|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Man måste ge en bil som M5 massa credd. De är helt underbara. Ibland charmar de en och går sönder, men vilken bil gör inte det?... Sedan lever ju "M-folk" nära sitt bilintresse och undrar å skriver mycket om just dessa, men tror inte de pajar mer än andra bilar. Men känslan när allt är iordning, nytvättat och en massa utrustning å kraft att leka med, då är himmelriket nära. Man är så nöjd så nöjd. Nicke |
|
|
hooper: Välkommen till forumet föresten.. Se till att få "Europlus" på bilen det kan löna sig.. Själv så har jag nyttjat den och på så sätt sparat nästan 10 Lök.. Mvh Jimmy |
|
|
Den här verkar intressant! Länk |
|
|
Å andra sidan så finns det på bytbil.com: En -00 i Ystad som gått 8000 mil för 230.000:-(Bör nog kollas) En -99 i Halmstad som gått 6000 för 395.000:-(!) Snacka om prisskillnader! |
|
|
Nicke_M: Visst går bilar sönder, även av andra märken, men det kostar ganska mycket när en M går sönder och inte nödvändigtvis lika mycket när en icke BMW gör det. För mig är dock inte kvalitet en bil som går sönder stup i kvarten och som diskuteras om och om igen på flera forum om alla fel och brister, där ägarna till och med misstänker fabrikationsfel. Ni får ursäkta, visst jag är BMW-entusiats men inte så naiv att jag godtar en massa kvalitetsbrister. Men visst en välfungerande M, nytvättad och med en massa lulllull är bra nära himmelriket. Z3MPOWER "Super nua non nosent" |
|
|
Jaha,då var det gjort.Köpte en utan att ens ha åkt och ännu mindre kört en M5-E39.Tog den på en 130 mils repa hem och jag blev inte ens trött. Det enda negativa är :Varför har jag inte gjort det tidigare?!ojojoj. |
|
|
hooper: gratulerar! färg? svensksåld? och bilder tack:) P.S. Tänk om man vågade själv... :D Min gamla pärla: Länk |
|
jimmy/bmw |
Grattis hoppas den kommer funka fint ! |
Lasse Karlsson |
Tjena Hooper! Och grattis till din nya ögonsten!!! Du gjorde precis som jag!! hade heller inte kört en M5 E39 innan jag slog till med min just 02:a!! Men jag ångrar mig inte en sekund!! Mer underbar "värstingbil" för pengarna får man nog leta länge efter!! + att jag inte haft tillstymmelse till sånna problem med dessa bilar som man kunnat läsa så mycket om på detta Forum!! Har haft min i dryga året, och är bara nöjd!! så här långt bör man kanske dock tillägga!! Upp med lite schysta bilder!! och mer info runt kärran!! det vore kul!! HA DET!! |
|
Importerad från BMW-Bremen,en ägare tidigare,7500 mil ,en -02:a. Färg AVUSBLÅ,(samma som LeMans blå?).Foton kommer snart. Jag har skrivit ut en instr.bok på engelska men hittar inte hur jag ändrar språket.Det står bara att man kan göra det.Efter lite sök så verkar det vara den högra checkknappen men när jag trycker på den så kommer det check1, check2,check3 osv upp till check20. mvh |
|
Buspelle |
hooper: Så vitt jag vet så fanns bara avusblå på 99 och tidiga 00-modeller. Därefter ersattes avusblå av le mansblå, så antingen har du le mans eller så är din bil individuallackad i avusblå. |
|
Det stod fel i annonsen! Enligt servicehäftet/Sonderausstattungen så är det M381-Lemans blå. Vad betyder TYP: DE-91? |
|
|
Grattis till en kanon bil......Är det den som stod hos N.P bil?? Länk Min ögonsten.. |
|
| Det var den. | |
Lasse Karlsson |
Får man fråga vad du gav Hooper?? HA DET!! |
|
DE91 är den interna koden för ECE LHD M5 E39, DE92 är RHD ECE och DE93 är Nordamerikamodellen. Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.