|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har ett BMC öppen filter i min M3'a och jag har inte märkt någon effektförlust med det iaf, kör visserligen utan vänsterlampa på strippen och med en egentillverkad värmesköld. Men nått som gjorde skillnad var ju skölden, provade utan och det va kasst, det säger ju sig själv. I original filterboxen sitter det ett KN filter. Mikael Melander www.m-tec.se mikael@m-tec.se |
|
|
>Danjel Kapade du bort hela konen eller vad gjorde du kan du beskriva lite närmare. Klart intressant skulle vilja få lite mer djupt morrande/gurglande i 740n. -Phil |
|
|
>Danjel Testa och kör utan "akustikkåpan" stora motorkåpan så får du lite mer insugsljud om du känner för det. Tycker att insuget är riktigt snyggt också. -Phil |
|
|
Philip- Länk Jag utgår ifrån att vi har samma boxar till våra filter eftersom vi har samma motor... Nu syns det inte så tydligt, för de har inte markerat ut exakt den prylen, men kolla på nr.1. Den runda grejen (ljud dämparkon)som ser ut som en kanon i botten på boxen är igentligen en separat pryl som är intryckt i själva boxen. Det sitter fast med envägs snäppe vilken innebär att man måste bryta sönder själva "lösa" konen (du förstår när du ser det). Det gör ju inte direkt något eftersom den ändå ska väck. Inget annat ska gå sönder dock. Lycka till. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Sätta sportluftfiltret i grillen är vell bättre än i motorutrymmet pga av den får ju mer kall luft då än om den sitter i motorutrymmet... brodern har en e28 528 -84 och det är k/n sportfilter i boxen och det visade sig vara värt att lägga ut på Racing makes heroin addiction look like a vague wish for something salty." -- Paul Egan |
|
|
Ok intressant pryl det där, har du ett annat rör istället nu? -Phil |
|
pg_ice |
sätta luftfiltret i grillen? jag skulle vilja se hur det ser ut efter att man har legat bakom en långtradare i ös regn :) |
| Iofs så har jag bara sett det i dragracing världen och en ggn på en vanlig bil | |
|
När det gäller att plocka bort resonansdämparen i luftburken, försämrar man väl samtidigt kvalitén på luftströmmarna, eftersom den också ser till att flödet har optimerad turbulens in i förbränningskammaren? (någon på forumet påtalade den funktionen för mig när jag föreslog samma sak utan att veta att resonansdämparen skötte även den biten.) |
|
|
Well..ganska lätt att se vad ett öppet filter gör för sin kära bmw motor..ta lös gummibälgen och skrapa bort alla sandpartiklar som ligger smetat runt insugs spjället..givetvis så kommer inte ett öppet filter i närheten av ett orginal filter och kommer att reducera motorns liv.. sen om insugs ljud och utseende effektökning??? är viktigare än ren luft in i motorn..ja då ska man givetvis skruva på ett.. Dogge |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.