|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bilen ska i så fall bli en import, finns i tyskland i nuläget. Med andra ord tillkommer det lite kostnader för importen. Och så småningom vinterdäck. Utbudet i tyskland är ju stort, men tyvärr är det inte så många av de billigare 140-165.000 SEK som har sportstolar, vilket jag har som krav. Måste dock säga att det låter som att du sålde din 330d ganska billigt, i alla fall om man jämför med vad som finns till salu nu. De flesta har ju gått betydligt mer. Kanske ska ta och lugna mig lite. Så besvärligt att vara utan bil bara... Att man ska ha så svårt att bestämma sig! |
|
|
roblon Kan ju säga att jag inte sålde den direkt snabbt heller. Tog nog ett par veckor i alla fall. Priserna ska man ta med en nypa salt på beg bilar utannonserade. Tänk på att 9/10 Bmw är osålda efter hela 2 mån annonsering enligt nån undersökning jag lästa för ett tag sen. |
|
|
Hej igen! Måste ju bara säga att jag kan ju inte vara en frisk människa, har så fruktansvärt svårt att bestämma mig... Känns i och för sig som jag är närmare ett avslut nu än tidigare, men beslutsångesten är inte mindre för det. Jag har två bilar som faller mig i smaken. Bmw 330d -02 15000mil. Touring, Blåmetallic. Med "all" utrustning, som komplett M-paket (med sportstolar delvis i alcantara), multiratt, regnsensor, PDC, 16.9 Navi, el-inställbart svankstöd, avtagbar dragkrok, "vinterpaket", Sommar o vinterhjul mm. LB-reggad. Denna är importerad, en ägare i tyskland och en ägare i sverige (tror förövrigt han är chefen på Hackefors Bil här i Linköping). Den är i mycket fint skick. Bilen är faktiskt ej utannonserad, jag ringde till Hackefors Bil i annat ärende, och kom i kontakt med ägaren. Hur som helst ville han ha 175.000:- för den. Sen är jag intresserad av denna A3 på blocket också: Länk Vad talar för och emot respektive bil!? |
|
|
Jaha, det var ju ett tag sen sist... Efter att hankat mig runt på olika sätt så har jag i alla fall köpt mig en ny bil nu, men det blev varken Bmw eller Audi. Hör och häpna, men det blev en Saab! En riktigt välutrustad Saab 9-3 SportSedan 2,0t automat. Jag har jagat med ljus och lykta efter rätt bil ett bra tag nu, framförallt 330d men också A3 Tdi. Kikade även på lite annat och hittade denna saab med endast 4300mil för 140.000:- vilket jag tyckte var ett mycket bra pris. Köpte bilen samma dag som annonsen lades ut, och det var tydligen många som var intresserade av den. En riktigt trevlig bil, som jag säkert kommer ha i alla fall i 0,5-1år... Men jag kommer sakna bakhjulsdriften i vinter! Får nog skaffa nån kul Bmw som andra bil ;) |
|
Miper335 |
Hmmm..??? Provkörde 2st 330d Touring idag varav den ena var automat. Bilarna hade ganska bra extrautr men de kostade 207.000kr....tyckte det lät svettigt de hade gått ca 11000 mil. Det går att hitta bilar betydligt billigare men problemet är alltid att få den utr. som man vill ha. På en av bilarna saknades farthållare vilket förståss är helt otroligt. Vill helst inte ha en import iheller men de svensksålda lyser med sin frånvaro... för övrigt en riktigt fin bil.... Att prata partikelfilter är för mej helt absurt då plånboken åker på minst 200.000 till för att spara 2.000 kr om året. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.