|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Ommm. De går som sagt inte att göra det rättvisa på film. I verkligheten låter det så jävla grymt. Får man fråga vad du fick för bud på bilen? Känns det som att den infon filmerna jag la ut hjälpte dig i ditt köp? Simma lugnt så länge//Lill Anders |
|
|
Infon du la ut, hjälpte otroligt mycket. Ska kolla om jag inte kan filma lite själv nån dag och lägga ut. Men filmerna, dom gör ingen rättvisa...hehe Anders, du har raka rör som mig hela vägen nu va? Ingen katalysator??? |
|
|
Som jag har uppfattat de så sitter katten längre upp mot motorn efter flänsarna. Den är inte alls stor lite grövre än vad de vanliga rören är. Det sitter alltså orginal tre dämpare. Se bifogade bilder. På den nedre bilden ser du var du ska titta för att lokaliser katten. Länk Länk Mvh lill Anders |
|
|
Japp nu känner jag igen mig. Otrolig nöjd är jag. Anders du har pm. |
|
|
Oki. |
|
|
Lill Anders: Kör du med 2x76mm på slutdämparen? |
|
|
Japp. Ja kör oxå med (racing) som val för ljudbilden. Jag tycker att 76mm är lagom för att själva godset som utblåsen är gjorda av är väldigt tunt. Jag tycker att det blir lite väl vulgo för min smak med 83mm, men smaken är som baken. ciao // Lill Anders |
|
|
Lill Anders: Okej. Var du tvungen att bearbeta/skära i bakspoilern nånting? |
|
|
Nej det behövs inte om man som jag har m-paket (spoilerpaket). Det du kan göra är att sätta två eller tre brickor på den ena skruven som håller upp ljuddämparen där bak. Detta för att inte systemet ska ligga ann mot plasten i spoilern. Ändrören kommer någon millimeter längre ner då. Har du inte m-paket kan du måhända göra visa modifikationer, men jag är ej helt säker det kan funka utan oxå. //lill anders |
|
|
Jag har postat en bild som kanske visar hur jag menar med de bakre skruvarna och hur rören kommer längre ner. Länk |
|
|
Okej. Jo jag har också M-paketet som tur =) Läste på xerius-racing att man var tvungen att skära i bakspoilern om man skulle köra på 2x76mm eller större men det måste vara om man nu inte har m-paketet.. |
|
|
Det stämmer nog. Som sagt ingen bearbetning behövs kör på med ett par brickor på den högra skruven om man tittar bakifrån bilen. Det kommer att bli kanon bra. Blev du någe klokare med hjälp av bilden? lill anders |
|
| Jodå, jag förstår hur du menar. | |
|
Lill Anders> Väntar på mitt Eisenmann system nu! =) Valde precis som du racesound på slutdämparen.. Lägg gärna upp bilder på hur det ser ut med slutrören tillsammans med bakspoilern. |
|
|
Då måste jag få grattulera till ett bra val. Klart at jag lägger upp lite bilder! Håll till godo min gode herrre. Länk Länk |
|
| Tackar så mkt! Ser förbannat bra ut! :D | |
|
George.K> Upp med bilder på din kärra också! =) |
|
| Är det samma dimension på originalrören som på Eisenmanns? | |
|
Sorry grabbar, precis hemkommen från USA, har inte haft tid riktigt. Ska försöka. |
|
|
hallo jag tror att de e 2" men ej helt säker ska mäta vid tillfälle. Simma lungt lill anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.