|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk fick min 530 stulen i tisdags, sedan hittar man den på aftonbladets sida. lär inte få se den nu på ett tag då polisen skall leka csi med den... en historia man sent lär glömma. jävligt glad att fälgarna var kvar och att den ser oskadd ut... polisen får tydligen inte ens bekräfta att det är min bil. klart polisen inte fick tag i dom med den bilen :) | |
|
Så det var din bil? Måste kännas surt, undrar hur lång tid polisen vill ha den, vad ska dem göra med den egentligen? Teknisk undersökning, borde gå fort. Det är väldigt många BMW som är inblandade i brott, dels läser man det i tidningar och hör det på efterlyst.. Hoppas du får tillbaka den snart i alla fall! |
|
| Jaså det var din! Hoppas du får tillbaka den fort och oskadd! | |
|
Har du trimmat den? I en utav tidningarna skrev de att det var en 532i Touring ;)) Måste väl nästan ha ca. 400 hästar va? ;)) Vill du verkligen behålla den efter den flyktfärden? Man vet ju alldrig hur de behandlat motorn... Kolla med försäkringsbolaget om det går att få igenom ett motormännens test i alla fall så du vet att den e ok. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Nej va surt! Hoppas den är oskadd... polisen kan ju också skada t.ex. inredningen under undersökningen i jakt på bevis. _____Vraum!_____ |
|
|
Det var ett stort s**t! Du får vänta ett bra tag för bilen är bevismaterial o om du får den tillbaka så blir det inte innan dom har åtalat nån eller laggt ner utredningen, dom är inte snabba som på tv. Det kan ta månader innan nåt händer... Det var en fritagning i Västerås för ett tag sen dom hade en BMW. MVH Peter |
|
|
Skönt att de kräken inte eldade upp bilen när de dumpade den. /Fredrik |
|
|
Jag hade aldrig tagit tillbaka en bil som varit stulen och dessutom utsatt för brottsutredning! Kräv att få rimlig ersättning så att du kan köpa en motsvarande bil istället! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| hur lyckades dem stjäla bilen? visst har den anti tjyv system? | |
|
Iskall, Det finns inga bilar som inte går att stjäla, dessvärre. Det är bara olika svårt... Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
kan gissa att den andra flyktbilen (saab 9000) nog är uppeldad eller dränkt... jävligt underligt att inte polisen ens ringt mig och meddelat att dom hittat bilen. hade en polare som ringde och meddelade att den var på aftonbladets sida på fredags kvällen. ringde sedan själv upp dom och fick bekräftat efter mycket tjat att det var min bil. sedan kommer ju oturen sällan ensam... jag har ju bara bilen trafikförsäkrad. har haft den under renovering har skjutit på att stöldförsäkra den eftersom den ju "inte skall gå att sno" så lätt. fälgarna satte jag på några dagar innan stölden och sedan hade jag köpt nya lister runtom för ca 3000:- som låg/ligger i baksätet. "Har du trimmat den? I en utav tidningarna skrev de att det var en 532i Touring ;)) Måste väl nästan ha ca. 400 hästar va? ;))" det är trimrör å dämpare på men 400hk vettefan :) ngn som vet om man kan göra något som kan skynda på släppningen av min älskade bmw :( jag har fan ingen aning om hur man skall hantera situationen bäst... |
|
|
Att du bara har den trafikförsäkrad sätter ju situationen i en lite annan dager :-( Lycka till med frigivningen av din bimmer :) Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Grabber: Det är just hans BMW som användes vid fritagningen i Västerås. Keep Your Distance! |
|
| Får man ingen ersättning öht för att den är med i utredningen? Om de blir fällda borde man väl rimligen kunna erhålla ett mindre skadestånd? | |
|
Jaha... trode att det handlade om en annat brot med 18kg knark... Ska skaffa glasögon imorn! :) Det var snällt av dom att inte elda upp bilen men det kanske vore bra om bilen var helförsäkrad då? |
|
| Jag tror inte det är särskilt "bra för hälsan" att kräva den typen av grabbar på skadestånd. Bara en tanke... ;) | |
| Har din bil startspärr/larm? kom inte startspärr efter 1995, den måste ju ha någon tidigare verion av EWS1, som bara kräver bara att en komponent av systemet är ur funktion för att bilen ska gå att starta! EWS2 med riktig startspärr kom väl någon gång efter 1995. | |
|
det är en import med startspärr... dom ville väl verkligen ha bilen. |
|
|
Hoppas du får tillbaka den snart.. Prata med Polisen och fråga hur lång tid det normalt brukar ta osv. Skit i "den som svarar", utan hänvisa till brottet och be att få tala med ansvarig för brottsutredningen. De brukar kunna vara tillmötesgående OM man är vänlig och förklarar att bilen enbart är trafikförsäkrad och att man behöver den för att ta sig till arbete osv. Det bör finnas rutiner för detta. De kommer säkert att vilja tala med dig angående stölden och ev. vittnesmål ändå. //amullo --- |
|
|
Gör en fritagning av din kärra. ;) Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
| Jaymz: :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.