AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
9.281

Ang. Uppkörning

Sida 2 av 2
Om man ska ta körkort så är det bara att rätta sig till de regler som finns. Ska man kontrollera styrservon och detta innefattar att se över oljebehållaren så gör man detta - punkt slut. En kuggad uppkörning går för övrigt EJ att överklaga, dock kan man lägga in en protest hos VV vilket självklart är helt meningslöst då detta varken följs upp eller kan ändra något beslut.

///
Senaste inlägget i BilBloggen: Länk
Danne L
k1mzo när jag körde upp fanns punkten kontroll av bromsar
har ingen aning om den fortfarande finns

men då innefattade den precis som jag skrev kontroll av bromsvätskan samt kolla så pedalen sjunker lite vid start

gissar att många mer än som kört upp runt 00 har gjort exakt samma kontroll

Danne L
som sagt det var 6 år sedan jag tog kortet men då var det precis som jag säger
Jag repeterar: En kuggad uppkörning går EJ att överklaga.... Oavsett hur slut i huvudet nu uppkörningsförrättaren råkar vara så kan beslutet tyvärr aldrig ändras.

**330-cabben såld 13 Maj 2006***
Så som kimzo säger är det precis, jag körde upp för lastbil för 10 månader sedan.
När jag körde upp för bil fick jag order att kolla servon och bromsarna.
Men det var ju bara svänga fult åt ett hålt tills det blev trögt, sen på med bilen så gick servon i. Klart
Likadant med bromsen, pumpa lite sen på med bilen..

Jag tycker det låter skumt, men kanske är så i dagens läge.
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Rolex: Vi vill inte att beslutet ska ändras. Vi vill att VV ska inse att dom gjort fel och stå för kostnaderna för uppkörning. Och det gör dom om dom bevisas ha gjort fel.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.