AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
4.172

2006-05-27 Glassträff Västerås

Sida 1 av 4
Lördagen den 27 maj så tänkte jag att vi tar en glass tillsammans med våra bilar.

En ide kan vara att vi samlas vid M-bilar Västerås för att sedan styra runt en längre, eller kortare, slinga och till sist göra ett pit stop på tex Markan eller Westerqwarn i Kolbäck/Strömsholm.

Gott om fina småvägar samt ett fint väder kan jag ordna.
Antalet besökare kan du enkelt var med och påverka!

Tanken är inte att dra ihop en jätteträff, det blir lite bilsnack samt skitsnack om ditten och datten. Lagom med andra ord.
Kom med din BMW eller varför inte bara med ett stort intresse!

Fyll på med tankar och funderingar samt erat namn om ni är intresserade.

/Anton
Count me in ;)

Mvh,
Kalle
___
Bilarna: Länk
Låter trevligt!

Keep Your Distance!
Visa användare
136
koopfan
Ingen för tillfället men kommer nog till våren =)

Har haft:
BMW 325 E30 Touring -89
BMW 540 E34 -93 6-spd 326hk/540Nm
BMW 328i E46 -98
Jag är på!!! :D

-Power and Comfort-
Gemini__
Ska försöka komma, bra initiativ!

Mvh:
Thomas
Hmm, om Kalle åker 65 mil för att vara med så vore det väl attan om inte jag skulle pallra mig dit... :)

Mvh
/Janne
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Kalle verkar vara väldigt glass sugen! :-))

Mvh Abbe

M3 E30, dagboken: Länk
Ja, det var längesen man åt glass, och Västmanland har jag nog aldrig varit i. Lika bra att slå två flugor i en smäll :D

Mvh,
Kalle
___
Westerqvarn har ju en perfekt parkering att ställa upp kärrorna på i väntan på glassen... Och något vackrare omgivning än vid Markan. Har dom mjukglass på Westerqvarn, Anton?

Keep Your Distance!
Jag kommer precis från Westerqwarn..
Middagen inkluderade glass till efterrätt, dock ingen mjukglass.. :P

Jag ska kolla upp detta under kommande dagar, förmodligen finns där mjukglass om man besöker kiosken/minigolf uthyrningen en våning ner.

Angående miljö och område så är Westerqwarn oslagbart bäst jämfört med Markan. Ett annat alternativ kan vara Strömsholms slott och dess parkering.

Ni som inte bor i Arlöv kan gärna flika in med önskemål och ideer angående passande vägar samt glasskiosk. :)
Ni som bor i Arlöv får gilla läget.. ;)

/Anton
Ni kan väl vara snälla att avvakta med vägvalen tills vi bestämt vilken bil som skall transportera oss till Norrland... Just nu lutar det åt att det rationella valet (518i -95) får stå till sidan för det roliga valet (M5 -93) :)

Mvh,
Kalle
___
Jag kommer i Kalles M5... förslagsvis hänger han med :P

/Olof

Sportsfahrzeug aus München
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Nästan så att man måste komma på detta .. västerås är ju rätt nära :) Glass å fina bilar är ju aldrig fel heller!

Wilhelm Svenselius
Har ett vägvalsförslag på hemresan. Vägen som går förbi slottet fram till 53:an sen tar man vägen över Rytterne, den är kurvig och bra...

Keep Your Distance!
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Jag kommer nog ner med min M5:a. Vilken tid? Ett förslag på väg är 66:an upp till Ramnäs och sedan 252:an ner till Kolbäck/Strömsholm. MYCKET fin väg...
Tid har jag inte funderat på ännu. Förslag välkomnas!
Inte för tidigt bara.. ;-)

66an är ritad med linjal.. Det passar sig inte. ;-)
252 går väl an men mindre icke tjälskadade vägar är klart att föredra :-)

Beroende på tidpunkt för avslut osv så hadej ag tänkt att stanna kvar i Hallstahammar när glass och dylikt är slut.. så ditt vägval, Clubsport, går kasnke att använda som förstaslinga?

/Anton
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
Det var mest 252:an jag menade också. 66:an är bara transportsträcka...
Ja det går ju helt kalrt att åka på den.
Polisen brukar inkassera en del där så vi får hålla igen om vi nu åker där..

Beroende på bilarna som kommer så har jag en riktigt långtur utstakad, men de allra lägsta vagnarna går inte fram den vägen. Dessutom kommer vi oavsett bil få åka riktigt sakta på vissa partier.

Jag har mycket att stå i just nu men jag ska försöka rita lite på nån karta mot kvällen.

/Anton
Det finns mycket krokiga vägar runt Barkarö, Lospånga och däromkring.
Man kanske skulle provåka den föreslagna sträckan innan med tanke på vägstandard för oss med sportfjädring...

Keep Your Distance!
Jag vet inte om jag har möjlighet att närvara, men en liten udda väg kan jag ändå rekommendera. Mestadels 90-väg och i mycket gott skick. Jag har bara sett polisen en gång på denna väg, och då verkade de ha fikapaus eftersom de inte brydde sig om mig som kom utsusande ur skogen i ngt för hög hastighet. Mycket skog när man kör mot Ramnäs och mycket kringelkrok, så man får vara uppmärksam och tänka på att det förekommer cyklister på denna väg.
Länken är en mycket lång Enirolänk och jag hoppas att den fungerar. Vidare krånglar Eniro till det i Ramnäs, men det kan man bortse ifrån. Som ngn skrev så är inte 66:an annat än en lång raksträcka med poliskontroller som dessutom är rätt så olycksdrabbad och denna kan med fördel bytas ut mot annat som tex 252:an.
Länk

Mvh
Mikael
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
typiskt, var egentligen ledig denna lördagen men eftersom jag ändå inte hade något för mig bestämde jag mig för att jobba iaf och så dyker detta upp:( hade varit trevligt men våren/sommaren är inte över än så fler träffar lär det bli:)

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.