|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bilen ska in i dag kl. 09.00. så jag får väl återkomma efter lunch nångång. Det är väl som många säger, att de är fel dim. men behöva köra på 235or bak känns ju lite lamt. Det är ju lagom fram. Jaja, den som lever får se.. desert: nej tyvärr inte Gbg, Skellefteå 125 mil norrut =) |
|
pg_ice |
"Bilens övriga utseende bak "kräver" dessutom 255 bak tycker jag ;)" ang resten av bilderna från tyskland. nu var jag enbart inne på fälgarna :) motivlack och annat krimskrams kan dom ju gärna skippa :) sen att 255or är ett måste bak! håller jag inte med om helt. vad det hänger på är ju bredden på fälgarna. jag har 9.5 bak med 235 däck och det ser riktigt fett ut. 255or skulle inte se fetare ut än vad det gör nu. skillnaden är att det skulle se snällare ut..hehe Länk 325an : Länk |
|
Tittade på den tyska sidan som länkades tidigare... Herregud vad de förstört sina bilar .. såg ju hemskt ut! Man skulle kunna tro att de försöker kompensera för något? |
|
pg_ice |
"Man skulle kunna tro att de försöker kompensera för något?" lol grejen är väl att det är sånt som sprider sig innom landet. skulle du bo där nere så skulle säkert din bmw se lika fet ut :) tyskstuk eller inte men kollar man länge nog på dom där bilarna då tycker man att "svenssons" BMW ser rätt töntiga ut :) 325an : Länk |
|
Nu har ja fått tillbaka bilen från valsning och varit ute och kört några svängar. Jag kan säga att jag blev grymt nöjd med resultatet, det skrapar inte i någonstans och då har jag provocerat rätt saftigt. Så jag kan varmt rekomendera en valsning om de är någon som funderar på att göra det. |
|
|
Min personliga åsikt är att det som gäller är att hålla bilen clean, men fet! Inte massa motivlack å skit, eller groteska kjolar osv. Utan när man ser på bilen skall det se riktigt fet ut, men det skall vara svårt för ett otränat öga att säga exakt vad som är skillnaden.. samma med fäljar, gärna STORT, men med smak! Tyskstuk eller inte.. cleant e modellen! nah: HUr går de????!?? |
|
|
Ledsen missa ditt inlägg.. f-n va skönt att det blev bra! Och om du nu har 9,5:pr med 265 och har dessa på en 330i touring -02.. då måste det ju vara exakt samma förutsättningar som mig.. samma fäljbredd, samma däckbredd.. och samma hjulhus? 328i -00 måste ju ha samma?!? Aja tur att det blev bra.. hoppas det blir samma resultat för mig. Vet jag på onsdag. Lägg gärna upp nån bild på bilen.. |
|
|
desert: du glömmer det viktigaste i det hela.. fälgbredd och hjulhus är en sak, men inpressningen är det viktigaste! Hur fälgen är placerad i hjulhuset så att säga.. Rätt ET, (eller IS kan det stå i en del fälgar) är A & O! På E46 bör det värdet ligga runt 45-50 för att få in så breda däck som möjligt..! Ju lägre värde på ET, desto mer flyttas fälgen ut och ju mer måste man valsa skärmarna.. Diesel-räsern /Rickard |
|
| tarzan325: sant.. men jag tror nah sa att han hade ett ET på 40? Och mina skall ha ett ET på 42 bak, 38 fram.. så det borde ha bättre förutsättningar, om jag fattat rätt..? | |
|
jo det stämmer, du har lite bättre förutsättningar.. men jag är förvånad att tex jimmyboy bara skrapar i med full last, som har 255/35-18" med ET35.. är coupén så mycket större i hjulhusen än tex min touring där 255/35-18" och ET38 var totalt okörbart? Diesel-räsern /Rickard |
|
|
vad kostar en valsning? och var i gbg kan man göra det? |
|
| Rekomenderas ca 500 spänn per skärm. Jag tror att lackeringsfirmor gör sånt. Min tjejs brorsa jobbar på en sån och han sa att han kunde göra det ifall jag ville det. Men jag kommer bara göra det om jag sänker bilen kraftigt. typ 60/40 :) | |
|
Är de duktiga på däckfirman kommer de se om det behövs eller kommer att räcka att valsa.. Jag lämnade in min på valsning (285 bak) men efter tio minuter rinde de och sa att det inte behövs, det skulle lösa sig med att ta bort spacern bak. (När man sänkte ner bilen så tog det längre inte i som det gjorde när bilen var upphissad utan spacer). /Manray/ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.