|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Undrar om Z4:or har någon sorts diff? För det drar upp så fruktansvärt mycket asfalt på höger sidan när jag kör ut ur garaget, svänger alltid åt höger när jag ska ut ur garaget "trångt". Svårt att beskriva... men hoppas ni förstår? Vad beror detta på? | |
| Det finns ingen diffbroms på Z4orna nej, och det är därför du har dessa problem. | |
| Cool.. men så här aldrig någon annan bil gjort som jag haft. Men det är väl kanske 255:or som gör sitt också? Jag får snart ringa en asfältläggare tror jag. | |
|
Diffbroms påverkar inte det problem du har. En diffbroms ska se till att fördela kraften jämnare mellan hjulen när det släpper. /// Viktor Kärran Länk Mer mos till folket! |
|
|
Ett ägg under gaspedalen kanske...? ;) / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Vicco: en diffbroms påverkar ju visst alf:s problem eftersom den bromsar differensen som blir mellan det inre och yttre hjulet vid sväng, vilket gör att det kivar och river asfalt. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Borde inte en diffspärr göra problemet värre? / Fredrik |
|
|
Jo. (diffbroms, diffspärr innebär helstumt) Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Men har inte Z4 nån diffbroms?!!?!? Z3'an har ju 25% diffbroms. /Magnus |
|
| Nje, Z3 har inte diffbroms i standardutförande. Z3 M Roadster har det däremot, 25% verkan. | |
| I en ordinär Z3 spinner man glatt loss på ett hjul :D | |
|
Åtminstonde på en Z3a är det bara m-modellerna som har diffbroms (ser att jag skrev diffspärr i förra inlägget (upps)). Det (diffbroms) är kanske inget man önskar att 19- åriga Bertil, eller 80- åriga Agda har under högerfoten, så jag tvivlar på att det sitter diffbroms i icke-m Z4or heller. / Fredrik |
|
|
Det är extrautrustning, min har det! Köper jag en bil av 19 åriga Bertin hoppas jag den har diffbroms då jag antar att den 'är betydligt starkare än utan.. Jag har iofs ingen användning för min då jag ändå kör som 60 åriga Bengt :-) Tror inte z4 har det, eller ? |
|
|
Vanliga Z3:or med sportchassi har diffbroms 25%. /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
| Masten: Vet du på ett ungefär hur många bilar det är som levererades med sportchassi? | |
|
Det har jag tyvärr inte en susning om :( /Masten Varför äta Omega-3 när man kan köra Zäta-3? |
|
|
Men Z3 2.8 är ju typ omöjlig att få tag i utan M-sportfahrwerk och diffbromsen ingår i M-sportfahrwerk. Det är ju sjukt trist att inte ha diffbroms... kommer man in i en rondell och gasar lite så istället för att den greppar så börjar innerhjulet spinna... helt kass då ju! Jag hoppas verkligen att dom flesta Z4 har diffbroms... annars dog mina tankar på att köpa Z4 just! :-( /Magnus |
|
|
Ingen Z4 förutom Z4M Har diffbroms. Det går inte ens att välja som tillval - varken på Z4 eller på någon annan BMW-modell :-( Däremot har alla M-modeller elektroniskt kontrollerad diffbroms som standard! Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Men vafasen... det innebär att man MÅSTE köpa en Z4M om man ska köpa en sån.. va sunkigt... blev helt plötsligt väldigt trött på BMW! Nån som vet om det går att ta en diff från Z4M och bulta rakt på en vanlig Z4 typ 3.0? Eller om det kanske går att bygga om diffen på nåt hyfsat billigt sätt? Ännu en anledning att hålla hårt i sin gamla Z3'a då.. /Magnus |
|
| Är det bara 25% diffbroms på Z3M? Den tokspinner ju alltid på båda hjulen när man leker (och det har jag gjort mycket).. Det var definitivt diffbroms på min gamla 2,8'a men den hade ju mycket riktigt också sportchassi. | |
| nja M modellerna har vell 40% tror jag..? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.