AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
4.768

Hjälp - Sportstol eller Komfortstol ?

Sida 2 av 2
Inget snack har,

själv en likadan med komfort finns inget bättre. Dom ger lika bra stöd men med massor av mera inställningar, svankstödet, vika överdelen av ryggstödet nackstödet mm helt oslagbart. Har själv en 535d sen1,5 år, är mycket nöjd inga problem trots mycket extra utrustning. Du har gjort ett bra val den går som ett skott samt hyfsat snålt grattis.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Komfortstol. Välj bort elmotorvärmare och ta dieselvärmare med fjärr istället, mkt skönare och mer universell användning. Carbonsvart med brunt skinn och individual svarta rutor och shadowline högglans tillsammans såg jag en 530XdA t bli levrerad igår från Borgs Bil, makalöst vacker bil! Komfortstol, gärna m aktiv ventilation om du kör lngt är kalas. Likaså blåtandsförberedelse om du pratar mkt i tfn. Lycka till med trevlig bil
Mvh
Asken
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Komfortstol i överdelen o sportstol i nedre så är de i min de måste ha bytt.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

WAN: är det inte contourstolen som du menar? Fanns till E38.

___
//Ulf
WA
2.343
WAN
går den att vika i överdelen av ryggstödet,de har varit massasge stol i bilen förut knapparna sitter kvar
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag köpte begagnat och fick då sportstolar och det är det enda som jag är besviken med på hela bilen. Tycker att E39:ans standardstolar är skönare under långfärd. Med tillägget för el svankstöd och eljustering med minne är mina sportstolar dessutom dyrare än komfortstolarna.
Tryffelbruna skinnet mot Safirsvart är dock mycket snygg kombination.

För övrigt så tar många på forumet alldeles för mycket hänsyn till vad nästa ägare tycker. Det påminner mig om när morfar köpte ny bil 1973 och satte i en överdragsklädsel som var i bilen tills han sålde den 10 år senare. Och då spelade inte den fina orörda originalklädseln någon roll på priset ändå.

Ska man göra en bra affär skall man inte lägga ner några pengar på utrustning övehuvudtaget eftersom det påverkar begpriset marginellt.

Provsitt stolarna, köp vad DU vill ha och NJUT av det tills du säljer bilen.

WA
2.343
WAN
Länk
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Har komfortstolar i min M5.a Inte speciellt "racigt" men oerhört bekvämt.
Fö är dom ljusa (caramel) vilket jag tycker är skönt när solen (ngn enstaka gång) ligger på. Bilen är Carbonsvart.
Håller fö helt med Goldcom.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.