AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.891

Intresset för IR-blockerande glas

Sida 2 av 2
Visa användare
128
Keyman
BMW 730d -10
BMW 540i Touring -01 Manuell
BMW 530d Touring -01 Automat
BMW 325ti -02 Automat
Lancia A112 Abarth -85 (2st)
Heltsonika:
Var får du dina uppgifter om utfallet av försöket med trängselskatten? Din bild är ju tvärtemot den bild som media förmedlar?

I media talats det ju om att man har uppnått de mål man hade satt upp och att handel inte påverkats?

---
Magnus Nilsson, BMW CS # 5963
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Keyman:
Sen när har media börjat förmedla korrekt och ej vinklade fakta? =)

Ren personligt så har jag drabbats av värre köer sedan trängselskatten infördes. Jag bor innanför tullarna och jobbar utanför. Essingeleden flyter mycket sämre nu än innan trängselskatten, jag struntar i vad "media" eller MP rapporterar, jag måste fortfarande gå upp tidigare för att ta mig till jobbet och kommer hem senare.

//Stenback
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Kan också intyga på att det inte har blivit bättre. Förut så åkte jag kl 06:30 från Värmdö för att vara i Kista strax efter 7. Nu får jag åka 06:15.

///Jesper
"Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad."
Visa användare
128
Keyman
BMW 730d -10
BMW 540i Touring -01 Manuell
BMW 530d Touring -01 Automat
BMW 325ti -02 Automat
Lancia A112 Abarth -85 (2st)
Jag såg en redovisning på en timme eller så, av projektledarna själva inför en församling med 3-400 deltagare (Regionpolitiker tror jag) på 24:an. Där pekade alla kurvor uppåt, när det gäller trafikflöden. Även acceptansen bland gemene man har vänt emot hur det var innan.

Projektet har ju tillgång till enormt större datamängd än en enskild eller en handfull människor, så jag måste nog säga att jag tror på att projektet har uppnått de mål man försatt sig. Men det är ju bara en tillfällig lösning och på sikt måste man bygga ut infrastukturen, där råder inget tvivel alls.

---
Magnus Nilsson, BMW CS # 5963
köerna på essingeledan har ju blivit mycket värre efter det j-a försöket dessutom har all påfarter täppts till ordentligt med tanke på dom larviga rödljusen som monterats upp vid varje accelerationsträcka.
själv har jag inte märkt någon större skillnad i framkomlighet i innerstan längre, i början var det ju bättre men numer är det ju som innan försöket igen.
såå den stora frågan är väl egentligen hur mycket bättre miljön mår nu?
Visa användare
317
RG
116i F20 M-Sport -15
330i F30 -16
997.2 Carrera S -09
Precis som bunf säger så har de i samband med försöket installerat rödljus vid Essingeledens påfarter, sk rampreglering. Detta gör att trafiken flyter bättre på leden eftersom endast en bil i taget släpps upp på den ifrån dessa påfartsramper.
Det som inte syns i statistiken är köerna som bildas på dessa ramper. Köer som täpper till korsningar nedanför påfarterna och även blockerar kollektivtrafiken som tvärbanan och bussar.
Detta är ett lysande exempel på hur man försöker försköna en bild med hjälp av statistik.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.