AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.612

Blev jag blåst på vinterdäcken?

Sida 2 av 2
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Det kostar 7 gånger så mycket att skaffa en ny kund än att behålla en befintlig, kanske något som du bör upplysa säljaren om om han nu vägrar.

Lycka till och håll oss uppdaterade!

___
Bilbloggen: Länk
Co
54
CoqRouge
540iA Touring -98
Ska ta med mig alla svar och argument och återkommer med resultat!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Mugge: mitt svar var till Stenback och gällde E46 330 även om tråden gäller E39 540.

CoqRouge: självklart ska du försöka få det löst via säljaren men om det inte skulle lösa sig så tror jag du utan problem hittar bättre begagnade 16" med vinterdäck som passar för en rimlig peng. Köpte själv i höstas 17" M-sportfälgar (i nyskick) med 70%-iga vinterdäck för 8.000kr och 16" är betydligt billigare både när det gäller fälg och däck.

___
//Ulf
Co
54
CoqRouge
540iA Touring -98
Programmer: Ok, det var skönt att höra. Det jag tänkte föreslå då det är en bit till säljaren samt att mina nuvarande däck ligger i förvar på däckfirma är att få nån typ av kompensation för att köpa nya däck. Det vore det smidigaste då det tar tid att åka och hämta, lämmna, hämta och lämna igen.
Man borde kunna få några tusenlappar för dom jag har samt om han skjuter till med säg 4-5 tusen så är jag nöjd.
Co
54
CoqRouge
540iA Touring -98
Ja då har jag pratat med säljaren, tydligen har jag fått nån annans vinterdäck samt att han har fått mina. Ska ske ett byte så snart som möjligt, så det gick ju smidigare än väntat, bara hoppas det inte blir nått strul med att få tillbaka "mina" däck från vem det nu är som har dom.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.