|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Vad tycker ni om mitt upplägg när jag skall sälja min M535iA? [Länk Inget regnr, inget tfnnr, luddigt pris, luddig omfattning, affär tidigast om någon månad ??? Min målsättning är dock att: - köparen skall vara nöjd även efter 1000 mil - jag skall vara nöjd (... men jag vet redan nu att jag kommer att sakna den) - bilen skall vara nöjd All info - även i detaljer - skall givetvis kunna verifieras, testas, bevisas och accepeteras ... inte i nått snabbt mobilsamtal utan efter övervägande och fundering. Till saken hör också att för intresserade (finns faktiskt redan sådana ... trots min udda annons) skall känslan inför en provkörning vara som om köparen egentligen var säljare - inga överraskningar således - vare sig för ögonen, öronen eller ryggslutet. Skall nu först författa en omfattande längre beskrivning om "allt mellan nummerplåtarna" som diskussionsunderlag. (Klart om ngn vecka) "Sitt nu inte och tryck i buskarna utan fram med språket" MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... fick givetvis inte till länkeriet men annonsen finns på börsen. MVH /// Paap R |
| Nä du Paap, ingen annons där inte... | |
| Här är länken till annonsen: Länk | |
kilroy |
Intressant upplägg, Paap, ungefär som man kunde förvänta från dig... Annonsen ger faktiskt ett ärligt intryck vilket självfallet är viktigt när man säljer en så pass gammal bil. Jag håller tummarna...!! Mvh kilroy "En dåre säger vad han vet, en vis vet vad han säger" |
| Rätt ur busken. Är du säker på att du vill sälja, jag menar 15 000:- för en fin/ok M535 är inga pengar. Bilfan kommer att stiga i värde framöver. Rena investeringen, bättre än värdepapper, i alla fall för stunden. ;) | |
|
43 000 mil är mäktigt! Hur mycket dricker den..? Kollar lite grann efter en bra första bil till tjejen som också är intresserad men jag tror inte automat är det bästa när man precis lärt sig köra.. |
|
|
lite spontant så känns de rätt ointressant att kolla på en översnöad bil, spelar ingen roll om de e en ferrari eller bmw, ingen bil ser speciellt läcker ut under snön...;) |
|
Paap Reeder |
... med 3,91 och 120 kommer det inte att komma under litern. Med original 3,07 gissar jag att den går på 0,9 i den farten. haack! ... jo jag håller med dig men å andra sidan så ser man inte så jäkla mycket på dessa bilder. Vet när jag letade V12 så såg dom jäkligt "blöta och fina" ut på bild men ett helt annat bidde det på plats. (Har ju lagt en sommarbild på bloggen ... ) ... sälja eller ej och till vilket pris?? Bilen har ju gått 43 Kmil ... men å andra sidan så kommer jag aldrig att få en bil i det skicket för några 15 pix. MVH /// Paap R |
| Paap, kommer 3.91 sitta på vid försäljningen? | |
|
Den där vore roligt att ha i garaget som sommar och putsbil. Inköpspriset borde göra att även jag som student klarar av att äga den. Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Det är svårt det här med att sälja eller inte sälja.. Var jag den andra ägaren på en M535 efter BMW och hade levt med en så länge och i under så många mil hade jag nog inte haft hjärta att skiljas :-) När jag gjorde mig av med min senaste 528 som jag haft som bruksbil i 5 år var det med en tår i ögat.. Men man talar ju lite mot sig själv.. Visst hade det varit kul att vara brukare nr 2 på en väl underhållen långmilare med så mycket godis i utrustningsväg. M V H Johan |
|
| Spontant känns annonsen väldigt tramsig. Kom igen när du bestämt dig. | |
Paap Reeder |
... nästa åtgärd nu blir att sammanställa en "Att åtgärda-lista" och av den skall man kunna få sig en bra uppfattning om skicket. Även om mycket är bytt under åren så visst är det så att många saker vittnar om 43 000 mil. MVH /// Paap R |
|
Ha,ha "Robert Lundberg"...På tal om tramsig så anser ju jag att din presentation är ca 3000 ggr "tramsigare" måste jag säga.. Paap>>>Helt ok,men jag skulle nog se lika ledsen och frusen ut som bilen din när jag ska sälja min...Hoppas att jag kan förtränga mina försäljningstankar "ett tag till" :) Mvh Janne. |
|
|
En sådan pärla förtjänar en fräschare bild i annonsen! Jag hade personligen väntat med att annonsera till dess att dagen för att kunna släppa pärlan börjar närma sig lite mer... Helt övertygad om att den kommer bli lättsåld så varför behöva svara på en massa mail såhär långt före...? Att du inte har något nummer med i annonsen gör ju egentligen inget eftersom den som ABSOLUT vill ha tag på dig och fråga saker om bilen finner ditt nummer via eniro.se då du har ett såpass ovanligt namn... mvh **330-cabben såld 13 Maj 2006*** |
|
| Forumtråden säljer nog bilen bättre än annonsen. ;) | |
| Janne T, du har helt rätt i det :-) Men nu var det ju inte min presentation som diskuterades. Min spontana reaktion på annonsen kvarstår. Varför inte sälja när man välbestämt sig, känns lite onödigt att köra en "trailer" för en gammal bil. Men vad fan vet jag, det kanske funkar. Och absolut inget ont om Paap, det var bara annonsen jag tyckte var mindre bra. | |
| Annonsen borttaget men jag hann och se den innan och jag tyckte den va korkad. | |
Paap Reeder |
Tackar, tackar för era synpunkter! Ville bara "känna av" om man var i eller helt ute ur tiden. Har nämligen stora problem med mina bilförsäljningar. Som tur är så inträffar det inte så ofta. Varje gång är riskerna för akuta kruppanfall överhängande. Minns förra gången när jag skulle sälja min 528/E12 som var bl a "M.Nord-preppad". Vill undvika alla "idioter" som skall ringa och diskutera en massa skit om huruvida det finns rost på dragkroken eller som inte vill betala kontant eller som vill delbatala med däck / "rent" guld eller som undrar hur långt kommer den att gå innan den rasar? ... eller som bara ville burna en stund!! (Som delbetalning skulle jag få bl a 8 st kompletta nya hjul till en bil som jag då inte skulle ha kvar!) Annonsen finns kvar men jag kommer att ta bort den straxt. (Det är bara jag som misslyckades med länken ..) ... fin å fin säger ni? ... den är i bra bruksskick men man kan lätt få den "i 50 Kkr-klassen" om man pular litet här och där med den en sommar. MVH /// Paap R |
|
paap: byggde inte du om den från manuell till automat, eller har jag inbillat mig det? om du har det, får man med grejerna som behövs för att återställa den till manuell? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.