|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
...är det någon av er som provat sök-funktionen...som jag föreslog för nästan ett halvår sedan i denna tråd...? Vissa kan klara problemet (åtminstone en tid) genom att "fetta in" låstappar mm (ev be BMW göra detta), vissa räcker det inte för, då är det högst troligt centrallåsmotorn som måste bytas, ett antal Autopower-medlemmar har redan gjort detta. Om jag minns rätt kostar det ca 3000:-/sida.. / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| jag har använt sökfunktionen... det har inte med en eller två dörrar o göra. Tror inte att smörjning hjälper på min bil. Lampan tänds men inga dörrar låses upp. Om det finns en tråd som kan förklara vad det är för fel så kan väl du hitta den åt oss...UFO | |
|
OK...jag gör ett försök :) Länk Länk ...i trådarna ovan nämner flera personer att de bytt centrallåsmotorerna (eller "kistorna")... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Jag hade precis samma fel som pjotor beskriver på min 328 -98. Jag har bytt en slags elmodul (ljusmodul tror jag den heter) på servicen, de fick vid servicen upp ett felmeddelande som visade att felet fanns där. Någon tusenlapp kostade det, men sedan dess har det fungerat i 3,5 år utan att krångla en enda gång. Lätt som en plätt. |
|
| ufo, visst har dem liknande problem men det är inte SAMMA problem, jag har läst alla länkar många gånger men ändå inte hittat svaret pga att det beskrivs minst 5 skillda problem i dem länkarna så jag vore tacksma om du lämnade oss i den här länken i fred, med VÅRT problem. Tack | |
|
OK, jag tyckte bara att felen var ganska lika...det handlade ju generellt sett om att centrallåset inte öppnade sig på den ena eller andra dörren...så jag försökte hjälpa till med information om liknande problem. Men efter detta inlägg ska ni få vara ifred. "Kallemero" här ovanför har ju löst sitt problem som var "...precis samma fel som pjotor beskriver på min 328 -98.". / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
| Kallermo! Så du menar att dina dörrar inte öppnades alls men dom gick att låsa? | |
| kallermo, tror du du kan ta reda på exakt vad den hette? | |
|
Körde en sån där felsökning idag på min 320. Det som är fel i min är nått de kallar grundmodul. Så de kommer att byta den och förhoppningsvis så blir mitt lås friskt igen. Kostnad ca 3900kr (2900kr modul + 1000kr jobb) |
|
| Det är bara att byta låskistor. Ni behöver inte debattera längre... Sök inlägg tyckte någon...så rätt så rätt. | |
|
Hallo...hade eller rättare sagt har samma fel på min e46:a. Jag lämnade in den för runt 3 månader sen och då byttes grundmodulen gick på runt 4 papp. Nu så har felet uppstått igen och då jag idag hämtade den från servicen så sa dom att dom tror att det är centralmodulen vet dock inte vad den kostar att byta men dom skulle återkomma med det. Tänkte att detta kanske är svar på just det här problemet...dyrt och inte roligt. |
|
| återkom gärna,,,j-a skitfel. | |
| Hej jag har nu fått samma problem på min 320d -00, Är det någon som vet om låset slutar fungera på alla dörrarna om felet sitter i en dörr eller är det bara den dörren som slutar fungera. | |
| Math: Lite svårt o säga, om ditt fel är likadant som mitt så gäller det alla dörrar. | |
| Math: Lite svårt o säga, om ditt fel är likadant som mitt så gäller det alla dörrar. | |
|
Ok, har varit i kontakt med BMW nu. Ska klargöra en grej först, när jag först lämnade in den så var det för byte av kombi instrumentet (lite elfel avseende blinkers taklucka osv.). På torsdag ska dom byta grundmodulen för att lösa problemet jag har med mina lås (det som dom fick felmeddelande när dom kopplade upp sig mot bilen) detta kommer att kosta 3670:- inklusive arbete. Tycker inte att det är så farligt...hoppas bara att det löser sig med det här. Det som känns lite sjukt är att den funkar kanon ibland...som nu, den har funkat felfritt i ungefär en vecka, men vill man att det ska funka jämt så får det väl bli så. Ha det bra ! |
|
|
Chavezzito, varför byttes kombi instrumentet första gången? Var det fel på det? Eller chansade dom bara med det först? Du får gärna höra av dig och tala om om det fungerar felfritt när du bytt grundmodulen. |
|
| Jag var och skruvade loss en beg grundmodul på skroten i går och tryckte i, och fantastiskt nog började låset att fungera ingen, innan hade det helt lagt av, men nu indikera instrumentet att bakluckan är öppen vare sig den är det eller inte. på Bmw sa de att man ev måste programera om grundmodulen till min bil, ska göra det imorgon(onsdag), hoppas det fungerar det hade ju sparat en del slantar. | |
|
Pjotor: Kombi instrumentet byttes på grund av att mina blinkers lekte lite för sig själva, dom funkade ute men det blinkade inte inne i bilen eller lät och så ville inte takluckan stänga sig ibland (väldigt irriterande när det regnar). Sen så chansade dom på att det med låsen skulle lösa sig med det och det gjorde det inte. Jag återkommer när jag har bytt grundmodulen fast det blir lite svårt att säga att det funkar direkt med tanke på att bilen låste upp som det skulle idag...får nog även återkomma om ett par månader när jag har fått prova det en längre tid. |
|
| På min bil 328- 99 uttagen 00 så funkar förarsidan utmärkt. Har dock inte provat att trycka på öppna knappen 2 ggr. Den kan ju vara inprogrammerad så. Men inne i bilen finns en knapp som man kan låsa dörrarna innifrån trycker jag på den 2 ggr så öppnas alla. Första gången är låsa antar jag och nästa gång öppna. Får kolla upp det där tills våren när kärran ska ut igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.