|
Sida 3 av 6
|
|
|---|---|
|
ok, jag får ta ett snack med honom. När jag tittade under bilen idag så såg det ut som att flänsarna satt före katalysatorn? MEN jag kan ha tagit fel på vilken burk som är katten:) För våra system skall väl vara lika... Märkte du någon skillnd på effekten när du monterat catbacksystemet?? Anger Eisenmann någon effetökning? Kanske behövs mera friskluft på insugssidan åxå! George.K skulle väl montera ett i dagarna, vi får höra vad han tycker, OCH hur mycket han fick ge för härligheten... //Leffe |
|
|
Fick ett mail av Jimmy Arne (skönaste snubben) På onsdag så bär det av till Hallsberg, ser fram emot det här väldigt mycket. Jag fick betala 2065 kr för catback rören, sen så har Jimmy Arne en polare som är väldigt duktig på att montera och dylikt, så jag bad honom att göra jobbet åt mig. Det gick så bra så, han får några hundra han oxå. Så det är inte så farligt, tycker jag ialla fall. Mer info efter onsdag, I promise. |
|
|
Så summan blev alltså 2065 + 5795? Läter jäkligt spännande det där!! lill-anders verkar ju väldigt nöjd, ska bli roligt att få höra din reaktion:) Ang montering så får jag nog ordna det själv.... Avstånd Umeå-Hallsberg =73 mil...... |
|
|
Ähh Leffe, lilla avtåndet AB är nog inga hinder =))) Skämt åsido. Jag är grymt nöjd med mitt ljud som det är nu, men mycket vill ha mer, det är ju så, Plus att jag vill ha hela systemet, catback alltså. Leffe, passa på att ringa till Xerius, dom har 10 procent rabatt på Eisenmann Maj månad ut om jag inte har helt fel. Själv vill jag kunna njuta av systemt lite innan jag drar mig iväg till Miami =)) För övrigt, 2065 betalade jag totalt, rabatten inkluderad. |
|
|
Nää för oss norrlänningar "gere bara e stenkast;) Ahh nu hajar jag, du hade redan slutdämparen... my bad... Mitt dilemma är att väghållningssatsen (troligen HR) MÅSTE inhandlas först, orginal fjädring passar ej speciellt bra ihop med 19" :( Och börsen är inte hur djup som helst..... Miami lät jäkligt trevligt! Buisness or pleasure? //Leffe |
|
|
Both!! Om du ska fråga om fjädring så rekommenderar jag RS2, killen kan det mesta inom det kan jag lova dig. Vad har du för 19 tumare? |
|
|
Hallo leffe. Den som du tror är katten är egentligen den tredje dämparen eller den första om man räknar framifrån. Kolla en bt upp mot motorrummet efter flänsarna så ska du se katten. Så har jag fattat det i allfall. Lill Anders |
|
|
Anders tomorrow is the day, kan knappt bärga mig ffs!!!! =)) |
|
|
Ja jag läste de :) Faan de blir roligt. Då är du medlem i klubben. Jag ska göra en film till i kväll. Polarn ska få köra tänkte jag. Skriv här så fort systemet är monterat Lill Anders |
|
|
Självklart, jag ska oxå filma med kamera osv osv. Systemet låter direkt va, det är inte som dämparen där det tar några mil innan det kommer igång? Noobie fråga jag vet, men jag måste fråga =)) |
|
|
George.K 19" M3 fälgar M- paket II Stålgråmetallic Har haft lite disskutioner på forumet ang fjädring, även läst hans inlägg (RS2) och jaa, han verkar veta vad han pratar om:) Har tänkt mig en sänkning 35mm fram och 20 mm bak, HR har en sådan sats som jag e sugen på, kostar runt 7800 kr på styla bilen. lill anders Precis, det var den burken jag såg! Trodde det var katten.... |
|
| Upp med filmen! =) | |
|
Leffe, riktigt snygg kombination. |
|
|
George. K Eftersom att du redan hade slutdämparen så är den redan inkörd. De övriga rören kan jag inte tänka mig behöver någon inkörning. Jag är för övrigt nyss hemkommen efter en liten längre tur och lite filmning. Jag lägger ut filmerna i morn, så håll ut. Jag lät en kompis provköra och han blev helt såld. -Den går ju sjukt bra sa han. -Ohhh vilket jävla sound. Kul att höra. ciao// lill anders |
|
|
George.K Tackar:) Riktigt nöjd faktiskt, men som sagt, störande att den är så jäkla hög fram, verkar vara ett BMW syndrom. Alla BMW bilar jag haft har jag montarat sänkningssats på. Ser ok ut bak, men fram not!! lill anders Du har inga uppgifter om effekten på Eisermann Catback eller endast ljudrör och slutdämpare?? |
|
| Effekt jaa, det skulle vara intressant att veta! | |
|
Då kommer en liten filmsnutt igen. Kanske inte den bästa men i allafall. Länk Vad gällande effekten med catback så måste jag faktiskt säga att jag inte hittat några uppgifter. Det är ganska roande och se människor som skriver att byte av avgassystem gav 10-15 hk. Men i vårat fall så tror jag inte att man kan hoppas på någon större effekt ökning faktiskt. Men jag upplever att bilen känns lite piggare nu efter montaget. Det kan förstås ha att göra med att bilen låter så mycket härligare så att man blir lite lurad av ljudet. Men grymt är det i allafall. Lill Anders |
|
|
Jag tror många vill att det ska vara en effektökning, men jag tror i många fall så handlar det om en "placebo-effekt" By the way snart drar jag mig iväg till Hallsberg, och med tanke på hur din bil låter Anders så lär jag inte bli besviken =) |
|
|
Lycka till med resan och var rädd om körkortet. Det är som sagt väldigt lätt att hamna över laglig fart när man åker 330 :) |
|
|
Nyss hemkommen efter några turer med bilen. Åkte iväg till Hallsberg, va där vid 18.00, monteringen va lite bök (bra om man är två personer på det). Killen som ordna det till mig va jätteduktig. Montering färdig, start, VROOOOM...vilket ljud tänkte jag, drar på gasen lite...känns jäkligt bra. Vilket LJUD! Anders dina filmer i all ära, men LIVE is the shit. Man märker skillnaden i ljud, inte att det är så MYCKET högre, utan när man drar på gasen lite, då låter det mycket härligt. Inne i kupen så va det ine så farligt, om jag ska vara ärlig. Polarna blev helt ställda när jag kom med bilen, dom digga det. Men men, vi får se hur länge vi behåller bilen, fick ett bud på den idag... TRIST, men sant... Anders, upplever du ljudet som jag gör det? =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.