|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
sitter å kollar men de går fan inte hitta nån som man kan tänka sig.....jo en svart me 19 tummare var ute på blocket för ett tag sedan den hade vinge låg ute för 169 tror ja de va var tog den väge???? mvh pezen Länk | |
|
Ringde på den men hoppade över efter samtal. Håller med om att det varit ovanligt dåligt med beg.bilar av m3 variant. Du får nog vara beredd på att åka en bit för att hitta ngn. Dem jag ringde på och som va riktigt intressanta försvann mer eller mindre direkt. Har nu köpt en riktigt fin 96a men det blev en resa på ca 200mil tur o retur. Lycka till! |
|
|
grattis till köpet!!!! bilder??? men ja kör gärna 300 mil bara man hittar de man vill ha "ffr" hade din några fel brister??? hur mycke betalade du?? jo man får helt enkelt vänta å vänta å vänta mvh pezen Länk |
|
|
Vi är rädda om dom. :) Min M3 Länk BMW CS Nord #6028 |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
M3!? vilken modell önskas? Skulle f.n bara vilja ha en E30 M3 Evo själv! Men tanten och utrymmet säger NEJ!!! MVH Patrik Min älskling Länk |
|
Hittar man en fin M3 så släpper man den inte helt enkelt =) Grejen med M3 är att det snackas om övervärdering hela tiden men jag kan inte föreställa mig hur man skulle kunna få tag på en roligare bil för 100-150 tkr som erbjuder samma driftsäkerhet (d.v.s. uteslut toktrimmade jappsare eller 850 T5R m.fl.)... Här är nog den du menar med 19", ute igen till 159 000:- Länk Ser ju onekligen väldigt bra ut på pappret i alla fall... MVH |
|
|
Utbudet av fina M3or minskar för var år som går. Många sönderkörda ex och personer som har råd med bilen men sen inte att sköta om den. Jag kollar runt här på AP och blocket för skojs skull men många intressanta bilar finns det inte anser jag. Jag kan inte tänka mig en roligare bil för pengarna. Prestanda överglänser forfarande det mesta (E36/46) av normalbilar och körglädje finns det gott om oavsett generation... //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
"crisse" där e den ju hehe...den ser bra ut har inte hunnit kolla upp den än.....men ska ja vara ärlig så e ja ruggit sugen!!!!! m bilar e överhuetaget underbara har bara kört 34er men ja kan ju säga att ja ser fram emot att kanske äga en e36 m3 hur e de med smg låda e den bra eller??? för de blir ju antingen en 96 eller 97 å de enda som skiljer e ju smg lådan vissa vill inte ha den å vissa vill vad har ni för erfarenheter??? mvh pezen Länk |
|
|
Ge mig ett garage så skall jag köpa en M! *viftar på sedlarna* Ärligt talat så får man inga pengar i dagens läge för fina bilar. För dom jämförs med Blocket vrak och prispressas därmed under gränsen för behålla eller sälja så att säga. Detta gäller dom äldre vagnarna förståss, vart dom nya har tagit vägen vet i gudarna. Kanske finnarna har köpt upp rubbet. ;) |
|
|
powermac hehe jo kanske dom gjort de.... men de e så svårt å hitta en org e30m3 hitta ja en skulle ja köpa en på en gång men de känns bättre me en e36 finns lite större användnings område nåmen nån som har nått att säga om smg lådan?? mvh pezen Länk |
|
|
chrcel: Nej inte direkt. Slitna däck och en framvagninställning behövs. Cd-växlarn har kastat in handuken nu i dagarna. Vanos låter lite men har varit på m-bilar och låtit deras "m-mekaniker" kolla på den. Inga problem. Har fått täta reservhjulsbaljan och slipat lite rost under batteriet. Har förmodligen läckt vid underhållsladdning. Men det är åtgärdat - ordentligt. |
|
|
alltså e de rr vanos men dom senare 96 hadde väll sachs?? de va som fan så de va lite små pyssel... ja har ringt på en silvrig och en blå å båda har lite små fel samt lite tvivel på saker och en hadde egen servis bok alltså bytt olja själv å så... men man måste nog vika sig så e de bara för de går inte hitta nån som e i mint(mynt) skick men man har ju inte tummen mitt i handen som tur är mvh pezen Länk |
|
|
Chrcel: Jag va i samma "sits" som dig i höstas. Jag letade efter en EXTRA fin M3 E36 -97 el. nyare men det va INTE lätt! Få ex. på marknaden som va aktuella. Men jag va och tittade på och provkörde ett antal (ca 10st) här nere i södra Sverige men ingen håll måttet och ingen slog min dåvarande 328 -97 i skick/utr. Blev så irriterad efter ett antal provkörning som man åkt kanske 30 mil enkel resa för att titta på, enl. ägaren, en EXTRA fin M3 E36 och sen kommer du fram och möts av en sönderkörd sliten bil! Snacka om att man blir irriterad på säljaren när man klart och tydligt ställt stränga krav per telefon som han sen sitter och säger att bilen uppfyller! Så jag ger dig rådet att åk inte allt för långt utan att begära in bilder i alla vinklar och vrå, vägrar säljaren fixa detta så döljer han något. Har man en helt ärlig och fin M3 så ska man kunna visa det. Hela mina bytesplaner slutade med att jag la ner M3 E36 planerna just pga. detta och började leta efter en fin 330 E46 ist. Och efter ca 3 månaders letande hittade jag mitt nya åk… men det är en annan historia. Lycka till och undersök bilen NOGA. Mvh Jimmy P.S: Den svarta M3 i Hörby som nämnts ovan va jag också inne på men la ner den pga. avsaknad av elstolar mm. Skicket verkar det dock inget fel på (baserat på bilderna) och säljaren är trevlig. |
|
|
chrcel; det är fler saker som skiljer -96:or och -97:or åt, speciellt de som är tillverkade efter -97/09...ratten, grillen, sidoairbags mm - sök på forumet :) (Och mig veterligen var RR-vanos "standard" på alla ÅM, och Sachs en utbytesvariant) |
|
|
men man tackar å bockar för alla svar å tänkanden å jamen allt de e trevligt att folk orkar engagera sig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! de ska ni ha kreds för!!!! ja måste säga att je e helt såld på den svarta från hörby...el stolar kan ja va utan...men 11 ägare???? nån som kan kolla upp lite om bilen??? vore bussit "sani" jasså de e så mycke ja man lär sig då nått nytt varje da:) ha en trevlig kvälla allihop mvh pezen Länk |
|
| Jag ringde som sagt på den svarta hörby bilen. Killen sa att han inte visste hur många ägare det var!? Han är 85a och ägt bilen ca 1 år. Har sett andra trådar om denna bil och hört att den varit till försäljning förr - till ett billigare pris. Jag fick intrycket av att han försökte dölja ägarantalet, taffligt svar. | |
|
Chrcel: Ja just det! Det stämmer det va en av dom bilar som jag tittade på som haft så många ägare, vilket ska vara en variningsklocka. Men bilen är 10 år gammal och är det så att den bytts in till bilhandlare mellan de privata ägarna så ökar ägarantalet på snabbt. Så kolla upp ALLA ägare och se hur många bilhandlare där varit. Och som sagt, verkar han dölja något så köp den inte. Att ringa upp tidigare ägare kan vara en skön ”garanti” och där kan man få reda på mycket som säljare kanske döljer. Den är fin att titta på det håller jag med dig om! Mvh Jimmy |
|
|
Fattar ej denna rädsla för agarantalet...? Oftast har man en sportbil en mkt kort tid, man kanske måste sälja pga ekonomi, eller att man vill byta upp sig....inget att oroa sig för. |
|
|
Mosse: Precis det jag är rädd för som ny ägare... "man kanske måste sälja pga ekonomi!" Har tidigare ägare haft dålig/problem med ekonomin i samband med att de ägt bilen så kanske den ej fått de servicear och reperationer osv. som den ska. Mvh Jimmy |
|
|
om vanligt håller jag med Jimmyboy;) tror att det viktigaste vid ett bilköp är att de känns rätt för en själv. Känns bilen det minsta tveksam för dig själv så välj en annan fram till dess att du verkligen känner "DENNA SKA JAG BARA HA" Känner man sig inte fullt nöjd med bilen innan köp så skulle iaf jag sj ha svårt att tro att jag skulle göra det efter köpet heller. Magkänslan avslöjar inte alla fel och brister men jag tror man kommer långt på den iaf. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
a_wingard73: Så sant så sant. Jag fick inte känslan för nån M3 E36 innan jag då hittade den du sen köpte. Den va jag riktigt sugen på. Hur ligger det till med rep. på den nu? Någon ny träff planerad under sommaren? Mvh Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.