|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
okej min bil e ju relativt lik din fast ja har m52 motorn på min sitter det 2 st och köper man dom från bmw så står det inte bosh på dom, men det va la tur att det inte stämmde då för dom kostar 1700kr st =( lycka till me bilen zacke |
|
| de va därför de inte stämde riktigt serdu! | |
|
ok... men har någon här bytt vanos kedjan/stora kamaxelkedjan nån gång? måste toppen ur eller Hela motorn eller bara lossa på bröstkåpan? brukar någon annan komponent vara sliten (bilen har gått 25kmil...) tckar för svaren |
|
| tjena jag har bytt vanos kjedjan på min den började låta när man varvade upp å släppte hörde man ett rasslande ljud.den kommer man åt från bröst kåpan | |
|
men man måste lossa på kylaren och remhärvan oxå? samt stora bulten framtill på veven? hade nog kul med en m30 motor och byte av kamaxels kedja... :( |
|
|
Lika på min 325-93 När den är kall så känner man inget ryck, När jag kört bilen varm och går på tomgången så går den från ca. 300rpm ända upp till 2000rpm? någon som kommit fram till någon bra lösning vad det kan vara för fel? mvh Sylwe |
|
|
Sylwe: Läser du hela tråden så finner du säkert någon lösning på ditt problem. Mvh Anton |
|
|
jo försökte komma fram till något vettigt svar =) ska testa me soppa filter å nya tändstift idag tänkte ja |
|
|
nu har det löst sig,testade byta stift men blev inge bättre,så kollade lmm å det visade sig att någon mindre begåvad tidigare ägare hade dränkt in openair filtret i fel å för mycket olja så lmm var dyngsur... gjorde rent den å nu går bilen bra igen. =) |
|
|
Sylwe: Vad bra att du hittade felet.. Luftfilterolja är inget som lmm mår bra av precis. Vad tvättade du lmm´n med? Själv använder jag avfettning, trasa och tops. Kan tillägga att jag heller inte kör med filterolja ;) Mvh Anton |
|
|
körde med rengörnings spray,typ liknande man har till bromsskivor den dunstar bort efter en stund, vågade inte pilla på själva mät delen,torkade resten med en trasa,har gjort rent filtret nu å ska ha på "rätt" mängd olja,räcker ju med en hinna,inte som nu.INDRÄNKT! =( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.