AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.716

Kickdown, antispin och driveläget funkar inte.

Sida 1 av 2
Sn
25
Snalen
318 sedan -97
Min antispinnlampa lyser hela tiden. Kickdown funkar ej loch lika så driveläget funkar inte. Allt hände på en och samma gång. Vad kan detta bero på? Någon som haft samma problem?

Ha det gôtt gôbbar
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Inget meddelande på displayen om Geitrib... växellådsfel?

//Magnus

Sn
25
Snalen
318 sedan -97
Inget alls alltså...

Ha det gôtt gôbbar
Sn
25
Snalen
318 sedan -97
Har märkt att bilen går på tok för dåligt med. Inget klös i motorn. Det verka komma och gå så det verkar hänga ihop.

Ha det gôtt gôbbar
st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
funkar din ABS?
Sn
25
Snalen
318 sedan -97
Har inte provat... Radion har lagt av med. Den funkar i 1 min så stängs den av. Men när den väl funkar så lyser inte displayen på radion. Kan bara manövrera från ratten. Sen har telefonen börjat pipa eller om det är radion. Det kommer tre snabba pip. Vad betyder det? allt å en gång. Men förmodligen så hänger allt ihop.

Ha det gôtt gôbbar
En av givarna på hjulen? Kolla även batterispänningen, det bör finnas en gemensam nämnare till felen.

FP
bm
66
bmwa
E38 750 -1996
du har säkerligen för dåligt batteri..
Sn
25
Snalen
318 sedan -97
Hur mäter jag detta?

Ha det gôtt gôbbar
bmwgalengrabb
Gör en felsökning med carsoft 6.5 grymt diagnosverktyg att fixa elektroniken med.

Nja, det går säkert att läsa av felminnet med diagnosverktyg men det är för många helt skilda fel för att gå på nåt specifikt.
Startar bilen piggt och raskt? Isf bör batteriet vara OK, mät sedan spänningen direkt på batteripolerna med motorn igång, bör ligga på 13,8-14V.
Osäker på din modell men senare modeller, t.ex E39 piper i summern om batterispänningen sjönk för lågt vid start. Enklast är kanske att testa med ett fullgott batteri och se om felen försvinner.

FP
Sn
25
Snalen
318 sedan -97
E39 piper i summern ? Vad menar du med det?

Ha det gôtt gôbbar
Precis som det står. Om bilen stått länge men ändå orkar starta så får man en signal, pip-pip nån sekund efter start. Efter fulladdat batteri så piper det inte, ännu en av många "doldisar" i BMW...)

FP
Sn
25
Snalen
318 sedan -97
Grejen är att det piper tre gånger under färden. Inte precis efter start. Kan det betyda något annat?

Ha det gôtt gôbbar
om de tre pipen inträffar precis före hel timme så är det väl bara påminnelsen i färddatorn, så är det i min bil i alla fall.
Sn
25
Snalen
318 sedan -97
Jag har aldrig hört ljudet innan. Radion har ju lagt av med. Den funkar kanske i ca 1min när jag startat sen lägger den av. När den väl fungerar så kan jag bara manövrera genom ratten. Displayen är död på radion.

Ha det gôtt gôbbar
bmwgalengrabb
Det är ett elfel vilket har spridit sej vidare till olika moduler. Jag rekomenderar att låna ett carsoft och fixa elfelen
Sn
25
Snalen
318 sedan -97
Citat"Det är ett elfel vilket har spridit sej vidare till olika moduler. Jag rekomenderar att låna ett carsoft och fixa elfelen "

Och vart kan man fixa detta? Jag bor i Göteborg..

Ha det gôtt gôbbar
bmwgalengrabb
Tänkte på att du kanske kände någon som hade detta verktyg =)

ha de!
Sn
25
Snalen
318 sedan -97
Njaa. Har aldrig hört talas om det. Är det något BMW själva har?

Ha det gôtt gôbbar
BMW har motsvarande fast mera omfattande i sin servicedator DIS. Man bör tänka på att diagnosutrustningar läser av felminnen och raderar dessa osv. Själva källan till problemet, felet osv får man givetvis reparera separat.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.