AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.968

Årets premiärtur 750 E32

Sida 1 av 2
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Totalt onödigt inlägg jag vet.

MEN jag blev nykär i tolvan igen!

Aaaah, vilken kraft vilken härlig sång!

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag har kört hela vintern :)
/Mats J
ma
78
maxer
740iA -93
Här kommer påfyllning till onödiga inlägg..
Efter att ha bytt stötdämpare och undre bärarmar så åkte jag min 740 för första gången i år.. :) det var rena orgasmen.. :D

bmwgalengrabb
Själv drog man ut 745an i kvällens solsken och tog sig en runda =)
Visa användare
778
BMW-beroende
535D touring -05
745ia Highline -86
MB ML400Cdi -01
X3 3,0SD -07
320D -07
Touareg V10Tdi -05
bmwgalengrabb: Samma här, visst är E23:orna för sköna? Har du bild att skicka på din?

bmwgalengrabb
japp ska se om jag har några på han=)
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Det här är en äkta enthusiasttråd :)))

MVH,
Danjel (fd. Dandelue)
Min bil: Länk
Paap Reeder
... he,he i ren avundsjuka: det är tyvärr "fel lutning" på bagaeluckan på E23-modellen.

MVH /// Paap R
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Nej, men Paap....Vad säger Du ;-) Den aktern som är så skööön :-) Jag älskar E23:an! En sista "riktig hajnos" BMW av gamla skolan :-)

(på skoj, samt med förståelse för Din "avudsjuka"...hoho)

Den ser arg ut, o ser ut som om den bara vill köra om, tja tex. ALLT, hehe :oDDD o så ser den ut som en "jätte" E12:a bakifrån...Det är väl snyggt o litet kriminellt 70-tals Tyskt :-)

Ha det så fint, med Era BMW:er i solen o sommarvädret!

(PS. Jag VILL ha en E28 528i, i nyskick...Hur skall det gå..?.Det finns ju inga...?)

Mvh
Anders

KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Alltså, AVUNDSJUKA, skall det stå...ursäkta....

Sol o BMW! Jag har tvättat o putsat litet i kväll, o nu är även jag "nykär"! Guud vad fint 740:n går, o så kör jag med öppet soltak, kassettband med Pet Shop Boys "I´m whith stupid" original-Little Britain-videoversion på, i klangpaketet o bara njuuter....Jag har även putsat o finish-behandlat däcksidorna....:oD (snacka om att man är bilhandlar-skadad...STUPID;-)

/A

Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Testar om detta fungerar men det ska vara bilder tagna idag...

Länk

Länk

Länk

Länk

Iwarsson
bmw-märket i hjulcentrum iwarsson!
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Vigg0;

Sorry! Har fyra st liggandes, kommer strax att sitta på.... ;)

Iwarsson
bra bra ;)
riktigt fin 750 annars, svart är alltid snyggast. svårt o få tag i det skicket hemma i svedala för vettiga pengar. nu vet jag iofs inte vad du fick ge för den där?
Iw
796
Iwarsson
530xd Individual -16
Hehe, en lång historia hur jag kom över den bilen...

Hade efter många långa telefonkontakter bestämt att åka till Frankfurt för att titta på en riktigt fet E32 750. Den var "riktigt Tysk" dvs lååååg och breeed med alla rätta grejer. Försäljaren lovade på sin mors grav att det var värt att åka från Sverige för att köpa den "alles in ordnung", han jobbade minsann med att trimma och förädla BMW och hade kunder över hela världen....

Jajamänna sagt och gjort in i bilen och söderut. När vi kom fram visade han runt på sin firma och gav ett väldigt seriöst intryck av know how. Men den bubblan sprack när han så visade den "fina" 750 som vi hade åkt för att köpa...

Förutom färgen och utrustningen fanns inget som stämde överens med vad han sagt på telefon. Fick dessutom hindra min polare från att misshandla honom, vill ju inte leka tafatt med tyska polisen!

Hursomhelst repade vi lite mod över en bägare kall öl. Köpte några lokala biltidningar och började ringa folk med 750 till salu. Det tog långt in på natten innan vi hittade ett objekt som verkade vettigt. Dock befann sig den bilen bara ett par kilometer från Luxemburg...

Efter att ha sett vinodlingar (mycket vackert i de krokarna) i flera timmar kom vi så fram till en förskräckt äldre tysk herre som undrade varför tokiga svenskar köpte bil i Tyskland mitt i natten???

Jag har aldrig i mitt liv sett ett så välordnat garage.Allt var uppmärkt och kliniskt rent. Själv sjönk han ner i en fåtölj och puffade på sin pipa. Hans bil var i rent utställningsskick men den var brunmetallic.... Har dock aldrig hört en v12 gå så fint som den (något Paap hade gillat!) Efter att försökt pruta 15000:- kastade han ut oss.

Vi körde norrut och sov ett par timmar på ett truckstop. Där var det en del glada flickor som var intresserade av pengar och k*k. Dagen därpå hastade vi upp till Hamburg och kollade där. Såg en magnifik E32 740 manuell som stod parkerad på en gata och satte en lapp i rutan på den om att jag var intresserad. Det ringde en förvånad tysk tant några timmar senare från skyddat nr och var faktiskt intresserad. Tyvärr höll jag då på att köra ihjäl mig och polaren i en korsning och råkade bryta samtalet... (helve...)

Sista utvägen var att åka till Neumunster där det finns många bilkrängare. Vi spenderade en dag där tills jag fick bryt hos den sista bilhandlaren. Jag skrek f*tta rätt ut och massa okvädesord om hur rötet landet var. Då sken han upp och sa på knagglig svenska;

Är ni från Sverige? Där har jag bott, låt mig ringa några samtal...

Det resulterade i att han och en kompis åkte med oss till Kiel där en smockfull 750 skulle stå, men först skulle vi möta upp några. Efter att ha bekantat oss lite med dessa några (som såg mer än farliga ut) åkte vi runt i Kiel tils vi var yra i huvudet.

Vi var i något riktigt flashigt rikemanskvarter och där stod den! Jag hade i min tanke redan kpt den på tio meters håll en äkta Highline en av 800 byggda! Tog en provtur prutade och slog till.

Då ville sällskapet att vi skulle till en annan adress för att skriva papper, hmm. Nåväl jag i 750n och polaren i min gamla 735a med varsin biffig Tysk vid sidan och ytterligare en följebil. Samma visa igen runt runt runt och sedan ner på en liten liten bakgata.

När jag kollar i backspegeln ser jag att polaren är borta, pulsen stiger! När jag sedan riktar mina blå framåt igen läser jag på en skylt ovanför;

Hells Angels Kiel

Nu är jag svettig vill jag lova. Svänger in på en grusgård där det står några skrotbilar framför ett hus och åtta ganska hårda grabbar... Tänker på min mamma och hoppas att allt ska gå bra.

Strax efter svänger polaren in på gården och kliver ur likblek... Sger till honom att vi drar så fort vi kan. Då frågar herrarn om något var tjall med bilen och jag svarar försiktigt att bromsarna kändes lite konstiga. De kollar med en gång men allt är ok (bilen har stått ett tag)

Betalar, skriver papper och vill bara åka när de frågar om de kan hjälpa till med något mer? N hinner jag säga innan jag hör polaren säga I want to buy some beer. De visar oss vägen till ett shoppingcenter modell större och hjälper oss med att köra vagnen med all öl på och lasta in i bilen. Sedan frågar de om vi vill åka med och käka middag men där bröt vi och åkte hem....

En minnesvärd resa med mycket mer detaljer än så här. Bla provkörde vi en bil med en tysk i kalsonger fast med pistol osv....

Får nog skriva en bok ;)

Iwarsson
haha :)
Mycket långt och roligt inlägg Iwarsson. Mer såna berättelser. Gillade språket också.
"Där var det en del glada flickor som var intresserade av pengar och k*k."
:D :D :D

Autopower.se - Som en enda stor familj :-)
Det är ju sådana här historier man vill läsa, i brist på att ha upplevt dem själv ;)
jäkligt intressant bilköp kan jag säga.. du får jobba med boken
hehe
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
haha

"Den fege dör tusentals gånger, den modige dör bara en".
Haha underbart :D

MVH,
E38B12
Vorsprung Durch Überlegenheit
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.