|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjo Ställer frågan här också eftersom det verkar vara helt dött på Z forumet! Tänkte höra om någon känner igen denna? och vet nått om den? Ser ju väldigt skitig ut på bilderna så svårt att ge ett omdömme av bilderna. Silver "ribborna" går ju att byta ut också.. Länk Mvh Per | |
|
den går här i stan slå en signal så får du lite info............ m3johan |
|
|
Har du bytt nummer eller? Du svarar ju aldrig :) Mvh Per |
|
|
annonsen ger dåliga vibbar direkt. "bilen säljs i befintligt skick" så skulle jag aldrig skriva om jag ville ge ett seriöst intryck och hade en fin bil... Sen blir jag alltid lika irriterad på folk som sätter ut priser på saker de har bytt.... Men det är min åsikt. |
|
| Förstärkt fäste för diffklump har säkerligen inte satts dit utan anleding. Svetsat om diffen ? Isåfall... varför ? Baksmälld ? | |
|
Highway Star: Kolla din powermail... Mvh Per |
|
|
P3r: Kolla din bredbandsmail :D |
|
| Ska det inte vara colour concept på ratten och varför sitter det alunät i fronten? Låter juh sjukt på en så dyr bil, ska vara original... Bilen är körd på vintern då det inte varit så mycket snö ute fick jag höra. | |
|
Förstärkt fäste/golv för diffklumpen borde vara som recall från BMW. Golvet släpper i punktsvetsarna, å repar upp sig som en makrillburk på vissa exemplar. Det kommer sig antagligen av att man lyfter bilen med garagedomkraft under slutväxeln upprepade gånger. Vid flitig användning spricker även plåtfästet som diffen hänger i. Ej så konstigt eftersom plåten är lika kraftig som en lunchbox i aluminiumfolie. Såhär ser det ut under min bil. Länk Den är omkonstruerad för att tåla användning. Skillnaden blir marginellt högre transljud, men så hänger delarna ihop också. P.S Det är inte min bil som är på annons, ville bara påpeka att det kanske är en seriös förändring annonsören gjort!? D.s |
|
|
Jo jag har hört att dom inte håller nå vidare där. Jag struntar dock i denna bil då säljaren helt enkelt inte verkar intresserad av att sälja bilen. Sen har jag hört det ena och det andra om den av några som bor här i stan. Sen ger annonsen riktigt dåligt intryck också! Tack för svaren iaf! Mvh Per |
|
|
Kan hålla med om han inte är trevlig. Han hånade mig nästan på telefon... Han sa att jag fick komma och kolla på bilen men jag struntar nog i det även fast jag bara har 3,5 mil att åka. /Daniel |
|
| Jag var och kikade på bilen igår.. Den verkar gå som den ska och den förstärkta diffklumpen var ett seriöst jobb, syntes inte alls något ingrepp. Dock så tyckte jag instegen på skinnet var lite väl slitna efter bara 6000 mil. Sen var det där ljudsystemet ingen vacker syn. Dörrsidorna såg inte så vackra ut. Även fast han kunde släppa bilen för 170 tusen så tvekade jag. Tycker iofs inte färgen passade sig så bra på bilen heller. | |
|
Okej, låter inte direkt som ett bra köp.. Känns ju som att första intrycket är viktigt! Mvh Per |
|
|
Hej, bara för att avsluta myter och lögner om "min" bil så tänkte jag gripa in här. 1. Förstärkt fäste för diffklump har säkerligen inte satts dit utan anleding. Svetsat om diffen ? Isåfall... varför ? Baksmälld ? - Det svarar NPe på. Bilen har aldrig varit inblandad i en trafikolycka. 2. Ska det inte vara colour concept på ratten och varför sitter det alunät i fronten? Låter juh sjukt på en så dyr bil, ska vara original... Bilen är körd på vintern då det inte varit så mycket snö ute fick jag höra. - Har beställt och satt dit nytt orginalnät i fronten nu. Bilderna som visar gamla nätet är inaktuella. - Det va ägaren före mig som lekte med utseendet av bilen, har försökt att fixa så mycket jag bara kan. - Att den är körd på vintern är en lika stor lögn som att jag skulle ha hånat dig. 3. Okej, låter inte direkt som ett bra köp.. Känns ju som att första intrycket är viktigt! - klart första intrycket är viktigt. Men det blir svårt för mig som säljare att ge det här intrycket om ljugare som danragn ger det intrycket före jag hinner göra det med bilen. Uppdaterade bilder kommer finnas på lördag. Tack o hej. |
|
|
Känns som om flera har fått detta intryck som har kollat på bilen... Är man inte intresserad av att sälja bilen så ska man låta bil. Hade inte ens tänkt kolla på bilen eftersom jag inte blev bemött så bra som man kanske vill, när man ska köpa en bil för nästan 200 tusen. Nu har jag iaf köpt en annan bil.... lycka till med försäljningen!! /Daniel |
|
|
Motorn skall heta S50 om det är euromotor på 321 Hkr, S52 var US specade motorn på om jag inte minns fel 254 Hk. S54 som var efterföljaren till S50 var på 343 normalt men nedbantad till 325 i Z3'an. |
|
|
Hej. Att en M-Roadster är ombyggt behöver inte betyda att den varit smällt ! jag har i vinter bytt front till en Zeemax, samt bak till en lumma (specielbyggt), lackat om bilen (samma färg som innan men med lite mirra i), byggt ett seriöst ljudbygge i den (delspons med Alpine grejor). bytt fälg, sachs koppling, Zex Nitrous system, osv osv hehe har säkkert glömt något. det finns inte en till som min nu kan jag garantera :) Och min är inte krockat !!!!!!!! ville bara ha min bil mera personlig, och fan va jag är nöjd med relsutatet :) Vem säger att bilen måste vara original ? vilket trams. det är jo ingen unik bil precist är väll producerat över 5000 exemplar eller va det nu är. Jag skulle i dagsläget aldrig kunne sälja min men kan förstå på denna tråden att jag kan få det svårt i framtiden om jag skulle vilja sälja, tur att jag har bilddokumentation på hela förloppet :) |
|
|
@pgr69 Hej, i instruktionsboken står det att den heter S52 :) BMW i Västerås säger att den heter S52. Hade också för mig i början att den hette S50 men har på nått sett blivit övertygad nu. Skitsamma när jag fått den såld, och nu ser det verkligen ut som att jag lyckas med det så är det "S85" som gäller :-D |
|
|
m5e60: Länk "Raksträckor är bara en transport till nästa kurva" |
|
|
m5e60: Hur går försäljningen ? Ser fin ut.. Om du kollar här: Länk och slår in dom 7 sista siffrorna i ditt chassie-nr så får du fram lite uppgifter om din bil bla vilken betäckning motorn har. Mvh Jimmy |
|
|
@Jemej tackar. oj då, den verkade heta S50 da :). ber om ursäkt pgr69 och Sörpan. BMW här i stan hade iaf sagt att motorn heter S52 och det är första motorn med dubbelvanos. hur mycket sanning eller skitsnack det är kan man ju nu själv avgöra . försäljningen går sisådär. nya bilder åker upp om 15 minuter bara att hålla ögonen öppna :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.