|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
| Kanske kanske att man får hem systemet i veckan.. ´pallar inte att vänta längre snart :P | |
|
Har fått hem mitt system nu.. Det är rent jävla helvete rent ut sagt att få bort pinnbultarna ifram.. måste ta till svetsen och knacka ur dom, fastrostade någe grymt! Lill Anders: Hur fick du bort dina bultar? |
|
|
Bultarna gick av så det blev till att köra på med gas svetsen..värmde på lite sen var det bara att knacka ur dom gamla. Systemet sitter nu på plats iaf och det låter någe överjävligt fint! =) Upplever bilen något vassare på högre varv. Jag är grymt nöjd! |
|
|
Carlee: Skaffade du endast slutburken eller catback paketet? |
|
|
itouch: Jag köpte catback systemet med soundpipes och racesound på slutburken. Det låter riktigt härligt :D |
|
|
Grymt. Jag står också på den tanken nu. Men catback systemet innehåller soundpipes både slutburken antar jag? Jag tycker min låter rätt grovt original, och ger ifrån sig ett bra ljud. Blir det mycket bättre med detta systemet? |
|
|
itouch: Om du ska ha ett catback system så "måste" du köpa soundpipes(2,295kr) och slutljuddämpare(från 5795kr). Det finns inget färdigt catback system vad jag vet som man kan välja utan det får man sätta ihop själv. Jag beställde som sagt soundpipes för 2.295kr och sen slutdämparen 2x76mm för 5795kr. På slutdämparen får du välja vilket ljud du vill ha på den, antingen sport eller race, jag valde race. Länk Ljudet blir du inte besviken på =) Ljudnivån skiljer sig inte mkt ifrån ditt originalsystem när du tex ligger och kör landsväg. Vilket jag tycker är väldigt skönt.. Det är när du gasar du hör skillnaden. :) |
|
|
Hur är skillnaden? Blir bilen helt enkelt roligare att köra pga mer racekänsla? Ger den ifrån sitt ett racigare ljud än original? Tack för snabba svar. |
|
|
itouch: Jag upplever bilen snäppet vassare på framförallt högre varv med Eisenmann systemet monterat. Vid nedväxlingarna så bluddrar det riktigt härligt =) Ljudet du får vid gaspådrag går inte ens att jämföra med original. Du blir inte besviken på systemet, det kan jag lova .:) |
|
|
Hej! Funderar på att köpa ett Eisenmann 'Sound-rohr' som det heter och motera på 330c -01 passar det ihop med org. eller måste man kapa och svetsa? Någon som vet? |
|
|
Hej! Antar du kommer att på gör en del jobb själv. Det är röret för 895kr du syftar på va? |
|
| Precis. Om det passar utan större ingrepp och ljudet blir lite vassare så är det ett billigt :) | |
|
Monterade Eisenamnn 2x70 "Race" på min 323Ci i somras, är mycket nöjd! Dock får det väl bli ett ljudrör till våren. Länk |
|
|
Hej alla! Fick mitt Eisenmann catback-system (race) idag och tänkte påbörja monteringen nu i helgen. Jag har ett några frågor som ni som redan monterat detsamma kanske kan ge era synpunkter på? 1. Kan man rädda dom två packningarna som sitter på originalsystemet mot "kattarna" och återanvända dom eller skall jag beställa nya innan jag påbörjar monteringen? 2. Bör jag byta ut gummiupphängningarna till slutdämparen också? Eller är det bortkastade pengar? 3. Är det nån som har lyckats rädda bultarna som fäster mot "kattarna" eller är det bara att köpa nytt? Vilken dimension och längd ska det vara i så fall? Tack på förhand! _________________ Tobias Andersson |
|
| Är det någon som skulle vilja byta, eller har planer på att införskaffa ett eisenmann, så har jag det på bilen nu, har inte rullat mycket, plus att jag har soundpipes (läckert ljud =) pma isåfall | |
| bytte på min idag med sound rör .....fi fan för det där jävla pinnbultarna på grenröret !!!!!!!!!!!! fick fan borra ur dom till slut .......men jävlar sikket gottljud det blev !! o ett stort TACK o STORT plus till xerius-racing mkt trevliga o handla med kan rekomenderas !!!!! | |
|
Vet inte om denna ganska roliga film med en M6 utrustad med Eisenmann har postats innan i denna tråd? Länk |
|
|
Fick mitt i veckan ser riktigt nice ut!! Har ej mont ännu men de kommer! Köpte av stylabilen.se å riktig nöjd me servicen. Vet nån eller har nån 2#76mm och M-paket om man måste kapa nått i stötfångarn?? |
|
| ja har 76 mm men det passar som handsken behövde inget göra | |
|
Nu har jag haft mitt system monterat i några dagar och det låter riktigt fint. Monteringen gick bra utan större problem. Jag köpte nya packningar mot kattarna och alla gummiupphängningarna på BMW innan jag påbörjade monteringen. Lyckades faktiskt rädda dom gamla pinnbultarna, tack vare en gassvets.... annars hade det aldrig gått. Monterade med nya rostfria muttrar. Passformen är riktigt bra, inga konstigheter. Har 2x70 på min bil utan M-paket och jag monterade 2 brickor på bakre upphängningen annars låg rören mot plasten bak. Nu är det ca 5 mm mellanrum vilket borde räcka tror jag. _________________ Tobias Andersson |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.