|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu kanske det finns jurister här som kan förtydliga detta, men så här har jag föstått att systemet fungerar. Om man gör en polisanmälan mot de som snott bilen och det leder till åtal och gärningsmännen blir dömda för stölden, så kommer eventuell ersättning till dig att betalas ut av brottsoffermyndigheten. Brottsoffermyndigheten kommer sedan att jaga dessa herrar med ljus och lykta och kräva igen pengarna. Varje år kontrolleras deras inkomster och en ny förfrågan skickas till inkasso / kronofogden. Men en förutsättning är att du får de dömda till skadestånd. Kolla i alla fall upp detta... ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Tyvärr så ger inte brottsofferfonden ersättning för stulna bilar, det vore lite för enkelt om det var så. Min Peugeot vart stulen kl 18:30 av en pundare som frågade grannarna "äre din bil eller" dom sa nej och då gick dom och stack in en skruvmejsel i den. Polisen kom och grep dom i en stulen saab och dom vart dömda i rätten. Jag krävde ersättning för självrisk och förlorad arbetsinkomst, rätten ansåg det ej rimligt betrf förlorad arbetsinkost, (konstigt eftersom jag måste ta ledigt för att bogserad en till verkstaden. Dom blev endast dömda till att betala självrisken......läs rätt betala. och iomed att dom är socialt utslagna ingen inkomst bara skulder. så åker jag på att betala självrisken på 2500 kr utan att få ersättning för det. Jag ångrar att det ej satt något bateri i bilen då kanske dom hade kunnat komma iväg med skiten och jag sluppigt allt det här. |
|
| Oj, var eftersökt av RKP vilekt tyder på att de är tunga brottslinagr som använt din bil. shit asså.. haha. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.