AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.636

Tråkig besiktningsgubbe

Sida 3 av 3
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Tur man inte besiktar :-)
Paap Reeder
... " till ett främmande kloster tar man inte med sig sina egna stadgar"

MVH /// Paap R
Gr
56
Graf111
X3 2.5Si - 07
Besiktade igår och fick anmärkning på mina blinkers bak. Vita glas med orangea lampor, som enligt besiktningsmannen "var för vita". Måste bytas. Någon som vet på vilka grunder detta bedöms?
Stekaren
LOL vilket nöt!
Nån nämnde Högdlen´s Bilprovning. Har besiktigat bilar där ett par tre gånger. Tycker (alltid) att personalen brukar vara supertrevlig vart man än vänder sig. Men sist i Högdalen, skulle besiktiga ett drag så mötte jag världens osympatiska och suraste människa. Trodde nästan han skämtade först. Mumlade hela tiden, tittade inte på en när han pratade och vände ryggen till hela tiden. Han lyckades även låsa mitt centrallås (utan att märka det), sekunden senare gnäller han på mig för att han ej lyckas öppna dörren... osv osv under hela besiktningen. Han lär få 10 klagomål om dagen om han uppträdde på detta sätt jämt.

Tur att det bara var ett drag, så man kom därifrån snabbt. (Han godkände det iaf...)
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Graf111: Det där är en mycket vanlig anmärkning sedan man började använda sig av vita glas på körriktningsvisarna. De flesta färgade glödlampor är av mycket dålig kvalitet, och färgen kan flagna av på bara ett år.
Det finns inga hjälpmedel för att bedöma detta, utan det är bara att titta och bedöma. Färgen ska vara klart orangegul, utan vita inslag...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.