|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
har problem med centrallåset på min 328 e46. Det fungerar ibland till 100% och låser upp samtliga dörrar men ibland inte alls...trycker jag på knappen så händer det ingenting, det kan höras ett litet ljud men ingen dörr låses upp eller så låses endast förardörren upp. däremot fungerar låsknappen alltid och blinkerserna blinkar precis som dom gör när man låser. Får samma resultat när jag försöker låsa upp med nyckel. Det går inte heller låsa upp med knappen som finns i bilen eller genom att dra i handtagen innifrån bilen. Så passagerarna blir kvar utanför =( Någon som har samma problem eller vet vad felet är? Finns det något relä som kan varatrasigt? Jag har använt sökfunktionen! | |
|
kom igen! någon....ved är det för fel??? antingen händer ingenting eller så låses enbart förardörren upp. Enstaka gånger låses alla dörrar upp men inte 2ggr i rad om man låser och fösöker låsa upp igen. |
|
|
Sök...exvis "centrallås AND E46"... / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
|
Jag har problem med min passagerar dörr. den låser sig fint men låsa upp den fungerar kanske var 5 gång. så skall lämna in den den 3 maj..så då bör jag ha svar. mvh martin Länk |
|
|
felet är låsoljaan! man får inte använda låsolja på e46:an Det finns 3st mikrobrytare i dörrlåset. Det gör att oljedamm småningom försätter brytarna ur funktion. Enklast att byta ut centrallåsmotorerna. Lyckas bara en tid med putsning... The perfect Drive! |
|
| Har precis samma fel på min 330! Ibland så funkar det perfekt..när det är blött ute..då brukar det där jävlas..är det soligt och fint så funkar det alltid perfekt. manges: Humm..vet inte om föregående ägare har använt låsspray. Vad kostar en centrallåsmotor då? Låter som nått väldigt dyrt. Måste gå och ordna på annat sätt? Väldigt jobbigt problem det där. | |
| Nå? Ingen som har några ideer? | |
| Jag har haft samma på min 00:as e46 318.. Felet sitter till 99% i kontakterna mellan dörrarna och stolparna, lossa skruven med en 8:as ringnyckel sen drar du kontakten uppåt så lossnar den, smörj ordentligt med nån bra spray för el, gör lika på alla kontakter, sen smörjer du alla dörrlås och se även till att smörja vajern till tanklåset för den brukar börja gå tungt | |
| Glömde säga att felet uppstår pga av det kommer fukt in i kontakterna, så det ska vara en fuktdrivande spray, sen finns det små plastknoppar i dörrsidan som man lossar för att smörja, hör av dig om du det är nått du undrar över, lycka till.. mitt lås funkar klockrent nu å det har det gjort ända sen jag fixade kontakterna, kan tilläggas att bmw själv erkänner att det är problem med lås som fryser på vintern.. | |
|
kurbits...sitter kontakterna vid gångjärnen i dörren? vad är det för små plastknoppar du menar? tack så länge |
|
| Ja stora svarta kontakter är det, även om dom ser hel och ren ut så ska man inte luras av det, bara att ösa fulla kontakten med en bra spray, såg att jag skrivit knoppar, ser ju mer ut som lock, om du öppnar dörren så är det alldeles där låset sitter, det finns 2 eller 3 svarta lock ett ovalt och 2 små runda. Ta lös dom å spraya in där, tanklocket kommer du åt från bagaget, ta lös innerklädelsen på den sidan så ser du vad ja menar | |
|
Har srayat kontakterna nu men det var inte det, har fortfarande problemet, men har upptäckt en ny sak. Låsa fungerar alltid och låter precis som det gör när man låser men,,,, När jag trycker på "lås upp" när jag sitter i bilen så hörs det ett lågt (klickande eller tickande) ljudet kommer från handskfacket där säkringarna sitter ungefär. Någon som vet om det finns något relä eller nåt annat där som kan vara fel. |
|
|
min 318 -99 E46 går att låsa men sällan låsa upp Var det någom som löste problemet |
|
| inte jag, men det verkar bara strula när det är varmt ute | |
gretzky |
Har en kompis som har liknande problem med sin e36, kan det vara liknande bekymmer? dieseldoris |
gretzky |
Har en kompis som har liknande problem med sin e36, kan det vara liknande bekymmer? dieseldoris |
| Har EXAKT samma fel på min e-46 touring. Går alltid o låsa och öppna bakluckan från nyckeln men inte låsa upp. Blir tokig ibland. När jag försöker låsa upp tänds bara lampan, låser jag direkt släcks lampan. Vad är felet???????? HJÄÄÄÄLP | |
| Jag ska ta min på en sån där datordiagnos för att se vad det är som gör att mitt c-lås jävlas precis som ert. 950kr tror jag de skulle ta för den kollen i Umeå, känns rätt dyrt för att plugga in en dator i bilen och få ut några felmeddelanden, men men förhoppningsvis så får jag vet om det är centrallåsmotorn eller något relä som är trasigt. | |
| Blev tipsad om att prova att spraya siliconspray på tappen som sticker upp i dörren. Om låstet bara går trögt så skulle det hjälpa om inte var var det bara att börja byta delar :( | |
|
Har precis samma felpå min 323a 00a blir snart vansinnig.. om nån löser problemet snälla skriv hur hade vart guld värt :-) |
|
| Idag är det regnigt och blött ute. Och då jävlas så klart låset. Nån som kommit på nått vad man ska göra? Blir tokig på detta..tjejen fick hoppa in från förarsidan idag..fick inte upp låset nå. Kändes inte som nån bmw kvalite då direkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.