|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
Grubbe |
Lars, Vad har du tänkt köra på för kompressorkit? Originalkopplingen hänger med till ungefär 450hk och därefter är det klokt att byta. Resterande drivlina har inte visat några indikationer på att lämna in och då har många bilar i USA bromsat runt 500hk på bakhjulen. Så där är det inget problem. :) |
Lars Jakobsson |
Grubbe ESS verkar vara det som ger mest för pengarna och håller bäst kvalité, verkar vara dom som har kommit längst i norden iallefall.. Vad kör du sj med? Ahh, det var skönt att höra :) Och det är väl samma koppling för SMG lådan som den manuella? Min älskling: Länk |
Grubbe |
Jag själv kör på Active Autowerke. Jag får hem bilen nu vilken sekund som helst så jag kan inte uttala mig om hur den går riktigt ännu. :) Jag hade också tänkt köra på ESS tunings kit till en början för jag hade inte riktigt råd med AA, men det ordnade sig så att jag kunde köra på AA iallafall. För mig räckte det med att titta på bilderna och läsa lite på nätet för att fatta mitt beslut. AAs insug. Länk ESS insug/plenum. Länk Sen så har AA sitt kit på över 150 bilar idag och kittet är förfinat genom åren och skall vara mycket stabilt. I staterna bromsar dom flesta 500hk i motorn med AA steg 2. Men jag tror inte att man gör något misstag med att köra på ESS precis, Gladiatorn här på forumet verkar vara nöjd med deras produkter och support. Det är ett trevligt dilemma att välja kompressorkit till våra bilar helt enkelt. :) |
Lars Jakobsson |
Man kan ju lugnt säga att AAs är betydligt snyggare, tror inte det där valet blir så svårt för mig heller efter att ha sett dom! Ess har alltid sett lite "hemma snickrat" ut... Installerar du det sj eller har du lämnat in den för det? Det är ett riktigt roligt dilemma :P Min älskling: Länk |
|
Om jag får ge mitt bidrag till fina bilar, så väljer jag den här bilen Länk Kolla huven, fy fan vilken look!! Den här gillar jag skarpt. |
|
| Fin, men för små fälgar... | |
|
ACTION mfl: Vad är "CF"? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
Grubbe |
Lars, Det är Alutech ( www.alutech.se ) som installerar det till mig. Det är Rickard (540is) som har ordnat allt för mig, det är även han som håller i mappningen av bilen nu i veckan. :) Du kan läsa mer om AAs kit på www.activeautowerke.com |
Grubbe |
ufo, CF = Carbon Fiber = Kolfiber. :) |
|
Tycker dom fälgarna gör sig mycket bra på den bilen. Hre 840 R, där snackar vi grejer! |
|
|
Tackar Grubbe. / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Kul att se alla dessa snygga byggen. Ser fram mot att se dem rulla på vägen och hoppas ni besöker några träffar utställningra fram över så man kan kika närmare på dem. Z3MPOWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.