|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ett par hus bort från mitt bor en maskiningenjör som arbetar på Volvos motorfabriker (lastvagnar) här i Skövde. Genom utbildning och yrke har den professionella bakgrunden till det specialintresse hos honom som ockuperar en av hans 2 garageplatser - en BMW Z4 M! Jag har fascinerat tillbringat många och långa diskussionsstunder tillsammans med grannen och hans lilla men ack så monstruöst kraftfulla BMW. Då jag för drygt 1 år sedan köpte mig min första BMW (från att ha varit SAAB-förare i många år), förvisso en "arbetsvariant" av en BMW, har jag kommit på mig själv med att börja studera böcker och webb om BMW i allmänhet och då om e34 M5 i synnerhet. Notera att jag inte är någon "mekaniker" eller på annat sätt "bilexpert", jag arbetar som systemutvecklare och anser mig inom det praktiska området någorlunda duktig på att snickra och tapetsera, men jag kan inget praktiskt om bilar mer än att tvätta, polera & vaxa, byta torkarblad och städa dem. Jag har försökt läsa allt relevant i ämnet "e34 M5" på detta fantastiska forum, på webben och även vissa böcker. När jag läser bedömnings- och köpråden från "proffsen" här på forumet inser jag att jag aldrig kommer att klara av, rent kunskapsmässigt, att köpa ett riktigt exemplar, än mindre att äga det på "rätt" sätt. När diskussionen bland proffsen nästan når ned till bil-individ-nivå ("Aha, nummer 617? Ja, den känner jag till, en riktig skrothög - akta dig för den!"), ja då misströstar jag än mer. Min fråga till er - skall jag fortsätta avnjuta BMW e34 M5 genom att titta på mittuppslagsbilden av en BMW e34 M5 "20 Jahre Motorsport Version" i mitt stora billexikon, eller vågar jag ge mig in i ägarleken? // Lars Olofsson " Framdrivning och styrning kan inte åläggas samma hjulpar" | |
|