|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Fyllecaj: nja, då är det under sensommaren/hösten och där är vi inte ännu... I övrigt är det hög roandefaktor på denna tråden i mina ögon! Många är vi som minns Ole... ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Även om den vore uttagen 04 så innebär det att den måste ha köpts ny, och dessa herrar här driver knappast någon auktoriserad BMW firma. ___ Bilbloggen: Länk |
|
| Då var det detta med hissen då,men som tur var förklarade Johan detta för dig. | |
| Och vad då jobba sig upp det finns väl inget som slår en sierra,det var dessutom en LASER! | |
|
Spännande att deltjackus undertecknade sina första inlägg med "zok" och dessutom äger samma bilmodell som "DieselZoke". Freude am fahren |
|
|
Är ju inte riktigt samma bilmodell...535d E60 respektive 530d E39 men visst dom skriver sina modellbeteckningar exakt likadant och på ett sätt som är lite ovanligt... Lite kul med logikbristerna kring ägartider och årsmodeller. I och för sig så har det ju skett en editering av profilen och årsmodellen på AMG'n är numera borttagen... Att sedan med stora bokstäver kommentera att Mattias vid den ringa åldern av 33 lyckats med konststycket att bli ägare till en bil värd strax över 200' gör ju inte det hela mindre komiskt...Framförallt för oss som känner Mattias och vet vilken bil han körde tills helt nyligen... Dessa trådar är alltig roliga att följa och det måste väl ha varit ett par månader sedan en snarlik var på tapeten. ___ //Ulf |
|
| Vart tog linus bil vägen nu då? Eller förlåt jag menade ZOK :P | |
Paap Reeder |
... som någon tidigare konstaterat: Många hästhandlare på sin tid ... och nuvarande bilförsäljare har samma DNA-slinga i sina genuppsättningar. MVH /// Paap R |
|
Nu Var det någon på den högre avdelningen som valde att lägga tillbaka några an nattens inlägg!! Det var inte illa annars hade man ju nästan trott att det var lite facistiskt över det hela BAYRISHE MOTOR WHERKE |
|
|
Tråkigt nog är det ännu en tråd som frångår ämnet och övergår till totallöjlig smutskastning. Vi får väl försöka stödja trådskaparen och sluta bry oss om nyskapade användarkonton som "lägger sig i". MVH Christofer |
|
|
Hej allesamman, Tragikkomik på läskig nivå! Måste säga att jag anar ugglor i mossen vad gäller deltjackus eller Dieselzokes medlemskap och engagemang. Jag har mycket svårt att tro det är ren röta att de hittade just hit till detta forum. De gjorde det båda samtidigt och båda går in på just denna tråd. Detta är i försig inget fel, men med det resonemanget, den attityden och DEN logiken!?!? Ska man skratta eller gråta? Vad tror de att kommer att vinna? Inte klokt att smutskasta ett forum och dess betydelse. Jag är oerhört tacksam för Autopowers existens. Många tips och guider allt mellan himmel och helvete. Ledsen deltjackus och Zok, men du/ni förlorade den förtroenderonden. Hoppas något gott kommer ut ur detta och lycka till Cakabay! Mvh Stephan |
|
|
"Sen ska alla lägga sig i hela tiden VARFÖR???" Därför att bedragare som Linus Bil ska BORT från den svenska bilmarknaden! Så enkelt är det //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Haha !! :) Vilka nötter det finns... Hur j-vla korkad får man bli undrar jag? Gång på gång så lyckas småhandlarna som gör bort sig, göra det ännu värre för sig själva genom att göra på det här sättet. Shit, detta är komiskt. Så komiskt men ack så tragiskt. Det bästa är nog att detta inte är sista gången dom avslöjar sig själva dock... |
|
| Vart tog båda Zok vägen... | |
|
Dom känner nog själva att dom gjort bort sig så in i h****e så där blir det nog inga mer inlägg. Tänk om alla bilfirmor gjorde som Påarp istället och registrerar sig med firmanamnet och bemöter kritiken sakligt,oj vad dom skulle tjäna på det. Nu framstår dom bara som riktiga fifflare som säkert tappar presumtiva kunder. |
|
|
Jag har inte tidigare deltagit i debatten, men låt mig bidraga med följande berättelse ur verkliga livet: Linus Bil hade för några månader sedan en 530DA-Touring-05 (EZ-0408) annonserad på nätet, vilken skulle ha gått 6500 mil (enligt dokumenterad servicebok). Efter telefonsamtal med ägaren var vi överens om affär och efter det att bilen registrerats in så skulle densamma vara leveransklar veckan därpå. Jag erhöll chassinr. med vilket jag kollade upp bilen och fick av BMW följande upplysning: Bilen var registrerad för service i Tyskland 2006-02 och då var mätarställningen 14.280 mil. Jag tog naturligtvis kontakt med Linus Bil och påtalade uppgifterna som BMW lämnat. Linus Bil hänvisade då till det mycket långvariga och seriösa samarbete de haft med sin kontakt i Tyskland och att de inte hade någon anlednigen till misstro. Att BMW har andra uppgifter i sin dator och att det i detta fall faktiskt innebar att bilen inte alls längre hade någon nybilsgaranti tycktes inte bekymra Linus Bil. Det föreföll ganska uppenbart att bilfirman i fråga inte har några som helst intentioner att verka seriöst och då jag inte hann med att fullfölja köpet så kändes det meningslöst att fortsätta några diskussioner. Att man tyvärr hann med att köpa tågbiljetter till Stockholm och ordna med finansieringen får man väl se som en billig läxa i sammanhanget. Det kanske finns en och annan som tycker sig vara nöjd med sitt bilköp hos Linus Bil. Betänk dock att om man som bilhandlare vid ett tillfälle visar prov på så dåligt omdöme, ointresse av att få kunde att känna sig rättvist behandlad samt total avsaknad av skrupler och yrkesheder, så ligger det nära till hands att detta affärssätt är mer regelmässigt än ett undantag. Den som kan, bör bidraga till att Linus Bil och firmor som bedriver sin verksamhet på liknande sätt försvinner från marknaden. Det bästa sättet är ju att sluta handla av dem... Tack för ordet ! |
|
|
Det finns säkert de som är jättenöjda med att ha köpt en sån fin, lågmilad bil för såpass lite pengar, alla vill ju inte veta sanningen :) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.