|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
| men kolla upp tändhattarna noobs! | |
|
Mitt problem är likartat så jag startar inte någon ny tråd... än... Vid två tillfällen den senaste veckan så har bilen stått på tomgång några minuter. När jag sedan ska köra iväg så har den tappat orken, jag måste trycka mycket mer på gasen för att den inte ska orka dra iväg utan att dö. Så snart den kommer upp i fart så går den bra på alla varv. Men stannar jag vid rödljus så har den tappat orken igen. Efter några mils körning så funkar allt som det ska på tomgång. Lambdor bytta - 2.5år sedan(BMW original) Tändstift bytta - 1 månad sedan (BMW original) Bränslefilter bytt - ca 2månader sedan (BMW original) MVH /Jonas BMW CS #5871 Min pärla: Länk |
|
| Jag har samma problem med min 325-93,accelerationen kommer liksom stegvis och det är inte rätta kraften i den längre,har varit vid bmw och kollat felkoder och det finns inga.....Har nu bytt under ett års tid: bränslefilter,luftfilter,stift,alla spolar,luftmängdmätare,kamaxelgivare,lambda,annat avgas....och felet kvarstår,haha! Ska snart köpa vevaxelgivare med bara för att det är kul å gynna den lokale bmw-handlaren....men skam den som ger sig,en vacker dag så kanske felet avhjälps..... | |
| tja nu har jag provat ett tag å kört på v-power samt 98 oktan den går mycket bättre men är inte riktigt nöjd den rycker lite än så problemet kvarstår.har bytt delarna som ni ochså bytt. va frustrerande å inte hitta felet..........ska byta tändhattarna får vi se | |
| hacke65: berätta gärna hur det gick när du bytt tändhattarna, ska även jag byta dom troligtvis ihelg. | |
| Vill bara påpeka att jag hade ungefär samma fel på min bil. Lämnade in den på bmw och efter felsökningen hittade dom två givarfel. när de bytte dom så gick bilen perfekt. Har för mig att den ena givaren satt vid insuget och den andra på systemet. Vill påpeka också att bilen hade en tendens att dö vid tex rödljus och att tomgången pendlade på låga varv. känner ni igen er??...eller e jag ute o cyklar | |
|
Jag har ungefär samma bil, säg att du kör på 2:an, ger fullt så tvekar den, rycker iväg, surar igen lite grann för att sen skjuta på lite igen. Den går inte bra förräns man varvat ur den 2-3 gånger. Men då blir det ändå det där efter 4000, den suckar till före den ger fullt och man känner att den ibland drar till bättre. Känns tråkigt när man vet att bilen kan gå så mkt bättre :( Tänkte skriva ett nytt inlägg men sökte och hitta denna tråden.. Bilen i fråga är en 525 Vanos -93 Beemer, a way of life. |
|
|
Oj, det skulle såklart stå "jag har ungefär samma problem" Beemer, a way of life. |
|
| tja jag får inte nya hattar förän måndag så jag återkommer | |
|
bra beskrivning TP_! men vad ska man göra åt detta?? mvh |
|
|
Inte en susning Anton, men vi får se vad hacke65 får för resultat på måndag! Beemer, a way of life. |
|
|
hellu.. verkar som jag har fått ett liknande problem.. tvättade bilen i förmiddas o var ute o crousa en sväng efter det.. bilen gick skit bra som vanligt.. MEN nu när jag skulle åka iväg så går bilen jävligt oroligt på tomgången och sen när man vill dra iväg så söver den sig... håller man gasen jämnt så går den jämt o så.. va sjutton har hänt? på 4h.. //Filip |
|
| Som sagt så tror jag att det kan va en eller flera givare d e fel på o behöver bytas ut. för d verkar som många klagar över tomgången, börjar tyvär misstänka att d kan va ett vanligt förekommande fenomen på bmw oavsett vilken typ lr modell d e .. | |
|
Jag ska nog iaf dra åstad och inhandla nya stift imorrn.. Har aldrig bytt sedan köpet (korkat jag vet). Känns inte som att det är lamda-sonden då bilen kan gå bra någon gång då och då... Men är lambdan en slitagedel? Isf skulle man ju köpa den med... Mvh |
|
| sir anton.har en fungerade lambdasond liggandes om du vill prova | |
|
Men min tomgång är perfekt! Beemer, a way of life. |
|
|
hacke: tackar det vore kanske bra, men var bor du? TP_: Är inte heller missnöjd med tomgången... Mvh |
|
|
plockade bort mitt sportluftfilter och kollade.. man hör verkligen att den "söver" sig själv på tomgången.. går jätte ojämnt!.. blir samma effekt om jag sätte handen för insuget.. svouuph.. så håller den på o dör.. WHYYY!! =) |
|
| till sir anton.jag bor i södertälje själv då? | |
|
spjälllägesgivaren? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.