AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
3.699

Varför ligger alla i vänsterfilen?

Sida 2 av 2
jo, det är ju just det!
Folk har ju så svårt för att använda alla filer, jag undrar om det kan vara osäkerheten på om filen längst ut bara helt plötsligt kan ta slut och man kör av vägen och med lite otur rätt in i ett berg...
Kan det vara så?
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Det är ju för att det är skämmigt att åka i högerfilen, där kör ju man ju bara om man kör långsamt eller är nybörjare. "jag kan minsann köra" och lite hobbypolis-syndromet tror jag gör att många ligger (kvar) i vänsterfilen. Ett annat alternativ kan ju vara att folk sysslar med så j-a mycket annat i bilen att dom inte har koll på vart dom ligger. Vilket f ö kanske förklarar varför det är så få som använder "det oerhört dyra och exclusiva tillvalet"- blinkers

Men det fick i alla fall jag lära mig i bilskolan för 100 år sedan att man ligger längst till höger och sedan kör man om till vänster för att sedan genast gå tillbaka till högerfilen. Verkar fortfarande lika logiskt tycker jag!!! Kanske praktiserar jag inte det själv alla gånger :) men å andra sidan brukar jag hålla högre hastighet än tillåtet på våra motorvägar, MEN lik förbannat flyttar jag mig vips om det kommer en än värre fartfantom. Man ska inte hindra varandra. Det kan ju finnas en väldigt bra orsak till varför man har brått. Sjukt barn, eller annat som är livsviktigt.

Niklas

Fransosen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.