|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej ! Har beställt en 535dA Touring nyligen och tänkte fastslå specen de närmsta dagarna. Jag har dock en fundering hurvida jag skall välja till komfortstolar eller ej?. Tror ni att bilen blir attraktivare vid försäljning om ett par år om den har komfortstolar? Spec: 535dA Touring Carbonsvart med svart dakota läder Advantage Comfort M-sport Logic 7 Individual tonade rutor Isofix Motorvärmare med grenuttag Grön överkant vindruta Reservhjul Ej modellbeteckning Velourmattor Komfortstolar ??? Vänliga Hälsningar Stefan Sundström | |
|
K1mzo har en poäng där! Bortsett från det med ditt sportpaketet så är komfortstolarna överlägset skönare än sportstolarna. Keep Your Distance! |
|
|
Jag tror faktiskt inte att det spelar någon större roll när du väl ska sälja den om det sitter komfort- eller sportstolar i bilen. Jag tycker att du ska välja dom stolar du själv tycker bäst om. // Erik |
|
|
Komfortstolarna är mycket dyrare, men så är det också världens bästa bilstol, i mitt tycke - helt makalösa! Det bästa är att de kan ställas in så att de är antingen sportiga eller fluffigt mjuka, beroende på vad man känner för för stunden. Med tanke på hur pass dyr bilen blir, så hade jag satsat på komfortstolarna. Tror du har igen det i längden, och att det gör bilen något mer attraktiv när det är dags att sälja. Underbar bil föresten, kanske BMW's bästa för tillfället :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
BMW's komfortstol är, och har sedan introduktionen av E38 1994 varit måttstocken för sittkomfort i bilvärlden :) MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Finns tillvalet aktiva stolar? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Komfortstolen helt klart. När det gäller E60/E61 så tror jag det är få som skulle rata bilen för att den har komfortstolar istället för sportstolar, snarare tvärtom. När det gäller E39 så kan det eventuellt vara svårare att sälja en med M-sportpaket och komfortstolar jämfört med en med sportstolar. Som Kalle skriver så har dom ju lyckats kombinera det bästa från båda världarna i den nya komfortstolen. När jag själv så småningom ska börja leta efter en E61 så står dessa stolar väldigt högt upp på listan. ___ //Ulf |
|
| Absolut komfortstolarna det var nog det enda jag gillade riktigt mycke med min E61:a | |
|
Hej hopp. Har själv en 540 E39 med M-sportpaket och Fahrwerk II, där 1:e ägaren valde till Komfortstolar. När jag letade 540 var jag först ute efter sportstolar främst för att de har justerbart lårstöd (skönt för de som är lite längre:) Men när min kontakt fann denna bil med komfortstolar i Tyskland så slog jag till. Jag ångrar mig inte för en sekund, mycket komfortabla stolar:) Dock så förstår jag inte resonemnaget att bilen skulle bli mer svårsåld därför att den är utrustad med komfortstolar??? Alla vet ju att en Bmw kan utrustas med i princip vad som helst när det gäller tycke och smak:) Vh/Kermit. |
|
|
grodan kermit: har själv hört personer säga att de aldrig skulle köpa en M5 eller M-sportutrustad E39 som inte har sportstolar. Har själv haft en med 540 med aktiva komfortstolar och har en 530 med sportstolar och jag sitter bättre i komfortstolarna. Är 195cm och det justerbara lårstödet hjälper mig inte mycket då det sitter för lågt, dvs mina ben är så pass långa att det är luft mellan benet och lårstödet. Sitter inte på något sätt dåligt i sportstolarna men komfortstolarna är i en klass för sig själv på längre turer. ___ //Ulf |
|
wowwe |
Alla gånger komfortstolen eftersom där kan du också justera lårstödet och stramma åt sidostöden faktiskt + elminne,svankstöd,aktivt nackskydd och så är den superskön |
|
... ja och plus att du kan välja aktiva stolar till komfortstolarna. Mumma vid långfärder! BMW CS #6212 |
|
|
Programmer: Jag var en av dem som inte resonerade på det sättet och inte heller var den 1:ägaren till min bil av den åsikten. Smaken är väl olika, vilket är tur då jag tycker att ett M-sportchassie eller liknande är ett måste på en E39, det blir en helt annan bil sportigare, tightare med M-chassie än original, samt att komfortstolarna är guld värda:) Förresten vad var prisskillnaden på sport resp. komfortstolarna? Vh/Kermit. |
|
|
Helt klart komfortstolarna! Även om det är 10 extra eller vad det nu är med M-paketet så är de värda pengarna. Du får även elektriskt tilt på ratten, minne på speglar och passagerar stol. Enda jag kan tänka mig du kan sakna med din spec är avbländande speglar. Kanske något att fundera på, spegelpaketet med avbländning och infällning? Panelen som kommer med M-paketet är lite kontroversiell. Drag är snordyrt att montera på en E60/61. Kostar ca 8 extra på en ny bil, runt 20 att eftermontera. |
|
|
Blir det nån taklucka? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
10 extra är ingenting, till E39 kostade de väl 38 tkr? MVH, Victor Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
|
Komfortstolarna kostar 15100 extra i kombination med m-sport. Jag valde taklucka istället för de pengarna men kör man långt ofta är nog komfortstolarna att föredra. /M Min bil: Länk |
|
|
Hej ! Och tack för alla intressanta åsikter. Jag håller mes om att komfortstolarna är överlägsna rent komfortmäsigt. Jag har dock bestämt mif för att inte välja till komfortstolarna då jag sällan kör långa sträckor. MVH Stefan |
|
|
Hej, Av erfarenhet när jag sålde min gamla Bmw var att ALLA frågade om bilen hade sportstolar! Värt mer i längden!!! |
|
| Har de gamla komfortstolarna i min 540 och hade sportstolarna i min 523. Otroligt mycket skönare med komfortstolar. Enda gången jag tyckte sportstolarna var bättre var när man kör på bana. (Vilket jag gör 1 gång per år) Har även provat de nya komfortstolarna som är de bästa stolar jag någonsin provat. När jag någon gång i framtiden ska leta ny bmw ska den klart ha komfortstolar. Tror inte den blir mer svårsåld pga dessa stolar heller. Många frågar om det är sportstolar bara för att de inte vill ha standardstolar. Förklarar man bara att man har komfortstolarna som är ännu dyrare så brukar det in vara något problem. I den nya komfortstolen kan man köra både sportigt och komfortabelt medan man i sportstolen alltid sitter hårt och i sportig körställning. Överväg verkligen om du inte ska välja dessa genom att låna hem en bil med komf-stolarna. | |
|
Komfortstolarna alla gånger! Vi kör visserligen mycket också! Har precis tvättat bilen och kört med lädermotion, så nu doftar och känns de som nya, fast 7600 mil :-) 50 mils tur väntar imorn! BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.