|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Fråga "BMW-Izze" han kör med Smt6 | |
|
SIkko: Har inte provat att starta den än, saknar downpipe och avgas, blir troligtvis uppstart nästa helg. Har dessvärre ingen LMM, så jag tänkte pröva att starta direkt med en Mapsensor. Du skriver att jag måste ha signal in på "Analog in" Då är jag lite osäker på hur jag ska koppla.. SMT6 har ju en ingång som heter typ "Map sensor In" Ska inte Mapsensorn in där? Eller ska den in på "Analog In". Räcker det att koppla in MAP + Tempgivare på bränsledelen i Smt´t Behöver Spjällägesgivarn (TPS) kopplas in? Erikk: Ska försöka få tag i han Vill återigen tacka för att ni tar er tid att svara på mina tråkiga Newbie frågor ;) |
|
|
Skulle fortfarande behöva veta vilka ingångar jag ska bruka på Smt´t Och om Spjällägesgivarn behöver kopplas in. |
|
| om man inte har skivan till smt6 som de står etapp på kan man mapa ändå?? var får man tag i kablen mellan smt6 och bärbar pc??? | |
|
Programmet som behövs för att styra/mappa Smt´t finns att ladda hem på Perfect Powers hemsida. |
|
|
Skulle återigen behöva veta vilka ingångar jag ska bruka på Smt´t Och om Spjällägesgivarn behöver kopplas in. |
|
| upp | |
|
Provade att starta bilen i helgen, Den startade på en gång och det hördes ut som den gick rätt så jämnt, Sen skulle jag backa ur den ur garaget och fick då kärringstopp. Sen startade den inte mer :( Jag har kopplat mapsensorn in på 6 : Analog ingång (Blå) Måste jag koppla in någonting på följande ingångar? 7 : "Analog deflection input" 10: MAP-sensor signal ingång (svart/vit) Har prövat å ändra på "Global Analog Zero" utan framgång. |
|
|
Här är en video från uppstarten ifall nån är intresserad. Länk |
|
|
Någon som tror sig veta vad det är för fel på min och eyespy´s bil. Vi har gnista, komp 7,5, och bränsle. Men den får alldeles för mycket bränsle, stifena blir alldeles blöta. Jag tog ur alla stift och blåste rent dom. Då tände den några gånger med gick ej igång. Provade att rulla igång den då starta den och gick väldigt dåligt, sen dog den ganska snart. Hur ska jag göra för att den inte så få så mycket bränsle. Vi kör med SMT6+mapsensor. Filmen som finns på länken i inlägget ovanför, har vi ingen LMM och inte smt inkopplat. Bara mapsensor , trodde inte den kunde starta bara med den?! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.