|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
ja det är inte det att jag blir på nått sätt sur över att nån lägger upp fakta,utan jag menade bara att det var min uppfattning av känslan att köra Porsche efter M3.Skulle jag vilja ha en snabb bil så hade jag förmodligen köpt en Porsche Turbo istället,,ungefär samma pengar,,men jag tycker att 4S är en snyggare bil i och med att den inte har luftintagen där på sidan,,,förstör lite dom fina linjerna.. MVH.Joni |
|
|
M3 Round Time Nuerburgring 8.22 min 8.23 min 911 Carrera 4 M3 Round Time Hockenheim 1.17,6 min 1.16,6 min 911 Carrera 4 Beroende på bana. Fast min M3a gör bättre tider än så, eftersom jag har bytt växelknopp. MVH |
|
|
Tillbaks till huvudfrågan. Ett fjäderbensstag om det är det du menar med stag ger dig inte någon förändrad väghållning. Man kan väl säga att det är till för att förhindra att karossflex vi extrema belastningar vid bankörning med greppvänligt gumm och med hårda chassie. Lagringarna till fjäderbenen är där ju flex i ändå och det förändrar ju inte ett stag i karossen. Att det är ett lätt sätt för eftermarknaden att tjäna pengar är ju tydligt - en bit metall för 2000:- som du monterar själv på 5 min och bilen blir en racer, går du på det köp ett! Jag hade för 20000:- köpt ett sett nya fjädrar och grövre ställbara krängningshämmare och om det räcker till lite R-däck så har du en potent M3:a väghållningsmässigt sett per krona. /// John o jag har oxså fjäderbensstag - men skulle nog inte märka om någon plockade av det ;o) men visst ser det coolt ut med ett stöldskydd över motorn! |
|
|
John John Tack så mycket. det var det bästa svaret jag har fått! MVH |
|
|
Rascal: "BMW har alltid legat varmt om hjärtat,men förra året hade jag en Porsche 996 Carrera4 GT3,och det lär inte bli den sista Porschen för min del..." Sen när gjordes GT3 med 4WD? Kunde inte låta bli... :P Och en Turbo kostar braaa mkt mer än vad en 4S gör, iaf om du menar 996 vilket jag antar att du gör när du säger luftintagen på sidorna. Och står man i valet och kvalen mellan 4S och Turbo så är det inget val :) Dessutom så har 996 haft såå mkt problem med de vanliga motorerna, iaf vid bankörning. Enligt den porschemek som jag känner så sa han att de säljer ut nya porsche 996 motorer för ca 60-70k pga de haft så mkt problem? Mvh Per |
|
|
Dock måste jag säga att den som du har köpt va grymt snygg! Jag skulle dock valt manuell låda, såg ut som "automat" eller switchtronic eller va det heter :) Mvh Per |
|
|
P3r... Porsche 996 Carrera 4 GT3 betyder att det är en Carrera 4 ,,som har GT3 vinge,spoiler fram samt kjolar,,,ser ut som en GT3 fast har inte samma motor,,,du får plugga lite Porsche så du vet sen vad du snackar om.. Sen är det så att min bil kostade 585.000kr och du hittar en hel del Porsche 996 turbo strax över 600.000kr i sammanhanget är det ingen stor pris skillnad..Porsche 996 4S är den modellen som är den mest eftertraktade på marknade och därför håller den riktigt bra i värde.. Och givetvis är min 4S manuell,,skulle aldrig få för mig att köpa en sån med automat.. Rascal... |
|
|
Rascal: Skriv att den var GT3 kittad då för det finns ingen "Porsche 996 Carrera4 GT3" punkt slut. Och studera Porsche behöver jag inte göra då vi ägt två st 911or inom familjen. T.o.m övningskört i 993´an förut :) Nåja, kollar du på billigaste Turbon så kanske men din lär ju inte ha varit den billigaste så.. Btw så tycker jag 993 Turbon är den häftigaste Porschen, va tycker du? Mvh Per |
|
|
om du känner till Porsche så borde du ju veta att man skriver så när man beskriver bilen,,bara att kika in på blocket så hittar du flera såna.... 993 Turbon är riktigt häftig,,har kört en sån och gillar den skarpt både till utseendet och vad den presterar på vägen,,man hinner ju knappt växla innan det är dags igen.. sen är det också en bil som håller värdet riktigt bra.. Nya 997 GT3 är dock min dröm Porsche just nu... |
|
|
Haha ja men Rascal, orkar inte mer snart.. Hur många har koll som säljer bilar på blocket igentligen? Gå in till Porsche Center och säg att du Vill köpa en Porsche 996 Carrera4 GT3.. Då säger dom, det finns inget sådan modell. Strunt samma! Ja visst är den! Riktiga överpriser på den igentligen, de sjunkar ju knappast.. Kostar ju lika mkt som en 996 Turbo om några år? Jag har en riktigt häftig 997 GT3 film på datorn, nån galen tysk som ställer upp den i varje kurva uppe i bergen! Mvh Per |
|
|
Automobile har ett reportage om mappning av en Viper! Blev inte väldans många fler pengar - kostade 20 släng och gav 5% mer vrid! Det intressanta var att man optimerade för E85 och beräknade att ha tillbaka pengarna på 6000 mil! Mer hästar och vrid och pengarna bara "utlånade" ett tag - inte helt fel! |
|
Grubbe |
alaska1, Ett högre vridmoment innebär bara att man flyttar på effektkurvan. Det kan du lika gärna göra med växelspaken (inom en viss gräns naturligtvis). En effektökning hade varit betydligt trevligare. |
|
Nu ska jag svära i kyrkan :) Länk (byte), lägg 20k på ett riktigt kompetent set coilovers typ H&R, Bilstein PSS-9 eller liknande, cornerweight+ställa hjulvinklar och voilà, en kompetent bansmiskare, kurvkramare och tillika glassätarbil, med det rätta snörvlande luftkylda soundet. There is no substitute! ;) mvh Anders |
|
|
FIRREN! JAG GER MIG - DU VAR VÄRST! GRUGBBE- CHIPPS HURRA - glöm pinnen, saknar du vridet så spelar det ingen roöll hur du vimplar ..... |
|
|
Firren; vad står det längst ner i annonsen?... :) |
|
|
Schwein: Hade samma funderingar som du. Nu sitter det Bilstein pss9 coilovers samt H&R krängare på. Kitet är justerbart komp/retur samt höjd. Du hamnar dock några lappar över 20´. Kitet funkar helt ok när det svänger... Lite raceiga belägg blir nästa uppgradering. |
|
|
Rka Hur mkt bättre vart det då? Var det värt det? MVH |
|
|
Schwein: Jag har bara kört 5mil med prylarna, så det är svårt att säga. Mitt spontana intryck är att det blev hårt. På en dålig (ojämn väg) så går det nästan bättre med std. Men är vägen hyfsat jämn så går det bra mycket bättre i svängarna med coiloverkitet. Jag har ställt dämparna i läge 5 av 9 inställningsmöjligheter. Jag ska testa lite mjukare i veckan. Det är möjligt att det går att hitta en bra kompromiss för gatan med en mjukare inställning. |
|
|
Jag vet inte så mycket om stötdämpare på bilar. men när jag körde cross så var regeln att om det känns som att det går sakta så är det rätt inställt. man ska inte känna hårda stötiga gupp. det ska bara smida rakt över. men det är cross och inte bil. men jag är säker på att det är lika svårt att ställa dämparna på bilen som på crossen. En hel vetenskap. MVH |
|
| ursäkta om ja byter ämne men 996 turbo har grymma linjer !!! 4 s är en mellan modell tycker ja ska de va 996 ska de va turbo. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.