|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
tjena Blev klar med min is"m42"e36 turbo förra veckan och var ute och provkörde men den går ingen vidare när laddtrycket börjar . Redan vid -1 - 0 bar börjar han o misstända smälla . När man varvar på tomgång så går han upp till typ 4000rpm sen börjar han misstända och de låter som han söver sej på något vis , har provat köra utan imm inkopplad kollat kaminställningen bytt spridare mellan 300cc till 391 pluggad dump utan någon som helst märkbar skillnad . kör på 0,6 bars ladd just nu med kkk24 kompsänkt dump öppen dubbla org lmm med adapter " en av dom inkopplad.den andra bara suger 3" avgas från turbo 3" tryckrör de vi inte gjort\provat är att spänna lmm "vet inte hur man gör?" har inte knacksensorerna inkopplade just nu så vad tror ni att de kan vara??? | |
| några tips? | |
|
hur har du kopplat de dubbla lmm:en? Som ett Y och bara den ena inkopplad?! Sitter lmm på tryck eller sugsidan? håller dumpen tätt på tomgång? suger den luft baklänges genom dumpen när du varvar utan laddtryck så blir det ju fel luft/bränsle blandning eftersom inte lmm mäter den luften.. lycka till! Diesel-räsern /Rickard |
|
|
ja precis fast vi har en burk med 3 anslutningar , 2 av dom till Lmm och en till turbo. Bara den ena imm inkopplad ja vi har provat att plugga dumpen den höll tätt imm är på sugsidan , tänkte idag prova att spänna imm några kugg .och se om de möjligtvis kan vara de . |
|
|
några fler tips på vad jag kan kolla när jag ändå ska till garaget`? |
|
|
men du, då innebär det ju att motorn suger luft gneom en lmm som inte mäter! alltså vet inte styrsystemet nånting om hur mycket luft som finns eller hur mycket soppa som ska skicka in.. Börja med att ta bort den ena lmm och kör med en bara! Sen tror jag du får ordning på resten! Diesel-räsern /Rickard |
|
| ja de vet jag också , men d ska fungera så hä'r också , finns fler som kör så här och de fungerar , men jag ska prova att köra med en , kommer med besked om hur de gick om 15 min :D | |
|
provade att köra med en imm nu , och de var ingen skillnad mot dubbla, direkt när laddtrycket kom så börja han bluddra precis som förut idee? |
|
| de är precis när mätaren står på 0bar som han bluddrar och fortsätter man gasa så smäller han till slut | |
|
de konstiga är att bilen går helt perfekt innan laddtryck , |
|
| Har du någon lambda mätare inkopplad? | |
| nej de har jag inte , | |
| körde först på 391cc spridare och då gick han riktigt fett så jag bytte till 320cc så nu går han rent upp till laddtryck sen börjar han ju bluddra | |
| har provat att spänna lmm , men de låter som han söver sej på nåt vis när man lägger gasen i botten "fri varvar" | |
| tänkte prova nmed en polares 535 imm imorn , och spänna upp den lite , så får vi se hur de går | |
|
har nu provat att spänna lmm 6 kugg och de gjorde stor skillnad , kan köra upp den till 0,2 bars ladd nu utan att de smäller nåt , ska prova att spänna lite till käör nu med min org dubbla |
|
| har skruvat lite till nu går han till 0,4 bar =) blir bara bättre o bättre än så länge =) | |
|
nu så går han till 0,6 precis som är tänkt , bara fin justeringar kvar nu tackar för all hjälp grabbar =) |
|
|
Tja! på min E30 320 har jag spännt upp orinal llm 20 kugg o den drar friskt upp till 0.8-0.9bar. (om jag bara kunde få på toppen) Hur mycket har du spännt din nu? |
|
| de också ungifär 20-25 kugg | |
|
nu går den bra upp till 3500rpm sen börjar han misstända . innan de går han helt rent nästan , några förslag ,? jag har spännt lmm och allt i från 5kugg till 25kugg men han hänger intte med runt 3500rpm typ , ibland går de att smygköra upp till 4000rpm |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.