigt rekommendera en dylik.. speciellt inte när du precis har fått kortet och är 18 år. Kör du mycket i stan är krocksäkerheten inte riktigt lika viktig som om du kör på landsväg osv. Då är e30 ett bättre och mer ekonomiskt bra val för dig. har haft en e30 318 -88 som första bmw-bil och den var jag väldigt nöjd med! :) Liten, pigg och kul bil som inte är ful som en motsvarande vo**o, f**d osv. |
|
|
Hej igen! Jag ha nu bestämt mig att jag vill a en e-36! Jag var och kollade på den här bilen idag: Länk vad säger ni om den? |
|
|
Det som står med vatten på golvet har hänt typ 1 gång om året, och det vid nån stor höst storm när det regnat väldigt mycket. Men kan det ha att göra med att inredningen sitter löst på förardörren? Jag har läst att det siter nån isolering där som kan gå sönder eller hamna snett, och som då leder in vattnet. Jag ska också ta dit en lite mer bilkunnig än jag som får lyssna, känna, och provköra och så, men är det något att satsa på? Så undrar jag om också om man ska akta sig för importbilar, och isåfall vaför? (Den impoterades år 2000, och har haft fem ägare sen dess). / Leon |
|
|
bara för att inredningen sitter löst är det mkt osanolikt att de skulle läcka in vatten, förutsatt att gummilister sitter ordentligt. För 18000 ska man inte förvänta sig någon "mint" bil men huvidsaken den fungerar mekaniskt. naturligtvis finns det risker med importobjekt, ofta hårt körda nere på Aotobahn. Men tyskar är även nogranna med underhåll, service etc. Så ligger ju priset oft 10-20 % under svenska priser, vilket ju kan kompensera en del av minussidorna. Som de låter på ditt objekt har bilen haft ett gediget antal ägare men så är priset därefter. Mitt tips är nu att du säger att du har 16000 på dig och att du kan hämta den imorn om han accepterar! Lycka till och känn dig stolt som är bmw ägare! jon |
|
|
Jag har redan köpt bilen, och fick den för 14.000! Ok pris tycker jag :D / Leon |
|
|
Gratulerar till köpet! hoppas du blir helnöjd =P -- DTM system och rak 6a ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.