AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.986

318is turbo går riktigt illa

Sida 2 av 2
inga smarta ideer? på vad som kan vara galet?

har sökt men inte hittat några ttrådar med samma problem , iaf ingen som skrivit hur dom löst de
??????
har kollat kaminställningen nu och den är korrekt
Bu
173
Butcher
320 2.5 TIC -85
325 Touring -88
Har du kollat närmare på kam och vevaxelgivaren?? Fick nån fix ide om det kan va nån av dom som spökar.
jag har bara kollat så dom är rätt kopplade och de va dom ,, gick inte att koppla dom fel . men du menar kanke om dom är trasiga`?hur kollar man de?
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Ang triggergivare så kan jag nästan (obs nästan) dementera att det skulle vara något fel på dem. Om givaren på vevaxeln inte är med så startar inte bilen överhuvudtaget. Ang kamsync så skulle jag tro att orginal systemet inte klarar av att starta utan den heller. Mät resistansen över stift ett och två i givaren på vevaxeln. Har för mig att den bör ligga någonstans runt 1000 ohm. Jag tror att du har något problem med Luftmängdmätaren. Har du satt i kretskortet och tempgivaren från din 318is i den nya lmm:en?
har jag 2 st org imm nu , en mäter och en bara suger ,., provade att köra med en lmm nyss med de blev ingen skillnad ,
ska man spänna lmm åt de håll klockan går?
Visa användare
55
jonnygustavsson
bmw 318is-90
du behöver nog kinte prova de har samma problem testa koppla ur lamda sonden och prov kör utan den inkopplad
Bo
609
Bobba
Bmw 540IA-97
hur är det med tändningen på e36 orna? ställer den sig själv lr får man göra de manuellt?
Testa att ändra lite ifall de går?!...
testade du bilen med org spridare innan du bytte (typ på tomgång) för att se hur gången blev då?
Pe
2.342
Per L
3 bilar från 1962, 1963 och 2000 men ingen är BMW
Har du kollat om det finns ngt matnyttigt här?
Länk

Det borde finnas massor av andr sidor också på nätet som avhandlar just turbokonverteringar!

Per L
min nissan 200sx gick sådär när soppatrycket var för högt.

spridarna tappade sprutbild och spolade bara in soppan när varvet kom.

jag hade en sån som följer laddtrycket.

testa ställ ner/kolla upp grundttrycket.

/mvh jocke
Jag menar att om du har en ställbar BTR kan det vara den som strular, såg att jag glömde skriva att det var den jag menade.

/mvh jocke
min 535a va gay förut när remmen till generatorn slirade, orkade väl inte mata tillräckligt med soppa då när man börja varva lite. tappade ork osv. Kolla remmen!!
sa
2
saida
318is -90
Läs jockes inlägg! Han har svaret på ditt problem. en progresiv btr.
mvh
jonas
Visa användare
85
Henrik braun
Turbo 536i 1020HK -86
118d -06
har du en lambdamätare?

Mitt 535 projekt: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.