AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
15.579

Eisenmann+soundpipes (ljudrör)

Sida 2 av 6
Japp de är bolt on!

Avgasklammer, avgaspasta, lite verktyg och ett par extra hjälpande händer så blir det hur bra som helst.

Låter kanon! Upp med ljudfilerna!!! :D Kan inte vänta längre..haha
Ge
639
George.K
330ci - 02
Anders. självklart kan jag skicka bilder. Men det är lite dålig kvalite, men ge mig din email så skickar jag dom mer än gärna.
nu ska vi se om filmerna funkar. Här kommer ett test på före montaget och ett efter.

Länk

Länk

Det ska funka! Jag har provat länkarna och det går som en dans.

Hoppas att det är till belåtenhet.

George. Min adress är anders_se80@hotmail.com ditt kan du skicka bilderna på din pärla om du har lust.

//lill Anders

Tackar så mkt för filmerna! Funkar hur bra som helst. Kanon bra!

Hur pass stor är skillnaden ljudmässigt inne i bilen? Tex vid landsvägskörning..
330 är orginal, relativt tyst inne i kupen. Med det här systemet så går det att förnimma en viss ökning av ljudet inne i kupen när man kör på femman i en uppförsbacke. Alltså det blir ett dovare ljud än orginal. Men om du är rädd att det ska bli ett störande ljud? Om jag får säga vad jag tycker så upplever jag inget störrande alls. Det är så himla svårt att beslriva. Men jag har en filmsnutt då jag sitter inne i bilen och filmar men jag tror inte att det ger en rättvis bild av det hela, men jag lägger ut den än då så får ni väl avgöra. Ni får ursäkta att det inte blev så lång tur men en buss kom ivägen. Jag ska göra en bättre film till veckan. Då ska ni få höra..

Länk

//lill Anders

Låter kanon! Svårt att höra egentligen kanske.. Men vad jag kan förstå så är det ingen större skillnad inne i kupen. Lite får man väl givetvis räkna med, det är ju trots allt ett sportsystem man sätter dit. =) Jag trodde faktiskt att det skulle låta mer iochmed en ljuddämpare bara..
Ge
639
George.K
330ci - 02
Ok.
Jag kunde inte hålla mig, så jag mailade Jimmy-Arne på Xerius-Racing och sa att jag oxå ville ha catback.
Så den 21:a Maj så åker jag upp till Hallsberg (förhoppningsvis) och drar på systemet.

Sen får jag utvärdera detta här. Men på Anders bil lät det grymt.
Välkommen in i gänget George. Du kommer garanterat bli nöjd.

Vi får dra ihp en liten träff kanske?

Idag kommer 19 tummarna. Jag lägger ut lite bilder på montaget i veckan. Vad tror ni om att måla bromsoken mattsilver? Jag har sett det på några bilar och jag tycker att det ser ganska fräscht ut.

Ge
639
George.K
330ci - 02
Thx, ska bli intressant detta.

Hade oxå planer på 19 tum, men jag ska lägga dom pengarna på annat roligt istället.
Najs! Jag får hem mina 19 tummare vilken dag som helst nu =)
Ge
639
George.K
330ci - 02
Vilket märke?
=)
BBS vart de =)

Nån här som funderar på att köpa BBS fälgar btw? Har mejladress till en kille som tar hem ifrån Tyskland till grymt bra priser.
Ge
639
George.K
330ci - 02
Challenge?
Lemans?

Maila mig gärna på the_shadow6@hotmail.com
BBS CK vart de. Challenge är för vanliga och Le Mans är för dyra för mig. :P Tycker att CK är snyggare än Challenge också.

Ville du ha mejladressen?
Ge
639
George.K
330ci - 02
Si senor por favor.
George.K:

Nu så! =)
Le
169
Leffe75
Audi A4 2,0 TFSI Quattro avant -09
lill anders:

7600 för allt??
Lätt för billigt om man skall gå efter deras prislista...
5795 kr (2*76 mm)
2295 kr (Ljudrör)
895 Kr (Ljudrör)

Summa: 8985 kr

Funderar på slutdämparen men har efter diverse läsning här på forumet förstått att det är värt att köpa ljudröret (det billigare för 895 kr)), nu blev jag ännu mera kluven, om man kanske skall lägga till 2295 kr till när man ändå beställer och få det sk catback systemet.....

//Leffe
Hallo Leffe. När jag sa att jag ville ha ett catbacksystem så räknade Jimmy ut ett paketpris på allt som följer i ett sådant system. Alltså slutdämpare (race) mittenrören (ljudrör) och de sista rören som ansluter mot katten. Ring och prata med Jimmy på xerius-racing.se så fixar han nog ett bra pris. Jag tycker absolut att det är värt de. De är ju synd att behöva kapa i ett system som det inte är något fel på. Det är mycket enkelt att montera ett catback, det är vad man brukar kalla bolt on.

Hälsningar// lill Anders

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.