|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Min antispinnlampa lyser hela tiden. Kickdown funkar ej loch lika så driveläget funkar inte. Allt hände på en och samma gång. Vad kan detta bero på? Någon som haft samma problem? Ha det gôtt gôbbar | |
|
Inget meddelande på displayen om Geitrib... växellådsfel? //Magnus |
|
|
Inget alls alltså... Ha det gôtt gôbbar |
|
|
Har märkt att bilen går på tok för dåligt med. Inget klös i motorn. Det verka komma och gå så det verkar hänga ihop. Ha det gôtt gôbbar |
|
| funkar din ABS? | |
|
Har inte provat... Radion har lagt av med. Den funkar i 1 min så stängs den av. Men när den väl funkar så lyser inte displayen på radion. Kan bara manövrera från ratten. Sen har telefonen börjat pipa eller om det är radion. Det kommer tre snabba pip. Vad betyder det? allt å en gång. Men förmodligen så hänger allt ihop. Ha det gôtt gôbbar |
|
|
En av givarna på hjulen? Kolla även batterispänningen, det bör finnas en gemensam nämnare till felen. FP |
|
| du har säkerligen för dåligt batteri.. | |
|
Hur mäter jag detta? Ha det gôtt gôbbar |
|
bmwgalengrabb |
Gör en felsökning med carsoft 6.5 grymt diagnosverktyg att fixa elektroniken med. |
|
Nja, det går säkert att läsa av felminnet med diagnosverktyg men det är för många helt skilda fel för att gå på nåt specifikt. Startar bilen piggt och raskt? Isf bör batteriet vara OK, mät sedan spänningen direkt på batteripolerna med motorn igång, bör ligga på 13,8-14V. Osäker på din modell men senare modeller, t.ex E39 piper i summern om batterispänningen sjönk för lågt vid start. Enklast är kanske att testa med ett fullgott batteri och se om felen försvinner. FP |
|
|
E39 piper i summern ? Vad menar du med det? Ha det gôtt gôbbar |
|
|
Precis som det står. Om bilen stått länge men ändå orkar starta så får man en signal, pip-pip nån sekund efter start. Efter fulladdat batteri så piper det inte, ännu en av många "doldisar" i BMW...) FP |
|
|
Grejen är att det piper tre gånger under färden. Inte precis efter start. Kan det betyda något annat? Ha det gôtt gôbbar |
|
| om de tre pipen inträffar precis före hel timme så är det väl bara påminnelsen i färddatorn, så är det i min bil i alla fall. | |
|
Jag har aldrig hört ljudet innan. Radion har ju lagt av med. Den funkar kanske i ca 1min när jag startat sen lägger den av. När den väl fungerar så kan jag bara manövrera genom ratten. Displayen är död på radion. Ha det gôtt gôbbar |
|
bmwgalengrabb |
Det är ett elfel vilket har spridit sej vidare till olika moduler. Jag rekomenderar att låna ett carsoft och fixa elfelen |
|
Citat"Det är ett elfel vilket har spridit sej vidare till olika moduler. Jag rekomenderar att låna ett carsoft och fixa elfelen " Och vart kan man fixa detta? Jag bor i Göteborg.. Ha det gôtt gôbbar |
|
bmwgalengrabb |
Tänkte på att du kanske kände någon som hade detta verktyg =) ha de! |
|
Njaa. Har aldrig hört talas om det. Är det något BMW själva har? Ha det gôtt gôbbar |
|
|
BMW har motsvarande fast mera omfattande i sin servicedator DIS. Man bör tänka på att diagnosutrustningar läser av felminnen och raderar dessa osv. Själva källan till problemet, felet osv får man givetvis reparera separat. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.