|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
en seriös mappning klarar oktanbyten utan problem, styrenheten har "adaptions" dvs. den anpassar sig efter bränslekvalitet och klimat samt i viss mån körstil...(genom att i mäta dina lambda värden kontinuerligt) - denna "adaption" påverkar delgas eller "crusing", när det gäller fullgasmappen(arna) (bensin/tänding) & lastmappar ligger ett större ansvar på mapparen i fråga (även om adaptions följer med hit också), 540'an ger drygt 300 hp i ett optimerat utförande, med sport eller åtminståne friska kattar. vanosvarianten ytterligare nån hp. |
|
|
540is: Låter intressant. Vem skulle du rekommendera för en sådan mappning? Ungefärlig kostnad? Problem vid besiktning eller? Hur många Hk skulle jag kunna räkna att få ut ur min 540-årsmodell 02? Vh/ Kermit. |
|
|
Besiktning nej inga problem, även samtliga diagnosfunktioner fungerar som vanligt. jag skulle rekommendera mig själv :-), eller Claus på Turbocenter i Sthlm, som jag har fullt förtroende för, PM'a för vidare info. jag kan inte lova några effektsiffror, alla motorer är individer. men en effektökning på 5-7% är sannolik på den motorn. |
|
| 540is: Okej, då vet jag på ett ungefär. Skulle gärna vilja ha mer info samt ev. kostnad. | |
|
540is: Min e-mail finns i användarprofilen :) Vh/ Kermit. |
|
| 540is jag vill också ha mer info och pris min mejl är....sead540@hotmail.com MVH | |
|
såg att det fanns alpina b8 med v8 på 4,3l tror jag att den är på och har 333hk. då borde ju 4,4l få upp ditt utan problem eller? Undrar vad som är speciellt med den motorn? MvH Bmw 4-ever |
|
|
4.6 liter är B8'an (och B10 V8) på den har 1mm till i borr jämfört med 4.4'an (BMW använde sedermera detta block i X5 4.6IS) Tror faktist Alpina byggde en 4 liters version (M60) också för B10 V8 E34 ? den har även andra kammar, ventilfjädrar, blueprintade toppar, grenrör, samt - givetvis programvara. |
|
|
Alpina monterade 4,0 liters M60 V8 i E36, E34 och E32, 315hk/410Nm "313hk i B8", i få exemplar; B10 4,0; 45st B10 4,0 Touring; 4st B11 4,0; 7st B8 4,0 Limo och Coupe, en siffrigt antal har jag för mig, alla till Japan? Mvh Stephan |
|
|
En liten reflektion Den som har mycket vill ALLTID ha mer:) Hur många inlägg har man inte sett där ägare av M5:or 540 osv bara frågar efter mer hästkrafter, mer bara mer hela tiden. Äh jag ska nog hålla tyst jag funderar på att byta upp mig till en 540 E39:) |
|
|
stephan: Eftersom b8 e36 har 245kW så borde det bli 333hk eller harr jag räknat fel? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Länk Vad står det på kåpan? 4,??? och endast 27st tillverkade. MvH Bmw 4-ever |
|
|
Det här har jag hört på omvägar, källa ett team som kör racing med E30 med V8:an: Extraktorgrenrör ger +30 hk. Så dåliga är original grenrör. |
|
|
peter78w; Den modellen jag nämner är den relativt okända B8 4,0 och den har 313hk, den betydligt mer kända B8 4,6 har mycket riktigt 333hk och 470Nm, medan B10 4,6 E34 har 340hk och 480Nm. Mvh Stephan |
|
|
Jag tror B8 hade lite färre HP än B10 (4.6or) för att det var dåligt med plats i E36'an för grenrören. |
|
|
jag kör 95 hela tiden och jag märker ingen skillnad mot när jag tankade v-power "When GOD made the 540 he blew in the REMUS trumpet and i became the king of the road" |
|
|
540IS, du har powerpost. Skulle även jag vilja få lite mer info, behöver man vara på plats eller går det skicka DME för jobbet ? ///Mvh Sibbe Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.