AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.791

Pappigt ljud i bmw 330ci, E46

Sida 3 av 3
OK, CAN-bus låter ännu värre, används mest till säkerhetskritiska system i bilarna. Har inte hört att man använder denna bus till styrning av stereo, även om det teoretiskt är möjligt.

FP
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Nej inte jag heller , men en säljare från Brl sa att de används i bilar från 04 opel , saab , mercedes , bmw mm..

Nästa vecka vet jag bättre , för jag ska försöka med montera in nya stereo prylar.. Lite närvöst känns det i magen om det inte funkar som det ska.

Det skulle va så som det var förr att det gick enkelt att byta till det stereo prylar som man vill ha i bilen.. Orginal stereon i bmw är i min mening de sämsta som finns för de pengar de vill ha för de paketen..

Mitt råd till alla som köper en nu BMW hoppa över stereo paketen !

Nått som våre skoj veta är det någon som lyckats bygga ljud i nyaste modeller ?
sp
251
speedy68
118i-06 sparkling grafit
Ascab säljer CanBus i sverige och har till alla märken.
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Hewi: Tackför svaren, dock blir jag lite fundersam på vad för system jag ska satsa på då, om inte UP6 passar in "perfekt" som någon innan sade. (6.5")

har du något tips på framsystem? samt ett par bra koaxialer som man kör i hh?

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Jag skrev inte att UP6 inte passar fram eller att du inte skulle köra med dom.
Ang koaxialer bak så vet jag inte vad det är för strl på original uttagen så därför kan jag inte rekommendera ngt dit.
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
okay

Men jag har ju diskanter sitter i sidorna bak...vore det då i nte bättre att ha 2vägs system bak också?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det får du bestämma själv , om du tycker om att det kommer lika mkt ljud bakifrån som framifrån så kör då på UP6 även bak men generellt sett så brukar man vilja att det låter bäst fram och att ljudet kommer framifrån och då kan man sätta billigare högt bak som rearfill(skall spela så lågt att man bara märker att de finns när man stänger av dom) och lägga mer pengar på framsystemet.
dj
309
djstiv
M3 3.0 -94
Sant det du säger. Men eftersom jag tänker köpa mig UP6 fram, så kan jag lika gärna göra det bak också. Och sedan skruva ner lite på baksystemet, så får jag det som en rearfill, och då även ett bättre ljud för bakpassagerarna!

Dock väldigt tacksam för alla svar jag fått av dig! ;)
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Lyfter denna tråd. Hur gick det med UP6orna håller just nu på å installerar UP6or i min coupe och håller på att bli tokig! Har någon tipps på hur man skall fästa 6,5" elementet?
Hawar
Det ska väl finnas ngn typ av adapter för det ändamålet
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
CAN-busavläsare bygger vi på mitt jobb
nån som vet exakt vilken storlek det sitter i dörrar/fötterna på min e36:a?
Zt
399
Ztefan
520dT M-Sport F11 -12
Jag tycker mig ha läst om flera som kör me UP6, så nån borde ju veta hur man skall göra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.