AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.097

För extrema fäljar?

Sida 1 av 2
de
13
desert
328i -00
Investerade i några riktigt feta fäljar i höstas.. Antera 209, 8,5 fram 9,5 bak, 19".. däcken är 35 profil, 235 fram, 265 bak! Dom skall sitta på min 328i -00 med m-pakt..
Viste att det skulle bli tight.. men hade fått lovat att det skulle gå.. dock är min bil lite extra sänkt.. och nu när jag satte på dom så tog det i.. bak. Så nu måste jag valsa till att börja med. Frågan är, tror/vet ni om det kommer räcka.. eller är det för extremt, och var kan man valsa i gbg-området hos någon som är duktig?
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Det är för extremt.

Men eftersom jag är en hygglig kille så kan jag köpa dom av dig för en billig penning så du slipper ha dem på din bil.

*errrrrrrrrrrrrr*

Ursäkta. Jag är bara lite avundsjuk.

//amullo
---
de
13
desert
328i -00
Hmmm, meningen är att det skall vara extremt.. men det måste gå!
Från början var min tanke att köpa Hamann, men modellen jag ville ha fanns ej kvar. Killen som jag köpt fäljarna av köper dom direkt från tyskland, och vi kontaktde även Hamann för att se att dom skulle gå att få på.. och det skulle dom.. men då är det fullt.. ;P
Nu blev det inte Hamann men måtten är ändock de samma..
Så var skall jag göra jobbet? MHStyling?

Men vist.. måste jag inse att det inte går.. då är dom ju tyvärr till salu.. :(
_s
89
_skar_
Bmw 328 e46
Det är ju inte alltid det räcker med att valsa skärmarna.. det kan ju fortfarande ta i i hjulhuset
Går de nya hjulen inte på har du köpt fel grejor, enligt mitt sätt att se på saken.
Vad är det för originaldimensioner på hjulen till din bil?

/Fredrik
pg_ice
265or låter kört bak
jag har också 9.5" bak men då i 18"
kör med 235/40 däck
prova det först innan du säljer fälgarna.
sen får du ju lite mer tyskstuk på bilen vilket inte är fel :)

325an :
Länk
pg_ice
235/35 eller 245/35 i 19" då

325an :
Länk
na
5
nah
330im touring -02
jag har samma problem! Jag har 9,5 tums fälg bak med 265or (19") med et 40 .. Och det skrapar ju ju som sagt i rätt rejält. Ska valsa skärmarna på fredag, kan skriva hur det gick efter jag varit där. Förmodligen kasst, men man kan ju hoppas.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

NaH: Jag är oxå intresseradav resultatet efter valsningen, återkom gärna i denna tråden med resultat och pris mm.

Hade valsade skärmar på min fd. E36 för att få plats med mina 255/35-18" ET35, 8,5" breda.

På min nuvarande E46 330 CI har jag 255/35 -18" ET35 9,5" tillsammans med AC Schnitzer chassi och en valsning känns aktuellt då det skrapar i lite lite när jag kör med 4 pers. bil. Helt oacceptabelt enl. mig så det får bli valsning.

Mvh Jimmy

pg_ice
jimmyboooyyyy
det är väl bara att inse att det inte är en M3 E46 du sitter och åker i :)
bilen är inte gjord för 255or bak.
prova med 245 eller 235 så kommer det garanterat inte att skrapa i

325an :
Länk
de
13
desert
328i -00
Fredrik: orginal trr jag e 205 runt om..

pg_ice: Fick du inga problem med att bilen bettedde sig konstigt när du körde med dom däckdimentionerna?

nah: verkligen intresserad! skriv mer än gärna om hur det gick, håller verkligen tummarna för att det blir bra... annars e jag körd! Vart skall du göra d, i GBg?

Jimmyboy: Extremt het bil du har, riktigt grymm!!! Men lyckas du få dit dom så borde d gå att få dit mina med..
Säg till om bilen blir till salu.. ;P
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
PG: jimmys bil är mer än väl anpassad för 255:or bak. Problemet ligger i att det är lite lågt ET på fälgarna..

Jimmy: du borde ha ungefär 1.5cm in till stötdämparen eller närmaste hinder inåt i hjulhuset, så hade jag varit du, så hade jag iaf undersökt saken att svarva av fälgen 3-5mm, vilket ju kan räcka... Visst hade du bridgestone med va? De är ju breda i sina dimensioner dessutom..

Diesel-räsern
/Rickard
Ji
2.380
Jimmyboy

pg_ice: Nej nej, jag ska inte gå ner i däckdim. Men jag ställer kravet på min bil att man måste kunna köra med full bil utan att det tar i. Så det för bli en valsning ist. Problemet är en kombination av breda fälgar och lågt ET men det går att lösa utan att gå ner i däckdim. Bilens övriga utseende bak "kräver" dessutom 255 bak tycker jag ;).

Desert. Tackar, stormtrivs med den och den är inte till salu än :). Har nämligen bara ägt den i ca 1 månad nu. Men om ca 3-4 år så kan du börjar hålla koll på börsen, hehe ;)

Tarzan325: Ja precis där är ganska så gott om plats på insidan. Och jag har funderat på det du säger och fick som svar att det till 99% inte är några problem att svarva på en äkta Breyton fälg då där gott om gods att ta av. Värre va det med replika fälgar och billigare kopior, enl. Jarls Bilservice, då dessa har så mindre/sämre gods. Ska kolla de två olika alternativen och se vilket som passar mig bäst, valsning av skärmkanterna eller svarvning av bakfälgarna. Tack ändå för tipset! Lägger ett E-post till dig med min mailadress till Msn som jag lovade i lördags.

Mvh Jimmy

Ji
2.380
Jimmyboy

Kanske va lite otydlig i mina tidigare inlägg ang. hur mycket det tar i på min bil. Hjulen tar endast i lite vid full bil och tex. när man kör i en svacka i vägen när man ligger i 70km/h <. Alltså inga stora problem, men dock fullt tillräckligt enligt mig. Det ska gå fritt hela vägen - alltid! :)

Mvh Jimmy

pg_ice
Desert: jämfört med 17"M3 GT fälgarna jag hade innan så vart den lite mer spårkänslig men det får man ta :)

slänger upp en länk på hur en "riktig" BMW ska se ut ;)
mycket fälg och lite däck är kombinationen.
Länk

325an :
Länk
Ji
2.380
Jimmyboy

pg-ice: USCH! Vad har dom gjort med sina Bimmers??? Hoppas du va ironisk!

Mvh Jimmy

pg_ice
nej inget skämt :)
tyskstuk ska det vara

325an :
Länk
Ji
2.380
Jimmyboy

pg-ice: Oki, ja smaken är ju som det sagts tidigare - delad. Men gillar du den typen av styling i övrigt oxå?

Mvh Jimmy

desert, jag hade velat ha alla måtten på däcken, t.ex. 195/50 R15 så kan man räkna lite på om profilen stämmer på dina 19" hjul.

/Fredrik
Visa användare
43
Firestoffe
BMW 325 ix Coupé -87
Nyfiken..:!

En som inte vet vad valsning är..?? vad e det ..??
en som inte har koll på allt... hehe =)

// Stoffe

Kör inte fortare än vad du klarar av...!
de
13
desert
328i -00
Firestoffe: Om jag förstått det hela rätt så är valsning när man trycker ut plåten som bildar bilens hjulhus. Detta för att göra utrymmet för däcket större.

Fredrik M: Vet inte vad orginalmåtten i helhet är.. men nån annan kanske vet?

Men nu har jag bokat tid.. valsning på MHStyling på onsdag nästa vecka. Hoppas verkligen kunna åka därifrån med mina 265:or på! ;P

Nah: Du kan väll skriva om hur det gick så snart du kan.. säg att det gick bra!!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.