|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, I senaste AMS får Hankook Optimo sämst betyg: en etta. Urusla våtegenskaper. Dock var de billiga. /foo |
|
|
I Vi Bilägare "Sommardäckstest" Rubrik: Man får vad man betalar för. Say no more. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Cartman: Inte alltid tyvärr. det dyraste däcket hade spektakulära våtegenskaper sämre än de regummerade. MVH Hasso |
|
*** NYHET 2002! *** Mycket Bra & Prisvärt HÖGFARTSDÄCK! Bra Slitstyrka! REKOMMENDERAS STARKT!!! Så här skriver Gummihuset.se om Hankook Ventus, liknande text är det om Hankook Optima. Med tanke på alla dåliga resultat däcket fått i olika tester tycker jag att förtroendet för Gummihuset.se sjunker. Visst är det okej att starkt rekommendera de produkter man har bäst/bra avans på, men då skall man veta att det är kvalitet man säljer. Det tycker i alla fall jag... roadZter |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
De vill ju sälja allt utan skrupler som alla andra. De rekommenderar ju nästan alla sina däck eller?? deckonline.net hade en annan indelning på däckskvaliten som verkar var vettig och någor seriösare tyckte jag i allafall, men det är ju upp till var och en att avgöra.men priserna var ok om man vill handla på postorder vilket kan var bra om man har tillgång till en däcksmaskin.men inte så kul om nåt strular. 1400 blev det visst nu farlig sida detta här. MVH Hasso |
|
Hasso: 1400!!! Det är inte lite. Något slags rekord. Du måste var beroende ;) |
|
|
Hehe. Beroendet har vi uppe i en annan tråd. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
Asken gav sig fan på att han skulle vara först till 1300 så jag skrämde upp honom när jag närmade mig, så han "tokskrev"på allt möjligt:)HEhe,. Men han är ju lite indisponipel just nu pga affärsresa. Men visst är det beroende att diskutera med likasinnade när man varit biltokig sedan 3årsåldern.Och kan man hjälpa någon med nått så är det bara kul ,när jag numera inte kan göra det praktiskt som är nått jag saknar oerhört.Men kanske dags att byta signatur och börja om. MVH Hasso |
mackan325 |
Tillbaks till däcken, har P6000 originalmonterade på Peugeot 206 GTI vilka skräpdäck. Hörselskydd rekommenderas starkt.... BMW'n går på Michelin pilot SX sport, väsentligt mycket bättre. |
| Man får vad man betalar för. En gång på tusen kanske ett billigt däck är bra. I Australien finns ett billigt lokalt tillverkat däck som alltid kom sist i däcktesterna. När man kom näst sist i en test spöade man Nankang. Reummerat ska man bara inte tala om. Allt regummerat som är större än 165-13...jag saknar ord. Däcken borde märkas med en dödskalle. | |
|
Ska montera en uppsättning nya Firestonedäck imorgon! Fick dom till ett mycket bra pris via kontakter... Kul o se om dom är nå´t att ha. Körde på Hankook förra sommaren (satt på när jag köpte...) och kombinationen BMW/Hankook var i alla fall bättre än Sierra/Michelin!! /Kristian |
|
Aftonbladet är igång med en test igen såg jag. De är tydligen rädda för ryssen,dags för en upprustning igen:) MVH Hasso |
|
I senaste Teknikens Värld testas sommardäck. Köp blaskan,jag litar på deras bedömningar. Kommer ut i handeln den 26:e. Mvh janne. |
|
| I ams/aftonbladets test kommer Pirelli P6 etta. | |
netsix |
Citat från aftonbladet: Koreanska mellanprisdäcket Hankook hade sämst grepp bland nydäcken på sommarväglag men var också helt under isen på vinterföre. För den som vill ha högfartsdäck finns inga genvägar. Dyra och kända däck gör bilen mest rättvisa. /netsix |
Netsix:Sommardäck i vintertest?? :)Hur seriöst ska man egentligen se på sånt?? Men för övrigt är ju resonemanget med min åsikt instämmande. MVH Hasso |
netsix |
Kanske var åretrunt däck. /netsix |
|
För att knyta an till ursprungsfrågan så gällde det ej vilka däck som var bäst m.m utan hur det kom sig att de som säljer Hankook rekomenderar dem och de som åkt på dem rekomenderar dem ej. Bestämde mig för att helt enkelt fråga en oberoende "däck-snubbe": Det har kommit bla en ny modell (K-104) som ska vara riktigt bra. Dock dom gamla typ 405:orna var rätt kassa. Kan vara ett svar på ursprungsfrågan? Men det får nog framtiden avgöra då folk har börjat åka på den senaste modellen, innan dess är det nog svårt att 100% säga bu eller bä. |
|
|
Bloom, jag har bara hört gott om Hankook K-104 och kommer köpa sådana nästa vecka,jag hör av mig igen. //Palle |
|
|
Kör med 18"Hankook på min 523. Jag tycker att dom är kanon bra. Har hör många som haft problem med dom men jag själv är besparad dessa så jag kan varm rekomendera dom. Jag kör på 235/40-18 fram och 265/35-18 bak....Så handla på bara*L* OO=00=OO |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.