AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
7.171

Chip E60 Bensin?

Sida 2 av 2
alaska 1:

Bara det faktum att du skriver att alla motorer är körda i bromsbänk visar vilken nivå du ligger på. Självklart är de inte körda i bromsbänk, vet du vilket arbete det innebär att montera ur en motor och sätta den i bänk och sen sätta tillbaka den i bilen? Det finns andra sätt att effektmäta som är 99% lika exakt men oxå 99 % smidigare. Kan du komma på någon?

Q
al
499
alaska1
118dA-13
Jag instämmer i fg - det har övergått till pajkastning så jag har ställt frågan om mappning i ett annat inlägg!
marchiando
Finns det nåt ställe i GBG som kan lösa min motor till 218hk?
Alltså 177-->218......523---->525??

alaska 1:

Varför skriver du övh här när du läser inläggen som Fan bibeln?

Q
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Qvarnis..

Är samtliga effektökningar som ni anger på hemsidan fastställda med en mätmetod som ex. rullande landsväg, dyno-mätning på bakhjul, G-mätare eller liknande? Oavsett om det är ni eller någon annan (exemplvis JWR) som genomfört dessa.

Jag vill minnas att du skrivit att alla era effekter är testade, men bara med risk att vara övertydlig. Ett tydligt JA eller NEJ avslutar ju spekulationen om hurvida detta är "teoretiskt" framtagna effekter eller praktiskt testade sådana.

Skeptikerna kommer naturligtvis att fortsäta diskutera hur "riktiga" mätningarna har varit, men det slipper man nog aldig här på Autopower.

//amullo
---
amullo:

Inga effekter är framräknade teoretiskt, det får Saab och Volvo stå för när de lämnar ut acc siffror på nya bilmodeller. Effekterna är mätta på rullande landsväg.

MVH/ Qvarnis
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Tackar Qvarnis.. Då är den frågan besvarad.

//amullo
---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.